szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Budapest Airport állítja, a számok a repteret igazolják, a poggyászlopások száma csökkenő számot mutat. Ezzel együtt idén volt olyan nap, amikor három bőröndben is matattak a reptéren.

Annyira eldurvultak a Liszt Ferenc-repülőteret jellemző poggyászlopások és kifosztások, hogy a budapesti dél-koreai nagykövetség január 19-én figyelmeztető posztot tett közzé a Facebook-oldalán, leírva, hogy az utóbbi időben több koreai utas értékei tűntek el a budapesti reptéren, így vigyázzanak és minden értéküket tegyék a kézben vitt csomagba, írtuk a hétvégén a 444 cikkére hivatkozva.

Talán erre reagálva tett ki hosszú bejegyzést a reptér a Facebook-oldalára. Azt írják, a Budapest Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren nyújtott szolgáltatásokat érintő minden hiányosságot, mulasztást nagyon komolyan vesz. „A közelmúltban megjelent, poggyászlopási esetekkel kapcsolatos állításokat természetesen mi is hallottuk, olvastuk.”

Tájékoztatjuk utasainkat, hogy a Társaságunkhoz bejelentett poggyászlopási esetek száma a 2016-os kilencvenkettőről tavaly ötvenháromra csökkent. 2017-ben a Budapest Airport Zrt. poggyászkezelő rendszerébe több mint 3 millió csomagot vettek fel a légitársaságok, illetve a velük szerződésben álló földi kiszolgáló szervezetek, vagyis a rendszerben kezelt csomagok 0.002 százaléka lehetett érintett. A poggyászlopások, illetve a csomagok károsodása így szerencsére nagyon ritka, de természetesen tisztában vagyunk vele, hogy e téren egyetlen eset sem elfogadható.

A lopásokra rátérve kifejtik, a poggyászok szállítását nem ők, hanem a légitársaságok végzik, a „légitársaságok számára a jegykezelést (check-in) és a poggyászfelvételt szerződéses alapon földi kiszolgáló társaságok végzik. A Budapest Airport Zrt. ezen tevékenységekhez csupán az infrastruktúrát biztosítja, jelen esetben a poggyászszállító rendszert és a hozzá tartozó szoftver használatát. Ebből kifolyólag Társaságunk munkavállalói nem is kerülnek közvetlen kapcsolatba az utasok poggyászaival, csak abban az esetben, ha egy adott csomag vonatkozásában valamilyen biztonsági aggály merül fel; például az tiltott tárgyat tartalmaz, és ezért annak nyitása szükséges, ami kizárólag a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság közvetlen felügyelete mellett, zártláncú kamerarendszer által rögzített módon történik.”

Utasaiknak azt tanácsolják, poggyászaikkal „kapcsolatos bármilyen probléma esetén kérjük, azonnal lépjen kapcsolatba légitársaságával. Amennyiben a csomagjából bármit eltulajdonítottak, kérjük, az esetet a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságnak is jelentse be, és nyújtson tájékoztatást a hiányzó tárgyakról, utazásának részleteiről és bármilyen egyéb, fontos, kapcsolódó információról.”

(via Budapest Airport / Facebook)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!