Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A közlekedési miniszter azt mondta, maga is kíváncsi arra, mennyi pénzt kell majd visszafizetni a 20 percen túli késések után.
„Azt szeretném, hogy az utasok érezzék, hogy mi mindent megteszünk, és ha nem jól sikerült az utazás, akkor tisztában vagyunk a felelősségünkkel.” Ezt mondta Lázár János a Hír Tv-nek adott interjújában arról, hogy a MÁV-Volán csoport júniustól visszafizeti a jegyár egy részét annak, akinek 20 percnél többet késik a vonata vagy busza. Csakhogy, mint a Világgazdaság észrevette, az építési és közlekedési miniszter azt is elmondta, valójában nem tudja, hogy mennyi pénzről lesz majd szó.
Azt elmondta, hogy a MÁV–Volán-csoport 1100 milliárd forintos költségvetéséből tavaly 114 milliárd forint volt a jegyárbevétel, majd azzal folytatta:
„Kíváncsi vagyok én magam is arra, hogy a 114 milliárdból mennyit kell majd visszatéríteni az utazóközönségnek.”
Arra a MÁV nyilvánosan közzétett adataiból csak egy közelítő becslést lehet készíteni, hogy hány vonat késett 20 percnél többet, mert azokat úgy adják meg, hogy a 16-30 perc közötti késés idősávja az egyik kategória. Ez alapján azt tudjuk, hogy
Ebből kellene tehát kivonni még a 16-20 perc között késő vonatok számát, ha azt közölnék nyilvánosan.
Lázár azt is elmondta, hogy akkor sem fogják szankcionálni a menedzsmentet, ha egy évben 5-10 milliárd forintot kell visszaadni.
Vitézy Dávid kritikáira pedig – a volt államtitkár arról beszélt, hogy „maradnak a késő vonatok, régi járművek, de legalább tisztább lesz a WC” – Lázár azt válaszolta: „Vitézy úr az az ember Magyarországon, aki még semmit nem csinált meg abból, amit ígért vagy amit mondott, úgyhogy nem lehet komolyan venni azt, amit ő állít”.
A miniszter ígérete az, hogy június 1-jétől a jegyár felét visszakapja az, akinek a vonata vagy a busza 20 percnél többet késik. Az utasnak nem kell semmilyen bürokratikus papírozáson átesnie ehhez: aki appon át vette a jegyét, az automatikusan kapja vissza a pénzt, mindenki más a pénztárban tudja átvenni a jegyár felét. Ez járni fog a bérleteseknek is: ha a havi bérletes legalább ötször késik 20 percet, akkor a következő havi bérletéből 10 százalék kedvezményt kap – nekik az applikációban kell jelezniük, hogy késő vonaton vagy buszon ültek.
Azt épp a napokban mutattuk be részletesen, hogy melyek voltak 2024 legproblémásabb vasútvonalai.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Egy szomszédos és egy visegrádi ország is a dobogón, de vajon hányadik helyre került Magyarország?
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
A portál forrásai szerint kínaiak érkeznek a helyükre.
A független országgyűlési képviselő mai demonstrációjára kevesebben gyűltek össze mint a múlt héten.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.