szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Németország a berlini fal lebontásának 20. évfordulóját ünnepli. Az Urbanlegends.hu blogon ennek apropóján többek között berlini hidegháborús bunkerekről olvashatnak.

A blogbejegyzésben szó esik a Berlin kettéosztása utáni metróközlekedésről is. Az új határ létrehozása után ugyanis a nyugati területekre orr formájában belógó keleti blokkon több nyugati metróvonal is áthaladt. E vonalak a kettészakadást követően nem zártak be, még csak nem is rövidültek, hanem – jelentős summa ellenében – a vonatok továbbra is átmehettek Kelet-Berlinen. Megállni azonban nem állhattak meg, kötelező, 25 km/órás haladási sebességet írtak elő számukra a keleti hatóságok. A keletnémet területek megállóit szigorúan őrizték, ott se felszállni, se leszállni nem lehetett.

Ha érdeklik a berlini földalatti metrótúra részletei és képei, kattintson!

És akkor lehet választani, melyik „nemzeti nagytőkés” mentse meg Budapestet a csődtől

És akkor lehet választani, melyik „nemzeti nagytőkés” mentse meg Budapestet a csődtől

Végignézte a kollégája, ahogy földre viszik a BKK-rendészt a Blahán

Végignézte a kollégája, ahogy földre viszik a BKK-rendészt a Blahán

Van, aminek nem a vegyes kukában kellene landolnia

Van, aminek nem a vegyes kukában kellene landolnia

Közel 20 milliárd forintos bukta a komáromi és iváncsai akkugyártásban

Közel 20 milliárd forintos bukta a komáromi és iváncsai akkugyártásban