szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A külföldi vendégek száma nőtt, a belföldieké csökkent szeptemberben az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Szeptemberben a külföldi vendégek száma 2,6, a vendégéjszakáké 1,4 százalékkal nőtt, míg a belföldi vendégek száma 3,5, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal volt kevesebb, mint a múlt év azonos hónapjában – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal.

A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött összesen 2,593 millió vendégéjszaka 1,3 százalékkal elmaradt a tavaly szeptemberitől.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron számolt összes bruttó árbevétele 6,9 százalékkal emelkedett, és elérte az 52,317 milliárd forintot.

A Magyar Turisztikai Ügynökség ezzel kapcsolatban közölte, hogy tovább nőtt a turizmus árbevétele, a külföldi vendégekről pedig azt írták, hogy a szeptemberi top10 küldő országok közül növekedett az Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, Oroszországból, Kínából, Spanyolországból és Romániából érkező turisták száma. Rajtuk kívül jelentősen emelkedett az Ukrajnából (+19,6 százalék), a Kanadából (+13,2 százalék), a Szlovákiából (+12,1 százalék) és az Olaszországból (+9,7 százalék) érkező turisták száma is.

A magyar vendégekről azt írták, a belföldi vendégforgalom motorja még mindig a Széchenyi Pihenőkártya, a kártyatulajdonosok 2 milliárd forintot költöttek velük, amely 72,3 százalékos emelkedést jelent 2018 azonos időszakához képest. 2019 első 9 hónapjában a kártyákról már közel 23 milliárd forintot használtak fel tulajdonosaik, ez szintén jelentős, 38,5 százalékos növekedést eredményez 2018 ugyanezen időszakához mérten.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Daczi Dóra Vállalkozás

A magyaroknak máig a pancsolás a wellbeing - ettől szenved a magyar gyógyturizmus

Miközben soha nem látott foglaltsági aránnyal működnek a magyar hotelek, a szakértők állítják, van a gyógyszállónál jobb hotelbefektetés is. Ráadásul a piacot uraló két wellnesslánc, Európa legnagyobb gyógyszállócsoportja, a nemrég a Danubius-resortokat is márkaneve alá vonó Ensana, valamint a Mészáros-érdekeltségben levő Hunguest hotelek mellé nagyüzemben már csak egy különleges, Magyarországon még sosem látott termékkel lenne érdemes beszállni. A gond csak az, hogy a magyarok inkább pancsolni szeretnek, nem fizetnek külön szolgáltatásokért.