Tetszett a cikk?

A kiskocsmák gyakorlatilag bármire költhetik a 3 millió forintos támogatást. A pályázati felhívásban külön nevesített cél a fiatalabb generációkat megszólító közösségimédia-jelenlét és célzott reklámkampányok kialakítása.

Megjelent a Nagy Márton gazdasági miniszter által már bejelentett kocsmaprogram pályázati kiírása. A Kisfaludy-program keretében összesen egymilliárd forintot osztanak szét kistelepüléseken működő kocsmák között. Egy műintézmény összesen 3 millió forintot kaphat. Az állami hírszolgálat szerint az első pályázatok már be is érkeztek.

A kiírás szerint az alábbi célokra fordítható a támogatás:

  • Rezsiköltségek: A villany-, gáz- és vízdíjak kiegyenlítésére.
  • Bértámogatás: Egy vagy több alkalmazott, munkavállaló bérének részben, vagy egészben történő kifizetésére.
  • Energiahatékonyság: A gazdaságos üzemeltetés érdekében elvégzett kisebb átalakításokra és felújításokra, amelyek csökkenthetik a működési költségeket.
  • Eszközbeszerzés: Az üzletek vonzóbbá tételéhez hozzájáruló korszerű eszközök, például italadagolók és hűtők beszerzésére.
  • Marketing és arculatváltás: Új logó, cégér, arculat, vagy akár a fiatalabb generációkat megszólító közösségimédia-jelenlét és célzott reklámkampányok kialakítására.

Az utolsó pont kissé meglepő, a kormánypárt ugyanis amúgy nagyon félti a gyerekeket és a fiatalokat, és ennek érdekében intézkedéseket is hoz. Például az alábbiaktól félti őket:

A jelek szerint a Fidesz az alkoholtól nem félti a fiatalokat – feltéve persze, hogy betöltötték a 18. életévüket. A drogoktól ugyanakkor igen, ezt az Alaptörvénybe is beleírnák.

A pályázati kiírásban szereplő indoklás szerint „a legkisebb hazai településeken működő sörözők, borozók és presszók ugyanakkor nemcsak vendéglátóhelyként, hanem közösségi térként is funkcionálnak, amellyel hozzájárulnak a falvak népességmegtartó képességéhez is”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!