Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Amerikai támaszpontokat is készek megtámadni, ha Washington segít Izraelnek.","shortLead":"Amerikai támaszpontokat is készek megtámadni, ha Washington segít Izraelnek.","id":"20250614_Iran-nyugati-nagyhatalmak-Egyesult-Allamok-Egyesult-Kiralysag-Franciaorszag-Izrael-fenyegetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9.jpg","index":0,"item":"bc08a2b1-7f1a-4b8c-962d-82c6ea214e25","keywords":null,"link":"/vilag/20250614_Iran-nyugati-nagyhatalmak-Egyesult-Allamok-Egyesult-Kiralysag-Franciaorszag-Izrael-fenyegetes-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 13:16","title":"Irán nyugati nagyhatalmakat fenyegetett meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e2b1e85-39e2-4745-b48d-d04ba9fa6b55","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Öttalálatos nem volt, de négyese még lehet annak, aki kedveli a 7-es számot.","shortLead":"Öttalálatos nem volt, de négyese még lehet annak, aki kedveli a 7-es számot.","id":"20250614_otos-lotto-szamok-nyeremenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e2b1e85-39e2-4745-b48d-d04ba9fa6b55.jpg","index":0,"item":"73c9098c-9bde-4ace-b78b-119b70a7756e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_otos-lotto-szamok-nyeremenyek","timestamp":"2025. június. 14. 20:42","title":"Elő a szelvényeket, itt vannak a lottószámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","shortLead":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","id":"20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e.jpg","index":0,"item":"403dd92a-9797-4ad4-96fa-6ea67d435d85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","timestamp":"2025. június. 14. 10:49","title":"Hadházy Ákos 175 ezer forintos francia bort azonosított be Matolcsy Ádám kezében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c921a3b-524c-42c6-b0f1-b18059663cbf","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint 14 ezer szavazat érkezett a győztes Jász-Nagykun-Szolnok megyei intézményre. ","shortLead":"Több mint 14 ezer szavazat érkezett a győztes Jász-Nagykun-Szolnok megyei intézményre. ","id":"20250614_orszag-legjobb-iskolaja-budapest-ujszasz-altalanos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c921a3b-524c-42c6-b0f1-b18059663cbf.jpg","index":0,"item":"6d3dcd52-3918-49bd-a2d3-49dbc7093550","keywords":null,"link":"/elet/20250614_orszag-legjobb-iskolaja-budapest-ujszasz-altalanos","timestamp":"2025. június. 14. 16:42","title":"Megvan az ország legjobb iskolája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62ac46a7-45b1-4cfe-bb11-2cceabf9728d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ELTE Kémiai Intézetének tudósai olyan módszert dolgoztak ki, amely segítségével a műhelyekben és az iparban dolgozó szakemberek időt és pénzt spórolhatnak a mesterséges anyagok (például gyógyszerek, műanyagok) kifejlesztése során.","shortLead":"Az ELTE Kémiai Intézetének tudósai olyan módszert dolgoztak ki, amely segítségével a műhelyekben és az iparban dolgozó...","id":"20250613_anyagkutatas-anyagtudomany-elte-uj-modszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62ac46a7-45b1-4cfe-bb11-2cceabf9728d.jpg","index":0,"item":"8a303bc4-4329-4d6d-91bf-2b2a6e5f209e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_anyagkutatas-anyagtudomany-elte-uj-modszer","timestamp":"2025. június. 13. 17:03","title":"Kosz, nem: magyar kutatók megoldásával készülhetnek gyorsabban az új gyógyszerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13e8472e-2b8f-4d2c-b0f1-2cf55247e670","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Akárcsak a Puskás Arénát, az MVM Dome-ot is háromszor töltheti meg az énekes.","shortLead":"Akárcsak a Puskás Arénát, az MVM Dome-ot is háromszor töltheti meg az énekes.","id":"20250613_zene-azahriah-koncert-mvm-dome-telt-haz-harmadik-fellepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13e8472e-2b8f-4d2c-b0f1-2cf55247e670.jpg","index":0,"item":"3c82a81e-c126-44e1-8f96-c2cf77aa9b9f","keywords":null,"link":"/kultura/20250613_zene-azahriah-koncert-mvm-dome-telt-haz-harmadik-fellepes","timestamp":"2025. június. 13. 17:44","title":"Néhány óra alatt elfogytak a jegyek Azahriah második októberi koncertjére, ezért egy harmadikat is tartanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fdde376-34ae-4c46-a1c1-2eac203770ad","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Ezen a mostani hitelcsúcs sem tud változtatni – mondja a szakértő.","shortLead":"Ezen a mostani hitelcsúcs sem tud változtatni – mondja a szakértő.","id":"20250615_dragulas-hitel-lakasvasarlas-ingatlan-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fdde376-34ae-4c46-a1c1-2eac203770ad.jpg","index":0,"item":"830dab3d-5015-4452-a464-8663fc95613a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250615_dragulas-hitel-lakasvasarlas-ingatlan-budapest","timestamp":"2025. június. 15. 10:24","title":"A drágulás miatt harmadára esett a hitelből megvásárolható lakások száma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"595ad148-8dbd-4b8f-8a5d-b40d80ee9980","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az újságíró Veiszer Alinda műsorában idézte fel az azóta megszűnt VS.hu ellehetetlenítésének a történetét és a pályafutása során tapasztalt nyomásgyakorlások természetéről is beszélt. ","shortLead":"Az újságíró Veiszer Alinda műsorában idézte fel az azóta megszűnt VS.hu ellehetetlenítésének a történetét és...","id":"20250614_kerenyi-gyorgy-veiszer-alinda-vs-kossuth-radio-botka-laszlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/595ad148-8dbd-4b8f-8a5d-b40d80ee9980.jpg","index":0,"item":"964d08f6-162b-4f09-9c9e-fd47f64de1ef","keywords":null,"link":"/kultura/20250614_kerenyi-gyorgy-veiszer-alinda-vs-kossuth-radio-botka-laszlo","timestamp":"2025. június. 14. 09:41","title":"Kerényi György: Száraz Istvánnak megmondtam, hogy nem szólhat bele tartalmi kérdésekbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két állami tulajdonú cég végez munkákat egymástól néhány kilométerre, emiatt tízezrek állnak a dugóban. Hiába tudják mindkét vállalatnál, mi történik, a helyzet nem fog változni, a bocsánatkérésnél sokkal többet nem kapnak a közlekedők.
A megszokottnál jó egy-másfél órával korábban el kell indulniuk otthonról azoknak, akik Csepelről vagy valamelyik környező településről szeretnének eljutni Budapest belső részeire munkakezdésre. A Magyar Közút Zrt. ugyanis éppen akkor zárta le Szigetszentmiklóson az M1-es autópálya felhajtójára vezető, és az M5-ösről lehajtókat Budapest felé irányító utat, amikor a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. egy tizenkét kilométeres szakaszt felújít az M0-s autóúton. AzIndexnek az ott közlekedő 38-as busz sofőrje azt mondta: a normál esetben másfél óráig tartó Csepel–Szigetszentmiklós–Csepel utat nem egyszer négy óra alatt tudta megtenni. Egy olvasónk röviden úgy foglalta össze a helyzetet:
Szigetszentmiklóst és Halásztelket sikerült teljesen elzárni a külvilágtól közúton.
Erre számítsanak az agglomerációban
Az Útinform térképe szerint a szigetszentmiklósi csomóponttal szeptember 30-ig végezhetnek. Az M0-s déli szakaszán legalább az év végéig tartani fognak a munkák. De nem sokkal jobb a helyzet az agglomeráció északi részén sem: Göd és Dunakeszi felől is csak lassan lehet eljutni Budapestre reggelente. Az M2-es autóutat már Sződligetnél is részlegesen lezárták, legalább az év végéig, Göd után pedig leszűkítették a forgalmi sávokat és sebességkorlátozást vezettek be. A java pedig csak Dunakeszitől jön, ahonnan mindkét irányban csak 1-1 sávban lehet járni.
Nem csak ez a két vállalat végezhet felújításokat, az önkormányzatok is dönthetnek úgy, hogy lezáratnak utakat. Szigetszentmiklóson ez is megtörtént, Csepelen viszont már nem fog. Ehhez az is kellett, hogy a kerületi polgármester maga is beragadjon a dugóba: Borbély Lénárd az autójából facebookozva jelentette be, hogy elhalasztanak egy útfelújítást – ekkor épp ő is egy helyben álldogált, el is késett a Fővárosi Közgyűlés üléséről.
Három kilométer másfél óra alatt
Alaposan megjárta munkatársunk is, aki azt vette a fejébe, hogy Érdről elmegy Soroksárra a késő délutáni csúcsforgalomban. Az út első fele simán ment, utána viszont felhajtott az M0-s útra, és ezt a tíz kilométert több mint két óra alatt tudta megtenni. Ennek hatására kitalálta azt, hogy az úti céljával totálisan ellenkező irányban inkább autózik a Rákóczi hídig 12 kilométert, majd a Duna túloldalán ugyanannyit – ez az ötlete néhány napig működött, azóta viszont még többen jöttek rá, hogy ezzel kell megpróbálkozni, így már ez az út is csigalassú. Nemrég Kelenföld és a Rákóczi híd előtt három kilométert másfél óra alatt lehetett megtenni.
Facebook / Borbély Lénárd
A káosz azért különösen furcsa, mert a Magyar Közút és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. is 100 százalékban állami tulajdonú cég. Logikusan adja magát a kérdés: hogy lehet az, hogy a két társaság egymástól három kilométerre építkezik, és nem tesznek semmit, hogy ne okozzanak teljes közlekedési káoszt? Egyeztetnek-e egyáltalán egymással, és ha olyan helyzetet tapasztalnak, mint a mostani, mit tudnak lépni?
Magyar Közút: "Nincs valódi mozgástér"
Feltettük ezeket a kérdéseket mindkét cégnek, a Magyar Közút pedig alapos választ küldött. A közlekedők türelmét és megértését kérték, de sok jóra így sem számíthatnak azok, akik az érintett térségből megpróbálnának bejutni a fővárosba. A Magyar Közút azt írta ugyanis, hogy minden egyes beruházásnál előzetesen egyeztetnek a NIF-fel, ha pedig van rá lehetőség, akkor úgy ütemezik projektjeiket, hogy azok egymásra épüljenek. "Egyes projektek elhalasztására ugyanakkor nem minden esetben van lehetőségünk, a Csepel környékén zajló munkálatok mind időszerűek és szükségesek a biztonságos közlekedés érdekében, a beruházások a közlekedők érdekeit szolgálják" – írta a cég.
Egy évben nagyjából 4-6 hónap alkalmas arra, hogy elvégezzék a munkákat – magyarázta a Magyar Közút. – A szigetszentmiklósi térségben három, részben egymásra épülő beruházás zajlik, mindháromnak nagyjából ennyi lenne az átfutási ideje,
eltérő ütemezésben történő megvalósításukra ezért nincs valódi mozgástér.
Azon kívül, hogy a lehető leggyorsabban próbálnak haladni a munkával, már tervezik, hogy miként tudnák módosítani az M0-s út forgalmi rendjét. A BKK pedig azt ígérte, hogy kerülőútvonalakra küldi a buszait, ha kell.
"Mi nem azt vonjuk kétségbe, hogy ezek a felújítások kellenek, de azt már igen, hogy egyszerre" – így fogalmaz egy szigetszentmiklósi blog szerzője. A Buckai Szövetség (a név az egyik helyi városrészre utal) lapján arról írnak: elképzelni sem tudják, mi fog történni, amikor a jövő héten elkezdődik az iskola is. De Dunaharasztiból és a többi, a Duna keleti partján fekvő településről is alig lehet már bejutni Budapestre. A Csepel-szigetről logikus választás volna a HÉV, de ez már heringjárat a helyiek elmondása szerint, pedig akkor még fel sem próbáltak szállni a csepeliek, egyszerűen nem ekkora forgalomra tervezték a kötött pályás közlekedést.
Budapesten belül sem könnyebb
Rosszul járnak azok is, akik Budapesten belül szeretnének közlekedni: az ottani fő felújítások helyszíneit nemrég jártuk be, a tapasztalatainkról bővebben itt olvashatnak. A 4-6-os, valamint az 1-es villamos vonalának felújítását is be kell fejezni a tanévkezdésig, ha a BKK tartani akarja magát az ígéreteihez. Úgy láttuk: nagy hajrával, de ez a Nagykörúton tartható terv, az 1-es villamosnál már nehezebb dolga lesz a cégnek. Az pedig épp ma derült ki, hogy a 3-as metró Újpest és a Lehel tér közötti szakaszának átadása legalább egy, de az is lehet, hogy két hónapot csúszik. A próbaüzem pedig csak ez után kezdődhet, azaz valószínűleg jövő februárig még ott is pótlóbuszokra kell ülni.
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt.