Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A közlekedési miniszter azt mondta, maga is kíváncsi arra, mennyi pénzt kell majd visszafizetni a 20 percen túli késések után.
„Azt szeretném, hogy az utasok érezzék, hogy mi mindent megteszünk, és ha nem jól sikerült az utazás, akkor tisztában vagyunk a felelősségünkkel.” Ezt mondta Lázár János a Hír Tv-nek adott interjújában arról, hogy a MÁV-Volán csoport júniustól visszafizeti a jegyár egy részét annak, akinek 20 percnél többet késik a vonata vagy busza. Csakhogy, mint a Világgazdaság észrevette, az építési és közlekedési miniszter azt is elmondta, valójában nem tudja, hogy mennyi pénzről lesz majd szó.
Azt elmondta, hogy a MÁV–Volán-csoport 1100 milliárd forintos költségvetéséből tavaly 114 milliárd forint volt a jegyárbevétel, majd azzal folytatta:
„Kíváncsi vagyok én magam is arra, hogy a 114 milliárdból mennyit kell majd visszatéríteni az utazóközönségnek.”
Arra a MÁV nyilvánosan közzétett adataiból csak egy közelítő becslést lehet készíteni, hogy hány vonat késett 20 percnél többet, mert azokat úgy adják meg, hogy a 16-30 perc közötti késés idősávja az egyik kategória. Ez alapján azt tudjuk, hogy
Ebből kellene tehát kivonni még a 16-20 perc között késő vonatok számát, ha azt közölnék nyilvánosan.
Lázár azt is elmondta, hogy akkor sem fogják szankcionálni a menedzsmentet, ha egy évben 5-10 milliárd forintot kell visszaadni.
Vitézy Dávid kritikáira pedig – a volt államtitkár arról beszélt, hogy „maradnak a késő vonatok, régi járművek, de legalább tisztább lesz a WC” – Lázár azt válaszolta: „Vitézy úr az az ember Magyarországon, aki még semmit nem csinált meg abból, amit ígért vagy amit mondott, úgyhogy nem lehet komolyan venni azt, amit ő állít”.
A miniszter ígérete az, hogy június 1-jétől a jegyár felét visszakapja az, akinek a vonata vagy a busza 20 percnél többet késik. Az utasnak nem kell semmilyen bürokratikus papírozáson átesnie ehhez: aki appon át vette a jegyét, az automatikusan kapja vissza a pénzt, mindenki más a pénztárban tudja átvenni a jegyár felét. Ez járni fog a bérleteseknek is: ha a havi bérletes legalább ötször késik 20 percet, akkor a következő havi bérletéből 10 százalék kedvezményt kap – nekik az applikációban kell jelezniük, hogy késő vonaton vagy buszon ültek.
Azt épp a napokban mutattuk be részletesen, hogy melyek voltak 2024 legproblémásabb vasútvonalai.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Magyarországon már szinte hagyománya van az asztronauták köszöntésének, de az utolsó óta is eltelt 45 év. Nem tudni, Kapu Tibort mivel fogják fogadni, mindenesetre az MNB már rárepült az űrrepülésére.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.