Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","shortLead":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","id":"20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e.jpg","index":0,"item":"403dd92a-9797-4ad4-96fa-6ea67d435d85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","timestamp":"2025. június. 14. 10:49","title":"Hadházy Ákos 175 ezer forintos francia bort azonosított be Matolcsy Ádám kezében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan meg kell újítani. Erre nincs titkos recept, de van három fontos terület, amelyen dolgoznunk kell – írja vendégcikkében Magnus Brunner.","shortLead":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan...","id":"20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5.jpg","index":0,"item":"0bc8799d-fc8f-43d7-b2f6-c5f14ffe5d63","keywords":null,"link":"/360/20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","timestamp":"2025. június. 14. 10:45","title":"Még megalkotói sem számítottak ekkora sikerre: 40 éves a schengeni térség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google internetes keresőben megjelent, a mesterséges intelligenciára épülő eszközei jelentős mértékben csökkentik a lapok olvasottságát, ami miatt a kiadóknak gyorsan újra kell gondolniuk az üzleti modelljüket.","shortLead":"A Google internetes keresőben megjelent, a mesterséges intelligenciára épülő eszközei jelentős mértékben csökkentik...","id":"20250614_google-kereso-mesterseges-intelligencia-forgalom-csokkenese-olvasottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e.jpg","index":0,"item":"529f4b58-9476-4f16-9060-4812c98cf553","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_google-kereso-mesterseges-intelligencia-forgalom-csokkenese-olvasottsag","timestamp":"2025. június. 14. 10:03","title":"Súlyos csapás az újságírásnak az, ami a Google keresőben történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hongkongi kutatók állítják, hogy az alvás közbeni memóriamanipuláció innovatív módon segíthet kezelni a traumákat és az érzelmi szorongásokat.","shortLead":"Hongkongi kutatók állítják, hogy az alvás közbeni memóriamanipuláció innovatív módon segíthet kezelni a traumákat és...","id":"20250614_alvas-kozbeni-pozitiv-emlekerosites-emlektorles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67.jpg","index":0,"item":"2e0d1587-173c-42e6-9276-f052c34807df","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_alvas-kozbeni-pozitiv-emlekerosites-emlektorles","timestamp":"2025. június. 14. 08:03","title":"Emléktörlés alvás közben? Ez még jól jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A rendőrszázadosként jelentkező csaló a kibervédelem nevében telefonált. ","shortLead":"A rendőrszázadosként jelentkező csaló a kibervédelem nevében telefonált. ","id":"20250615_kollegajat-is-kapcsolta-alrendor-tobbszazezer-forintot-csalt-ki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8.jpg","index":0,"item":"1b902669-a76f-4ec0-82f8-906aa172549c","keywords":null,"link":"/elet/20250615_kollegajat-is-kapcsolta-alrendor-tobbszazezer-forintot-csalt-ki","timestamp":"2025. június. 15. 15:08","title":"Még a kollégáját is kapcsolta az álrendőr, aki több százezer forintot csalt ki egy nőtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért nem helytállóak a villanyhajtású járművekkel kapcsolatos fenntartások – már ebben a szegmensben sem. ","shortLead":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata...","id":"20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed.jpg","index":0,"item":"8762f0c3-3db7-483b-8c51-1573a3dff78b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","timestamp":"2025. június. 15. 15:30","title":"A következő bő egy év döntő változásokat hozhat az elektromos autózásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott olyan gyorsan, mint Thomas Stafford, John Young és Eugene Cernan.","shortLead":"Az Apollo–10 legénysége 1969. május 26-án soha nem látott sebességgel száguldott a Föld felé. Ember azóta sem utazott...","id":"20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e45015be-6ca1-4b67-ae8f-653144abb492.jpg","index":0,"item":"e637efc8-df4c-458c-82bf-8cb77b4c763c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_apollo-10-urutazas-sebesseg-rekord","timestamp":"2025. június. 14. 20:03","title":"39 937 km/h az eddigi leggyorsabb emberi utazás sebessége, 57 éve nem sikerül megdönteni a rekordot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4c64268-e4aa-41ff-9975-f7d651a00a1e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Terelés, sebességkorlátozás, terelés, sebességkorlátozás. Mostantól nem ez lesz a mantrája az M7-esen közlekedőknek.","shortLead":"Terelés, sebességkorlátozás, terelés, sebességkorlátozás. Mostantól nem ez lesz a mantrája az M7-esen közlekedőknek.","id":"20250614_M7-es-felujitas-nyari-szunet-balaton-nagy-forgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4c64268-e4aa-41ff-9975-f7d651a00a1e.jpg","index":0,"item":"f00a6273-9d89-43ed-af0c-24b1fe2b4db3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250614_M7-es-felujitas-nyari-szunet-balaton-nagy-forgalom","timestamp":"2025. június. 14. 22:01","title":"Fellélegzés: szüneteltetik az M7-es felújítását a nyáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Súlyosan sérült a Heraklionban földhöz csapódott Malév-gép
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Nemrég kezdték meg a múlt hónapban, Görögországban balesetet szenvedett Malév-gép javítását, egyelőre azonban nem tudni, mikor repülhet újra a magyar légitársaság Boeingje. Bár a heraklioni nem tartozik a jobban felszerelt repülőterek közé, a Boeing javítóbázist telepít a reptérre, ahol a Malév gépét végleg helyrehozzák.
Egy hónapja érte baleset a Malév egyik Boeing 737-800 típusú repülőgépét. A Malév MA-906-os járata június 25-én, szombaton 15 óra 47 perckor landolt a görögországi Heraklion repülőterén, amikor a gép farka egy úgynevezett elpattanásos talajfogás után csapódott a kifutópályához. A gépet a Malév személyzete végül biztonságosan letette, majd a gép az utashídhoz gurult, a rajta tartózkodó 187 személy – az utasok és a személyzet – sértetlenül hagyta el a szerencsétlenül járt repülőt.
Különböző szaklapok már a balesetet követően jelezték: a HA-LOC lajstromjelű Boeing vélhetően komoly károkat szenvedett, a gép jelenleg is Heraklionban van. Róna Márta, a Malév kommunikációs vezetője a hvg.hu-val közölte: az elmúlt hetekben a Boeing szakemberei végrehajtották a sérült gép műszaki átvizsgálását. A vizsgálat során kiderült, hogy a repülőgép borításán kívül a törzs belső szerkezete – törzskeretek, hosszmerevítők – valamint két padlógerenda sérült.
A vizsgálat alapján a Boeing meghatározta a javítás technológiáját, a Malév pedig a napokban megrendelte a javítást. Jelenleg a logisztikai szervezés zajlik, így a gyártó várhatóan 1-2 héten belül meg tudja kezdeni a munkálatokat. Róna Márta szerint a repülőgépgyártó vállalat 27 napra vállalta a javítást, amely idő alatt két műszakban dolgoznak majd a szakemberek. A javítást a biztosító finanszírozza, a Malévet csak az önrész összege terheli.
avherald.com
Még használható
A gép jelenlegi állapotában nem tud repülni, ezért – információink szerint – a Boeing javítóbázist telepít Heraklionba, amely egyébként nem tartozik a legfelszereltebb repterek közé: a zárt hangárok és a repülőgép-emelő hiánya megnehezíti a jármű helyreállítását. Ennek ellenére a gépet a helyszínen végleg megjavítják.
A gép farokrésze annyira eltorzult, hogy az a nyílászárók normális záródását gátolja – írja az A Repülés című szakportál. A repülőgépet egyébként a magyar légitársaság csak lízingeli, nem a tulajdona.
A Boeing 737-800-as jelenleg a Malév legnagyobb gépe, mivel a légitársaság már nem közlekedteti B767-es típusú gépeit. A Malév 22 tagú flottájában 18 darab, újgenerációs Boeing 737-es repül, ebből öt darab a legnagyobb, 800-as típus. A most kiesett gép 8 éves; helyette a légitársaság nem bérel másikat. Mint közölték: gazdasági számításaik alapján némi átszervezéssel a társaság a jelenlegi flottával is tartani tudja a menetrendet.
Nem ritka, nem könnyű
Az egy hónappal ezelőtti esetet a görög hatóságok is vizsgálják, az a legvalószínűbb, hogy a balesetet a pilóták hibája okozta. Fehérváry Géza, a Malév üzemeltetési vezérigazgató-helyettese az Indexnek elmondta: a vizsgálat legalább két hónapot, de akár egy évet is igénybe vehet. A leszálláskor a gépet a kapitány vezette, aki – csakúgy, mint a másodpilóta – tapasztaltnak számít. A két pilóta – az ilyenkor szokásos eljárásnak megfelelően – egyelőre nem repül, ám a vizsgálat idején is rendelkezésre állnak.
A szaklapok szerint a farokleütéses baleset (tail strike) nem ritka a repülésszakmában, jellemzően olyan, hosszú törzsű gépekkel szokott megtörténni, mint a Malév gépe. A szakértők abban ugyancsak egyetértenek, hogy a heraklioni repülőtér nem tartozik a könnyebbek közé. Az iho.hu cikke szerint a leszállást nehezíti, hogy a pályaküszöb közvetlenül a tengerparton van, a kelet-nyugati pályairányhoz képest olykor erős az északi szél, sőt, gyakori jelenség a "szélnyírás", vagyis a szél irányának és sebességének, a durva fel- és leáramlásoknak átmenet nélküli változása.
A heraklioni reptéren nincs automatikus műszeres leszállást segítő rendszer, viszont a látás utáni leszállást nehezíti, hogy a pálya nem lapos, hanem egy "púpot" hagytak benne az építők, emiatt nagyon nehéz érzékelni a gép magasságát a megközelítés utolsó fázisában – olvasható a szakportál írásában.
A Malév csak a vizsgálatok lezárulta után tud információt adni arról, hogy pontosan mi történt azzal a géppel, amely a hírek szerint szombaton szenvedett balesetet a görögországi Heraklion repülőterén - közölte a légitársaság szóvivője. Róna Márta a hvg.hu kérdésére nem erősítette meg, hogy a gép farokrésze a kifutópályának csapódott, annyit viszont elárult, hogy a farokrész egyik védődarabja, az úgynevezett farokcsúszó sérülhetett meg.
Még mindig nem tudni, pontosan mi történt a Malév, farkával a földhöz csapódó repülőjével a görögországi Heraklionban. A légtitársaság egyelőre elzárkózik a nyilatkozattól, bizonyára a fekete doboz adataira várnak. A szombati balesetben senki nem sérült meg, de gép súlyos károkat szenvedett. Az utasok között volt Kálmán Olga, az ATV műsorvezetője is, aki elmondta, nem tört ki pánik a gépen.
A Hainan Airlines (HNA) kínai légiközlekedési csoport gondolkodik azon, hogy befektet a pénzügyi nehézségekkel küzdő Malévba, tárgyalásokat folytat vele erről - közölte az ATWOnline légügyi hírportállal egy kínai iparági bennfentes. A HNA csoport vezetője múlt héten még azt mondta, jobban érdekelné a céget egy új magyar légitársaság megalapítása.