Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Tóth Orsolya kezét a G-nap után sem engedte el a Fidesz-körüli reklámipari szereplők, most Hantosi Bálint novemberben bekövetkezett hirtelen halála miatt tartott rendkívüli közgyűlést a tagozat.
A Magyar Reklámszövetségen (MRSZ) belül 2016 októberében megalakult közterületi (out-of-home) tagozat rendkívüli tisztújító gyűlést tartott, mert tavaly novemberben váratlanul meghalt Hantosi Bálint, a tagozat alapító elnöke, egyben több reklámpiaci cég, köztük az M-Meter ügyvezető-tulajdonosa (ez a cég készíti a Kantar-Hoffmannal közösen az NMHH rádiós hallgatottságmérését).
Hantosi helyét az M-Meterben Tóth Orsolya vette át ügyvezetőként az azóta eltelt időszakban, most pedig az OOH tagozat közgyűlése egyhangúlag megválasztotta új elnökének.
A tagok a további 3 évre is bizalmat szavaztak az elnökségi tagoknak: a média szektorban Fecske Zoltánnak (Publimont Kft.), Jamniczky Tímeának (JCDecaux Zrt.) valamint szolgáltató szektor képviseletében Szabó Henriettának (Odex Outdoor Expert Zrt.). Új elnökségi tagként kapott voksot és bizalmat a média vállalatok képviselőjeként Koltai Viktor (Pont Reklám Kft.) – közölte az MRSZ.
Tóth Orsolya a 2000-es több nemzetközi hátterű ügynökségnél is megfordult, majd 2010-ben elvállalta a Simicska Lajos birodalmának részét képező I.M.G. médiaügynökség vezetését. A cég tarolt az állami reklámos közbeszerzési tendereken, fénykorában évi 10 milliárdos árbevételt ért el, ami a 2010-es évek elején óriási összegnek számított, és ezzel a legnagyobb árbevételű médiavásárló ügynökséggé emelkedett. A HVG 2013-ban két részben írta meg az I.M.G-sztorit, ezeket itt és itt olvashatják.
Tóth 2010-ben a Kreatív című reklámpiaci szaklapnak nyilatkozva nem rejtette véka alá: arra készülnek, hogy állami cégek és hivatalok médiafeladatait lássák el, de az ügynökség kezelte például a Lidl és a Spar kampányait is.
Simicska és Orbán Viktor 2015-ös szakítása után (ez volt a hírhedt G-nap) kegyvesztetté vált a NER-ben, azonban – a sors fura fintoraként – éppen az a Balásy Gyula rehabilitálta, aki 2010-től az akkor még bt-ként működő Lounge Design nevű cégével évekig bedolgozott az IMG-be.
A Balásy tulajdonában álló cégek, a Lounge Design és a médiavásárlásokat intéző New Land Media nyeri 2018 óta gyakorlatilag az állami kommunikációs tenderek döntő többségét. A Lounge (amely az állami hirdetésekhez kapcsolódó kreatív feladatokat látja el) bevétele 2023-ban 20,9 milliárd forint volt (4 milliárd forint nyereség mellett), míg a New Land Media 78,5 milliárdos forgalom mellett 9,5 milliárd forint profitot halmozott fel.
Tóth Orsolya 2016-ban Hantosi Bálinttal közösen megalapította a Media Dynamics nevű ügynökséget, amit 2018 őszén eladtak Balásynak, Tóth azonban ügyvezető marat a vállalatban. A céget rögtön pályára is állították azzal az igénnyel, hogy a rengeteg állami hirdető mellett kereskedelmi ügyfeleket is szerezzen a cégcsoportnak – írtuk 2022-ben. Vélhetően részben a régi kapcsolatnak is köszönhető, hogy a Lidl és a Spar szinte azonnal átnyergelt – a Lidl biztosan szívesen hagyta ott az időközben páriává vált Kuna Tibort, akit 2018-ban áfacsalással vádolt meg az ügyészség, majd bűnössége elismerése után 2019-ben pedig jogerősen el is ítélték, cégeit pedig eladta.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.