Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Polgármesteri pozíciójáról nem mond le, függetlenként folytatja.","shortLead":"Polgármesteri pozíciójáról nem mond le, függetlenként folytatja.","id":"20250520_Kilep-a-Fideszbol-ivadi-polgarmester-Ivady-Zsolt-pedofil-Harcosok-Klubja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291.jpg","index":0,"item":"fe4562c2-4cb9-4fef-a12f-e98d6f588a1a","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Kilep-a-Fideszbol-ivadi-polgarmester-Ivady-Zsolt-pedofil-Harcosok-Klubja","timestamp":"2025. május. 20. 10:44","title":"Kilép a Fideszből a polgármester, aki elítélt pedofilt szervezett be a Harcosok Klubjába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aaa8da9e-d4be-424b-bc23-cb2b66063e00","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"A személyiségi jogi pert indító Átlátszó főszerkesztője, Bodoky Tamás szerint Lánczi Tamásék csak időhúzásra játszanak. Hiszen ha lenne bármi bizonyítékuk az Átlátszó elleni súlyos vádakra, lehetett volna érdemi tárgyalást tartani.","shortLead":"A személyiségi jogi pert indító Átlátszó főszerkesztője, Bodoky Tamás szerint Lánczi Tamásék csak időhúzásra játszanak...","id":"20250520_Atlatszo-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-per-birosag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aaa8da9e-d4be-424b-bc23-cb2b66063e00.jpg","index":0,"item":"a13b9454-6805-46dc-8f71-9d7a997e66a4","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Atlatszo-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-per-birosag-ebx","timestamp":"2025. május. 20. 11:37","title":"Nem jelent meg a Szuverenitásvédelmi Hivatal az ellene indított per tárgyalásán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130.jpg","index":0,"item":"bee13a1c-18ee-48ab-93c2-6064ddc8bc37","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","timestamp":"2025. május. 21. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Harcra fel, Lőrinc!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b22e1ad-fef3-42b8-b2ec-3b7a76a49495","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Most már valóban el kell végeznie a munkáját a kormánybiztosnak.","shortLead":"Most már valóban el kell végeznie a munkáját a kormánybiztosnak.","id":"20250521_A-Kurian-nyertek-pert-a-karpataljai-menedekes-csaladok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b22e1ad-fef3-42b8-b2ec-3b7a76a49495.jpg","index":0,"item":"5ec6f952-f4cf-4126-9b33-8844b4baf962","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_A-Kurian-nyertek-pert-a-karpataljai-menedekes-csaladok","timestamp":"2025. május. 21. 15:17","title":"A Kúrián nyertek pert a kárpátaljai menedékes családok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24cb599a-e557-4b82-a499-296ee1ede7ff","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a premierbe nem várt hiba csúszott, már a főpróba is elég volt ahhoz, hogy új világrekord szülessen Vietnámban: soha nem repült még egyszerre, koordináltan annyi drón, mint április végén Saigon felett.","shortLead":"Bár a premierbe nem várt hiba csúszott, már a főpróba is elég volt ahhoz, hogy új világrekord szülessen Vietnámban...","id":"20250520_vietnam-dron-show-vilagrekord-guinness-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24cb599a-e557-4b82-a499-296ee1ede7ff.jpg","index":0,"item":"d72f78af-11ec-45a8-86d9-3c440db3f0ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_vietnam-dron-show-vilagrekord-guinness-rekord","timestamp":"2025. május. 20. 11:03","title":"Videón a Guinness-rekord: 10 518 drón repült egyszerre Vietnám felett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aae1089-112d-46c0-bdb7-feacf6985c29","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A kisbaba érkezése az egyik legszebb és legmeghatározóbb esemény egy család életében. Az újdonsült anyaság és apaság eufóriája, a pici iránt érzett feltétel nélküli szeretet és a közös pillanatok öröme felejthetetlen élményt nyújtanak. Azonban a rózsaszín köd mögött gyakran ott rejtőznek a szülés utáni időszak nehézségei, mind testi, mind lelki szinten, amelyek ráadásul sok esetben nemcsak az anyának okoznak gondot.","shortLead":"A kisbaba érkezése az egyik legszebb és legmeghatározóbb esemény egy család életében. Az újdonsült anyaság és apaság...","id":"20250325_Testi-lelki-felepules-a-szules-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aae1089-112d-46c0-bdb7-feacf6985c29.jpg","index":0,"item":"6894e22a-9e8a-4770-b321-4cd2bbaf5287","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250325_Testi-lelki-felepules-a-szules-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 20. 12:30","title":"Egészséges a kisbaba, de az anyuka jól van? Testi-lelki felépülés a szülés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"cbd9ebc7-91f5-45b6-bddc-4b0f7d3b97c0","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Honor budapesti sajtórendezvényén több tíz millió forintos műalkotások között forgolódva vettük kézbe a kínai gyártó 400 és 400 Pro típusjelzésű legújabb okostelefonjait.","shortLead":"A Honor budapesti sajtórendezvényén több tíz millió forintos műalkotások között forgolódva vettük kézbe a kínai gyártó...","id":"20250520_honor-400-pro-200-megapixel-bemutato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbd9ebc7-91f5-45b6-bddc-4b0f7d3b97c0.jpg","index":0,"item":"a05eb774-f8bb-45a3-ae08-18e849b3428a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_honor-400-pro-200-megapixel-bemutato","timestamp":"2025. május. 20. 17:33","title":"Méregdrága Zsolnayk között tettük próbára az egész jó árú, 200 megapixeles új telefonokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32e24c57-ddac-4249-95ef-e02a68cd1275","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A munkaerőhiány miatt Magyarországról, sőt a román határ túloldaláról sem biztosítható a debreceni akkugyár munkaerőigénye. A Fülöp-szigetekiek pedig „már bizonyítottak” megbízhatóságukkal és alkalmazkodóképességükkel.","shortLead":"A munkaerőhiány miatt Magyarországról, sőt a román határ túloldaláról sem biztosítható a debreceni akkugyár...","id":"20250520_A-CATL-megmagyarazta-miert-kell-felezer-Fulop-szigeteki-munkas-Debrecenbe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32e24c57-ddac-4249-95ef-e02a68cd1275.jpg","index":0,"item":"0961e9fd-d5fd-4bcf-9a8c-90588059dac0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_A-CATL-megmagyarazta-miert-kell-felezer-Fulop-szigeteki-munkas-Debrecenbe","timestamp":"2025. május. 20. 13:27","title":"A CATL megmagyarázta, miért kell félezer Fülöp-szigeteki munkás Debrecenbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vitéz Dávid a vasúttársaság erről szóló levelét a Facebookon tette közzé.
Levelet küldött a MÁV a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának, amelyben tájékoztatják Walter Katalint: „a HÉV 2024/2025 évi közszolgáltatási menetrendje vonatkozásában módosítást nem tervezünk, a jelenleg érvényben lévő menetrendek szerint tervezzük a közlekedést a továbbiakban is”. A levelet Hegyi Zsolt, a MÁV, valamint Pál László, a MÁV-HÉV frissen kinevezett vezérigazgatója írta alá. Pál azután került a vállalat élére, hogy elődje, Nagy Gábort kirúgták, miután a HVG megírta a HÉV-vonalakat érintő járatritkítási terv részleteit (lásd alább).
Vitézy Dávid, a fővárosi közgyűlés alá rendelt klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottság elnökeként mindezt úgy kommentálta: „úgy tűnik, valahogy mégis sikerül megjavítani néhány alkatrészhiány miatt félreállított vonatot. Legyen is így a valóságban, ellenőrizni fogjuk!”
Hozzáteszi, hogy a HÉV-vonatok cseréje és a pályák felújítása ettől még ugyanolyan sürgető, a leállított HÉV-fejlesztéseket újra kell indítani. Arra ugyanis semmilyen garancia nincs, hogy a most sebtében kikalapált járművek a későbbiekben nem fognak műszakilag meghibásodni (a MÁV-HÉV kitart amellett, hogy a forgalomból kivont HÉV-vonatok a műszaki tartalék részét képezik).
Mi történt eddig?
A HVG írta meg először egy kiszivárgott dokumentum alapján, hogy komoly járatritkításra készül a MÁV-HÉV: csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenés volt a lapunkhoz eljutó terveken. Mindezt a terv a járműállomány öregedésére fogta, ebben pedig van is igazság, hiszen a városszerte járó kocsik átlagéletkora ötven év, arra pedig nincs és előreláthatóan a közeljövőben sem lesz pénz, hogy újakat vegyenek.
Egy járatritkítás az utóbbi évben már volt: tavaly decemberben, a 2023-25-es menetrend tervezésénél derült ki, hogy januártól napi 78 jármű helyett csak 74 tud forgalomba állni. Akkor a MÁV-HÉV a H5-ös és a H6-os HÉV menetrendjét szűkítette jelentősen.
Miután a lapunkhoz eljutó terv nyilvánosságra került, komoly felháborodást váltott ki. Akkorát, hogy az ellen egyszerre tiltakozott Karácsony Gergely és Vitézy Dávid is, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója pedig azt mondta, a járatritkítás „elfogadhatatlan, szakmaiatlan és tarthatatlan”. Bodor lapunknak arról beszélt, hogy a fővárosi céggel két ritkítástervet ismertettek, szerinte viszont mindkettő „a szolgálati színvonal csökkenését jelentené az utasok számára, továbbá az egyéni gépjárműforgalom és a környezetterhelés növekedését is.” A BKK feladata lett volna, hogy a két forgatókönyv közül válasszon, azonban Bodor szerint egyik mellett sem döntöttek, hiszen bármelyik is valósulna meg, az komoly zsúfoltságot eredményezne minden érintett vonalon.
Karácsony arról írt a járatritkítás apropóján, hogy „az állam működésképtelenségének a budapestiek nem lehetnek kárvallottjai”, valamint „Budapest számára teljesen elfogadhatatlan a HÉV-ek járatritkítása, hogy az állam drasztikusan csökkentse az elővárosi közlekedési kapacitásokat”.
Vitézy a járatritkításért egyszerre nevezte felelősnek Karácsonyt, a volt főpolgármester Tarlós Istvánt, valamint a közlekedésért is felelős minisztert Lázár Jánost, aki még tőle is szokatlan alpárisággal reagált a bejegyzésére. „Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is” – írta a miniszter. Lázár posztjában elsősorban Vitézyt gyalázta (Magyar Péter seggnyalójának nevezte őt), azonban posztjának fő üzenete emellett az volt, hogy a minisztérium nem döntött még a járatritkításról.
Valami kavarodás azonban volt a rendszerben: azt követően, hogy beszámoltunk a járatritkítási tervekről, kirúgták a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, Nagy Gábort. Lapunk értesülései szerint Nagy kirúgásáról a közlekedési tárcánál döntöttek. Nagy helyére Pál László érkezett.
Nagy bajban lennének a határon túli magyarok, ha ott, ahol élnek, viszonossági alapon ugyanazok a „szuverenitásvédelmi” regulák lennének az irányadók, amiket Orbánék Magyarországon a civilek és a sajtó ellen bevezetni készülnek.