szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Bár a banner fénykora az internet elindulására esett, még mindig sokan használják a hazai kisvállalkozók közül.

Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.

Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:

1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing

Most a banner hirdetésekkel foglalkozunk. A banner egy olyan grafikai hirdetés, amely különböző méretű képkockákból áll (bár lehet statikus is, egy egyszerű "plakát" formájában), amelyre rákattintva az érdeklődő a hirdető honlapjára érkezik.

A banner hirdetés fénykora az internet hazai indulására esett. Ma már minden honlap és levél/hírlevél bannerekkel túlterhelt, emiatt alakult ki az ún. bannervakság effektus is, azaz amikor a felhasználók már szinte meg sem látják, ignorálják a bannereket és nem kattintanak. Hatékonysága így folyamatosan csökken, de a kisvállalkozók közül még sokan használják, mert azt hallják a marketing tanácsadóktól, hogy a banner megkerülhetetlen.

Azoknak, akik ragaszkodnak a banner hirdetésekhez, az alábbiakat kell tudniuk a hatékony bannerekről:

- maximum néhány szóból, egy-két képből állnak

- grafikailag hordozza a hirdető kreatív arculati elemeit, a hirdető cég megjelenési stílusjegyeit

-  bannerfelületet csak olyan oldalakon érdemes vásárolnunk, ahol kimondottan az általunk nyújtott szolgáltatás és/vagy termék célközönségével találkozunk

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!