Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Lefújták a veszélyhelyzetet, egyre közelebb járunk a teljes újranyitáshoz; a Lánchíd és a tűzijáték miatt veszett össze a főváros a kormánnyal; sorra vizsgálják felül a cégek a rasszizmus gyanújába került márkaneveiket és logókat. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Visszavonta a kormány a március 11-től érvényben lévő veszélyhelyzetet, de ezzel párhuzamosan, az egészségügyi válsághelyzet elrendelésével járványügyi készültséget vezetett be december 18-ig. A 65 évesnél idősebbeknek fenntartott, 9-12 közötti bolti idősáv is megszűnt. Utóbbi fenntartása ellen korábban egyre többen tiltakoztak, még a Magyar Nemzet is arról írt, a helyzet egyre több feszültséget okoz. Az is változás, hogy újra be kell jelenteni a házhoz szállítást is, pedig a könnyítéseknek is köszönhetően áprilisban történelmi rekordot döntött a csomagküldő és internetes kiskereskedelem.
Lassan magához tér a turizmus is, de tényleg csak lassan. A Wizz Air új gépeket vásárol, több dolgozót visszavesz. A buszos cégek rosszabbul jártak, őket megroggyantotta, hogy városnéző buszok vezetése helyett sok sofőr inkább elment a Volánhoz dolgozni. A Magyar Turisztikai Ügynökség a vidékieket kérte, hogy látogassanak el Budapestre, mert a külföldiek még egy ideig nem fognak visszatérni.
Változik a munkarend is sok helyen: sorra futnak be jelentős gazdasági szereplők közleményei arról, hogy a jövőben több teret adnak a home office-nak. Arra viszont egyelőre sem a munkáltatók, sem a munkavállalók nincsenek felkészülve, hogy a betanulástól kezdve, az előléptetésen át a kiégésig már semmi nem lesz a régi.
A magyar sportklubok azért még kapnak némi támogatást a járvány miatt ez után is: közpénzből védekezhetnek a vírus ellen egészen december 31-ig. Az is kiderült, hogy a koronavírus miatt nincs Magyarországnak még mindig tengerpartja – hiába jelentette be Szijjártó Péter még tavaly, hogy kikötőnk leszTriesztben, az adásvétel még mindig nem zárult le.
Hirtelen észrevették a politikusok, hogy évek óta fel kellett volna újítani a Lánchidat. Nyilvánosságra került egy elemzés, amely szerint bármikor kritikus fázisba fordulhat a híd állapotának romlása, és már nem túlzás azt írni, hogy bármikor elkezdhet szétesni a híd.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes, Tüttő Kata mindenesetre azt ígérte: fel fogják újítani a Lánchidat. Azt is hozzátette, augusztus 20-án kihagyják a tűzijáték helyszínei közül a hidat, hogy ezzel is kíméljék azt. Ez már csak azért is fontos, mert kiderült, hogy a kormány több pénzt adhat az augusztus 20-i ünnepségre, mint a Lánchíd felújítására. A főpolgármester minderre, valamint a kormányzati kritikákra úgy reagált: Budapest eddig is fejőstehén volt, de most a kormány vágóhídra küldené.
Lassan az összes, erre alkalmas kutatóhely, gyógyszergyártó és biotechnológiai vállalat az új típusú koronavírus elleni védőoltáson vagy a koronavírus-betegség kezelésére alkalmas gyógyszer kifejlesztésén dolgozik. Már több mint százféle vakcina áll fejlesztés alatt, és köztük magyar is van.
A cégek hatalmas kockázatokat is vállalnak, így elkezdtek leszerződni beszállítókkal és külsős gyártókkal. Sőt, a vakcinafejlesztők tulajdonképpen nemcsak a vakcináért futnak versenyt, hanem a gyártókért is. A kérdés persze az, hogy mennyit nem szégyellnek kérni a vakcináért. De a fejlesztésekkel jobban álló cégek közül már több jelezte, hogy gyakorlatilag nullszaldós áron, legfeljebb minimális árréssel tervezi piacra dobni a maga oltóanyagát.
A hét képe: pisztoly és egy köteg pénz Bojko Boriszov éjjeliszekrényén. A bolgár kormányfő nem tagadta a kép valódiságát, ehelyett a köztársasági elnököt vádolta azzal, hogy éjszaka drónnal fényképez be az ablakán.
Sorra vizsgálják felül a cégek márkájuk nevét vagy logóját, miután az Egyesült Államokban és Európában is fellángolt a vita, mennyire van jelen a mindennapokban a rasszizmus.
A PepsiCo bejelentette, hogy átalakítja az Aunt Jemima márkáját, mert a logója rasszista sztereotípiákat jelenít meg. Később a Mars Inc közölte, hogy felülvizsgálja az Uncle Ben'st, hasonló okból. A Colgate pedig az Ázsia-szerte forgalmazott Darlie fogkrém csomagolását gondolja újra, mert a márka logója egy blackface-t viselő fehér férfi portréja.
Úgy tűnhet, akármikor is térnek vissza a külföldi turisták Magyarországra, lesz, ami ugyanolyan állapotban fogadja majd őket, mint amikor legutóbb itt jártak: néhány híres épület felújítása már annyi ideje folyik, hogy elképzelni is nehéz, milyen lesz, ha egyszer elkészülnek velük. Körbenéztünk a leghíresebb soha véget nem érő felújítások között, és nem voltunk boldogok a látványtól.
Az Operaház felújítása például már három éve húzódik, miközben a költségkeret a triplájára nőtt. A Tőzsdepalota több mint tíz éve áll üresen. Híres példa a Kodály köröndnél lévő ház is, amelynek már évtizedek óta folyt a tatarozása akkor, amikor 2014-ben kigyulladt a tetőszerkezet. Most épp 2021-re ígérik a felújítást.
Tatán egészen más ingatlanfejlesztés borzolja a kedélyeket. Az Öreg-tó partjára egy 120 szobás luxushotelt építenének, ami ellen aláírásgyűjtés is indult a városban. A városnak jól jönne a helyi adó, amit az új szálló fizetne, ám nem mindenki szerint érné meg ezért feltúrni a mostani természetvédelmi területet. Volt, aki népszavazást akart az ügyben, de felmondott a helyi választási bizottság több tagja, így azt nem lehetett megtartani.
Az építtető állítása szerint nem érti az ellenállást, hiszen eddig csak egy, a tulajdonukban lévő magánterületen elképzelt előzetes vízió egy változatát mutatták be, amit a tiltakozók úgy állítanak be, mintha végleges és eldöntött, konkrét tervvel álltak volna elő. Közben a háttérben felsejlik Mészáros Lőrinc is.
Az EU-átlag mindössze 67 százaléka volt 2019-ben a Magyarországon egy főre jutó tényleges fogyasztás az Eurostat most közölt adatai szerint. Ez az uniós országok között a harmadik legrosszabb érték, csupán Bulgária (59%) és Horvátország (66%) került a tavalyi adatok alapján Magyarország mögé. A szlovák életszínvonal 73 százaléka az EU-átlagnak, a románoké pedig már 79.
Az Eurostat felmérte az egy főre jutó, a helyi árszinttel korrigált nemzeti összterméket is. Magyarország itt valamivel előrébb van, 73 százalékkal holtversenyben a 21-22. helyen vagyunk Lengyelországgal.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.