szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az öt másodperces reklámra elköltötték a teljes marketingbüdzséjüket.

A Super Bowl szünetében öt másodpercnyi reklámidőt vásárolt a Reddit amerikai internetes fórum, hogy a GameStop-sztorit ünnepelje – vette észre a 444.hu. Az észak-amerikai profi amerikaifutball-liga (NFL) döntőjének reklámideje az egyik legdrágábban értékesített hirdetési sáv a világon, így a Redditnek – állítása szerint – a teljes marketingbüdzséjét rá kellett szánnia a hirdetésre.

Az öt másodpercben egy feliratot jelenítettek meg, amelyben többek között ez volt olvasható:

Ha valamit megtanultunk a közösségünktől az utóbbi hetekben, az az, hogy a kisemberek lényegében bármit elérhetnek, ha egy közös ötlet mentén összefognak.

Ezzel a GameStop videojáték-boltlánc esetére utaltak. A fórum WallStreetBets (WSB) nevű csoportjának kisbefektetői januárban kezdtek a tőzsde felforgatásába azzal, hogy tömegesen, összehangoltan vásárolták a GameStop részvényeit. Később egyre több másik cég papírjait is venni kezdték, óriási tőzsdei lufikat fújva ezzel, és rengeteg kárt okozva az érintett részvények gyengülésére spekuláló nagybefektetőknek. A WSB-nek már milliós a tagsága.

A hirdetés a továbbiakban is a közösség fontosságáról szólt, illetve arról, hogy a fórum teret enged ezeknek a közösségeknek.

A piacok és a szabályozók sem voltak felkészülve a kisemberek összefogására

Példa nélküli spekulációt indítottak el amatőr befektetők az amerikai GameStop videójáték-kereskedő részvényeire, amelyek árfolyama az egekbe emelkedett. A shortoló befektetési alapok óriásit buktak, de a kisbefektetők nagy lelkesedésének is sírás lehet a vége.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!