szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gép szerda este helyett csütörtök délután szállt fel.

Több mint 17 órás késéssel indult el Dubajból a Wizz Air szerda esti budapesti járata – írta meg olvasója beszámolója alapján az Utazómajom.

A W62498 számú járat eredetileg szerda 21:20-ra volt kiírva, de a földi kiszolgáló cég személyzete a 18:20-as kapunyitás után 20 perccel bezárta a kaput, majd mindenkit elküldött, a kijelzőn pedig perceken át az a felirat állt, hogy „indulás július 12-én”. Végül este 22-23 óra között buszokkal különböző szállásokra vitték az utasokat.

A lap olvasója szerint a szálláson vacsorát és reggelit is kaptak, majd visszavitték őket a reptérre csütörtök reggel 8-kor. A becsekkolás 9-kor kezdődött volna, azonban ennek 11 óráig nyoma sem volt, ekkor viszont 14:30-ra módosították az indulás időpontját. A járat végül 14:52-kor szállt fel.

Az utóbbi hetekben egymást érték a hosszú késések és járatkimaradások. Budapesten volt, hogy közel 40 órát vártak az utasok. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kedden arról beszélt, hogy a káoszt elsősorban a légi irányítás és a nagy átmenőforgalom okozza. Ez szerinte egyrészt az ukrajnai háború miatt alakult ki, másrészt abból adódik, hogy Magyarországon alacsony a légtérhasználati díj.

Hétfőn a hvg.hu-n arról írtunk, hogy milyen problémák vannak a légiforgalmi irányítóknál, akik szerint a káoszt tovább fokozza, hogy a légitársaságok is trükköznek, és rájuk tolják a felelősséget:

Sok a probléma a légi forgalmi irányítóknál, de szerintük a légitársaságok is trükköznek

A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!