szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Legalábbis a taxisok így látják, ezért több európai nagyvárosban sztrájkolnak a Uber ellen.

Az Uber névre hallgató mobilos applikáció összekapcsolja az utazni vágyókat a rendelkezésre álló szabad autókkal. GPS alapján betájolják az utast, és máris érkezik a legközelebbi rendelkezésre álló sofőr az autóval. Az árakat előre meg lehet nézni, a fizetést pedig készpénz nélkül meg lehet oldani: a viteldíjat ráterhelik a bankkártyánkra. Mindemellett az applikáción lehetőség van visszajelzést készíteni, hogy mennyire volt megfelelő a szolgáltatás. Az applikáció segítségével arra is lehetőség nyílik, hogy az adott utat megosszuk másokkal, így csökkentsük költségünket. A sofőröknek pedig nincs kötött munkaidejük, csak bekapcsolják az applikációt, amikor dolgozni szeretnének, és összekapcsolják őket az utasokkal, és így mindenki boldog. A taxisokat leszámítva.

Úgy tűnik, az Európában néhány éve megjelent szolgáltatás mostanra érte el olyan piaci részesedést, hogy veszélyezteti a hagyományos taxisok megélhetését. Berlinben, Londonban, Madridban, Milánóban és számos további nagyvárosban egyszerre tartottak demonstrációt a taxisok, Franciaországban utakat zártak le, megbénítva néhány nagy repülőtér forgalmát. A legnagyobb spanyol személyszállító vállalat 24 órás leállásra kérte a sofőröket, ami csütörtök reggelig eltüntetheti a taxikat a városok útjairól – írja a napi.hu.

A spanyol fővárosban még nem jelent meg a Uber, az érintettek mégis úgy látták, hogy eleget hallottak róla ahhoz, hogy tiltakozzanak ellene. A legfontosabb repülőtér környékén például egyáltalán nem lehetett taxit fogni a nap legforgalmasabb időszakában.

Barcelonában működik az amerikai high-tech szolgáltatás, ott hajszál híján meg is vertek egy magánautóst, mert azt hitték róla, hogy az új szolgáltatás egyik autóját vezeti.

A híres londoni fekete taxik a Trafalgar Square-en demonstráltak – a hírek szerint összesen 12 ezren csatlakoztak a sztrájkhoz. Vezetőik szerint az Uber elszámolási rendszere megfelel egy taxaméternek, ami sérti a törvényeket, ugyanis azok szerint ilyet csak ők használhatnak a brit fővárosban. Milánóban csak a legfontosabb helyeken, a vasútállomások és a nagy terek környékén volt érezhető a taxik hiánya. Hasonló volt a helyzet Rómában és Nápolyban. A német nagyvárosok – köztük Berlin és Hamburg – taxivezetői szintén részt vettek a demonstrációsorozatban.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!