szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A tárgyalások áprilisban kezdődtek újra, miután azt 2008-ban egyszer már berekesztette a két cég vezetősége.

A tárgyalások áprilisban kezdődtek újra, miután azt 2008-ban egyszer már berekesztette a két cég vezetősége. Azóta az UAL a US Airways-szel is fúziós terveket szőtt, végül azt április végén elvetették. A Continentallal történő egyesülés értéke mintegy 3,7 milliárd dollárt tesz ki és a létrejövő légitársaság, amely átveszi a Delta Airlinestól a világ legnagyobb légiszállító címét, összesített sajáttőkéje 8,7 milliárd dollár lesz. A két cég tavalyi évre számolt közös árbevétele 29 milliárd dollár volt, 700 szállítógép és mintegy 88 ezer munkatárs tartozott a Continental és az UAL alá.

A tervek szerint mind a 370 útvonalat megtartja a közös cég, amely várhatóan a United Airlines márkanév alatt fog tovább repülni. Az UAL az egyesülés előtt a világ harmadik legnagyobb forgalmú légitársasága volt, piaci értéke 3.63 milliárd dollárt tett ki (pénteki árfolyamon számolva), míg a Continental a negyedikként 3.12 milliárdot ért. Az egyesülésből legalább 1-1.2 milliárd dollárt tudnak majd spórolni a légiforgalmon a cégek, amelyek 1,05 UAL részvényért 1 Continental részvényt cserélnek ki. A létrejövő társaság az amerikai légipiac atlanti forgalmának 40%-át ellenőrzi majd, míg a Csendes-óceáni térségbe irányuló forgalom 53%-a kerül ellenőrzése alá. Az energiaárak stabilizálódása óta, és a nemzetközi utasforgalomban tapasztalható élénkülő kereslet miatt – amit kevésbé sújt árverseny, mint a fapados légitársaságok versenyétől szenvedő hazai piacot – sikerült jelentősen javítania eredményén a legtöbb amerikai nagy légitársaságnak.

A United Airlines az idei első negyedévben jelentősen lefaragott veszteségeiből, amely 82 millió dollár lett, szemben a tavalyi 382 millióval. Árbevétele 15%-kal nőtt 4.2 milliárd dollárra, amit főleg a kínai utasforgalom bővülésén könyvelhetett el a cég, 2000 óta először sikerült üzemi profitot termelnie az UAL-nak, mintegy 58 millió dollárt. A cég várakozásai szerint a második negyedévben már a pozitív tartományba fordulhat a nettó eredmény. Eddig a Delta Airlines volt a világ legnagyobb légitársasága, miután 2008-ban sikeresen fuzionált a Northwest Airlinesal, most szintén profitot vár a második negyedévre.

A UAL-részvények pénteken 13 centet drágultak 21,60 dollárra, míg a Continental papírok értéke 35 centet esett 22,35 dollárra. Elemzők azt találgatják, hogy a hoppon maradt US Airways – amely 2005-ben csődbe jutott, és a márkáját a felvásárló America West Airlines vitte tovább – kivel kezd tárgyalásokat az egyesülésről. Szakértők szerint szóba jöhet a Delta Airlines és az American Airlines is, vagyis az észak-amerikai légiközlekedésben, ahol mintegy 19 társaság van jelen, várhatóan tovább folytatódik majd a konszolidáció. Elemzők szerint a piacon legfeljebb 4-5 nagyobb cégre lenne szükség.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!