szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az eset kivizsgálásának ideje alatt egyes vonatok hosszabb menetidővel, rövidebb szakaszon közlekednek, vagy kimaradnak.

Szemérmesen prezentálta „A székesfehérvári vonalon nőtt a menetidő” című közleményében a Mávinform a probléma okát:

ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt két vonat Martonvásárnál.

A veszélyes helyzet a közlemény szerint azért alakult ki, mert a Martonvásárról 10:10-kor Kőbánya-Kispestre elindult S36-os vonat (3815) Martonvásárról engedély nélkül, tiltó jelzés ellenére indult el, miközben ugyanazon vágányon érkezett a Kőbánya-Kispestről 9:27-kor Székesfehérvárra elindult G43-as vonat (3542). Végül ez utóbbi állt meg a másiktól biztonságos távolságra.

A Mávinform szerint a vonatok utasai nem voltak veszélyben.

A 20-60 perces késéseket, járatkimaradásokat az okozza, hogy a helyzet tisztázásáig és a helyszíni vizsgálat ideje alatt csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok Martonvásár és Tárnok között.

A MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt épp szerdán jelentette be, hogy az ilyen és ehhez hasonló helyzetek kezelésére, a hatékonyabb zavarelhárítás és tájékoztatás érdekében úgynevezett haváriaközpontot hoznak létre. Átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is, biztosítva, hogy amikor a vonatközlekedés átmenetileg ellehetetlenül valahol, minél előbb folytatható legyen az utazás a MÁV-csoport autóbuszaival.

Hegyinek csütörtökön is volt bejelenteni valója: videóban újságolta, hogy Volodimir Zelenszkij ukrán elnök vonaton érkezett Budapestre, a szerelvényt Csaptól a Keleti pályaudvarig magyar vasutasok irányították.

Büszkén újságolja a MÁV-vezér, hogy ők hozták Zelenszkijt Budapestre

Két mozdonnyal közlekedett az ukrán elnököt szállító szerelvény, hogy gond nélkül és pontosan befusson a Keletibe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!