szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alapvetően pozitív várakozásokat fogalmaztak meg a idei Coop Rally állomásainak cégvezetői, visszaesésre senki sem számít közülük, többségük pedig – az árbevételt tekintve legalábbis – növekedéssel számol a jövő évben.

A hetedik Coop-futam
A Coop csoport által hetedik alkalommal megrendezett Coop Rally - amelyet csütörtökön és pénteken tartanak - Kistarcsáról a Szilas Food Kft. telephelyéről indult és pénteken este érkezik meg tíz magyar élelmiszeripari céget érintve Sárvárra. A 90 versenyautó valamivel több mint 460 kilométert tesz meg. A rendezvény célja, hogy a Coop csoport partnereit megismerjék a versenyzők, valamint az őket kísérő újságírók.

Az idén 5-10 százalékos árbevétel-növekedést tervez a Dreher Sörgyárak Zrt. – vélekedett Glattfelder Tamás, a társaság pénzügyi és adminisztrációs igazgatója. A társaság a múlt évben 37 milliárd forint árbevételt ért el. Az idén ez várakozásaik szerint 40 milliárd forint körül alakul. A vásárlóerő csökkenése miatt az olcsóbb piaci szegmensben tudtak csak növekedést elérni az utóbbi években, míg a közepes és a prémium kategóriában érezhető volt az eladások csökkenése. Az olcsóbb kategóriájú sörök eladása most 30-40 százalék között mozog, míg a prémium termékeké 15 százalékot tesz ki. A cég magyarországi piaci részesedése mintegy 33 százalékos, ezzel a társaság piacvezető a magyar sörpiacon.

A tavalyi 6-8 százalék után az idén árbevételének legalább 5 százalékos árbevétel növekedését várja a Pannontej Zrt. A társaság tavaly mintegy 14,5 milliárd forint árbevételt ért el. A Pannontej termelésének háromnegyedét belföldön értékesíti, a fennmaradó hányadot elsősorban a Nyugat-Balkánon adják el – mondta Szautner Péter, a cég vezérigazgatója csütörtökön a hetedik Coop Rally első napjának zárásakor. A Bongrain francia cégcsoporthoz tartozó társaság a továbbiakban is a növekedésre épít, ezért az elmúlt 5-6 évben 10 millió eurót, mintegy 3 milliárd forintot fordított fejlesztésekre.

Várhatóan az idén mintegy 3 milliárd forintos, vagy azt némileg meghaladó árbevételt ér el a Szilas Food Kft., szemben a múlt évi 2,6 milliárd forinttal – fogalmazta meg a várakozásokat Imre Viktor, a cég ügyvezető igazgatója. A fűszereket és fűszerkeverékeket, valamint sütőipari adalékanyagokat gyártó cég folyamatosan növelte árbevételét 2006 óta. 2006-tól évente átlagosan mintegy 100 millió forintot fordítanak fejlesztésre. Ennek köszönhetően az 1,8 milliárd forint akkori árbevételt növelték öt év alatt 2,6 milliárdra. A cég működését jelentősen befolyásolja a közelmúltban elfogadott népegészségügyi termékdíj, amely növeli a termelési költségeket. Emellett jelentős tényező még az import fűszerek beszerzése is, amelynek költsége a forint és a külföldi devizák árfolyammozgása miatt nehezen kiszámítható.

A hetedik Coop-futam
A Coop csoport által hetedik alkalommal megrendezett Coop Rally - amelyet csütörtökön és pénteken tartanak - Kistarcsáról a Szilas Food Kft. telephelyéről indult és pénteken este érkezik meg tíz magyar élelmiszeripari céget érintve Sárvárra. A 90 versenyautó valamivel több mint 460 kilométert tesz meg. A rendezvény célja, hogy a Coop csoport partnereit megismerjék a versenyzők, valamint az őket kísérő újságírók.

Az idén a Chio Magyarország Kft. a tavalyihoz hasonló, 11 milliárd forint körüli árbevétellel számol – mondta Merkler Róbert, a cég ügyvezető igazgatója a társaság győri üzemében. A társaság termékeinek fogyasztását belföldön visszavetette a népegészségügyi termékdíj kivetése. Ezt azonban ellensúlyozta a vállalat exportja, ugyanis a termelés volumenének mintegy háromnegyedét külföldre szállítják. A kft.-nél évente átlagosan 200 millió forintot fordítanak fejlesztésre. A cég egy évben 10 ezer tonna lisztet dolgoz fel, döntő többségében magyar terméket. A termelését Győrben végzi, kereskedelmi központja Budapesten van, és emellett disztribúciós központot is működtet az országban.

Az idén mintegy 30 milliárd forint árbevételre számít a Coop Szolnok Zrt., amely nemrégiben megvásárolta a Coop Győr Zrt.-t – prognosztizált Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, a Coop Szolnok Zrt. vezérigazgatója a VII. Coop Rally hetedik állomásán, Téten. A Coop Szolnok árbevétele az elmúlt három évben az akvizícióknak köszönhetően megduplázódott.  Az üzleti terjeszkedés része volt a Coop Győr Zrt. 38 üzletének megvásárlása is.

Nem tervez jelentős bevételnövekedést Politzer József ügyvezető igazgató szerint a Pápai Hús ebben az évben, inkább a bevételek szinten tartására törekszik. Tavaly a cég összesített árbevétele elérte a 20,8 milliárd forintot, ami mintegy tíz százalékkal volt nagyobb az előző évinél. A belső piac átrendeződik, a vevők általában az olcsóbb termékeket keresik, így a szintentartás, illetve az esetleges növekedés szempontjából nő az export piacok jelentősége. A vállalat kivitele össztermelésének mintegy 25-30 százalékát teszi ki. Az idén a cégnél mintegy 2 milliárd forint értékű fejlesztést hajtanak végre, elsősorban a gyártástechnológiát fejlesztik, de a saját  tulajdonban lévő sertéstelepeket is korszerűsítik mintegy 800-900 millió forintból.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!