Akár vissza is kaphatja a pénzét, akinek késik a csomagja

Akár vissza is kaphatja a pénzét, akinek késik a csomagja

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokan idegeskedhetnek még ezekben a napokban is, megérkezik-e szentestéig a karácsonyra rendelt csomagjuk. Összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat.

Egyre többen vásárolnak az interneten – az összes kiadásunk nagyjából 10 százalékát már az online kereskedelemben és a csomagküldő cégeknél költjük el. Ez viszont azt is jelenti, hogy többen aggódhatnak, időben megérkezik-e, amit rendeltek. A Blokkk.com most összeszedte, mi mindent érdemes tudni, ha valaki nem kapná meg időben a csomagjait.

Ha a késés nagyon hosszú, a webáruház telefonos ügyfélszolgálata nem érhető el, a mailekre pedig nem reagálnak, érdemes mérlegelni az elállás lehetőségét. Azt sokan tudják, hogy az áru átvétele után van 14 nap az indoklás nélküli elállásra, de a jog ennél sokkal több lehetőséget kínál a vásárlóknak. Elállni lehet ugyanis a megrendelés és a termék átvétele között is.

A jogszabályok szerint a webáruház is felkínálhatja a honlapján az elállás lehetőségét, de elég lehet csak egy e-mailt küldeni – ebben az esetben annyi a fontos, hogy a vásárló nehogy kitörölje a levelet, amíg le nem zárták az ügyet. Arra is figyelni kell, hogy az ember egyértelműen jelezze, hogy eláll a vásárlástól.

A webáruház nem hivatkozhat arra, hogy ő már átadta a terméket a futárszolgálatnak – a vásárlónak ehhez semmi köze nincsen, a webáruház felel azért, hogy minden rendben legyen. Az sem mentség, ha a futárszolgálat vagy az áruház jelzi, hogy késés lehet, ettől még lehet az elállást választani.

Aki előre fizetett már, az visszakaphatja a pénzét, de csak később: onnantól, hogy a cég tudomást szerez az elállásról, 14 nap van megtéríteni az árat. Az áru visszaküldésének költsége azonban a vásárlót terheli, kivéve, ha a webáruház előre vállalta, hogy ilyen esetben visszaszállítja a terméket.

Hozzászólások