szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az atlantai székhelyű vállalat a harmadik negyedévben 4 százalékos nettó jövedelemgyarapodást könyvelhetett el a globális piaci értékesítéseknek köszönhetően. A Coca Colának a fejlődő országokban növekvő középosztály fogyasztásából sikerült tőkét kovácsolnia.

A világ legnagyobb italgyártója a hazai piacon is növelte eladásait, a változó ízlések és növekvő ellenszenv ellenére, miszerint az elhízás fő okozói a vállalat által gyártott üdítőitalok; az Észak-Amerikai régióban így is sikerült 2 százalékos növekedést elérniük. Bár a klasszikus termékek értékesítése stagnált, az új árucikkek, mint a Powerade sportital vagy a Fuze teák felhúzták az eladási statisztikákat.

Ehhez képest Indiában 34 százalékkal több kólát adtak el tavalyhoz képest, míg az összes eladott termék mennyiség is 15 százalékkal nőtt. Ahogy a fejlett országokban csökkenek a vállalat eladásai, úgy erősíti jelenlétét a fejlődő piacokon. Korábbi bejelentés szerint 5 milliárd dollárt terveznek befektetni az országban a következő nyolc évben. Ez az összeg több mint kétszer meghaladja az 1993-as piacra lépésük óta befektetett tőkét. A vállalat negyedéves eredményéhez a költségek lefaragása is hozzájárult. – tette közzé az Associated Press  

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!