szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kánikulában a CBA üzletlánc egységeiben is sokkal több ásványvizet adnak el, mint egy átlagos nyári napon, ami érzékelhető a bevétel növekedésén is, nagy emelkedés viszont nincs, mert az ásványvizek nem tartoznak a legdrágább áruk közé - mondta Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója a köztévében.

Míg normál időszakban megközelítőleg napi 500 palack vizet értékesítenek a CBA egy-egy egységében, csütörtökön több olyan üzlet is volt, ahol a forgalom elérte a 2500 palackot. 

Fodor Attila szerint a világbajnokság idején a környékbeli üzletekben még jelentősebb mértékben bővült a forgalom.

Elmondta, hogy a fogyasztási szokások jelentősen változtak, míg évekkel ezelőtt a szénsavasokból fogyott a legtöbb, most már a mentes vizeket favorizálják a legtöbben.

Az üzletláncnál jelentős raktárkészlettel készültek a nyárra, ezért, bár egyes gyártók a megrendelt mennyiséget csak részben, vagy késéssel tudják szállítani, a vevőknek nem kell attól tartaniuk, hogy üres ásványvizes polcokkal találkoznak a boltokban - mondta az igazgató.

Beszámolt arról is, hogy nemcsak vízből, hanem más termékekből is több fogy a forró napokon, a fagylaltok iránti kereslet mintegy 70 százalékkal, a sörök iránti 40 százalékkal, az üdítők iránti pedig 35 százalékkal haladja meg egy átlagos hőmérsékletű nyári napét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!