szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A piros-kék gépek valószínűleg nyáron tűnnek fel újra a magyar...

A piros-kék gépek valószínűleg nyáron tűnnek fel újra a magyar fővárosban, elsőként a Prága–Trieszt járat közbülső állomásaként. Korábban úgy tűnt, hogy a 2001-ben alapított (s ekképpen a kelet-közép-európai térség első diszkont légitársaságának számító), pozsonyi székhelyű cég véglegesnek tekinti a Budapesttel történő szakítást, ám financiális helyzetének váratlan javulása miatt hamarosan újra a magyar közönség szolgálatába áll.

A 2006-ban 57, tavaly pedig 24 millió eurós veszteséggel záró SkyEurope az elmúlt hónapokban redukálta bázisai számát, és mintegy 200 munkahelyet szüntetett meg költségcsökkentési okokból. Kevesebb helyre, gyakrabban – ez lett az új mottójuk, s a stratégiaváltás kifizetődőnek tűnik: a szlovákok 2008 januárjában 227 ezer utast szállítottak, ami bő 23 százalékos növekedést jelent 2007 azonos időszakához képest. A veszteség ellenére viszonylag jól sikerült már a tavalyi utolsó negyedév is, ezért a cég újabb célállomásokkal bővíti kínálatát. A nyáron Catania és Olbia, vagyis Szicília és Szardínia jelenik meg új helyszínként a repertoárban, míg a Bécsből Milánóba, Lisszabonba és a ciprusi Larnacába induló járatokat jelentősen sűríteni fogják. Korábban a SkyEurope-ot és a magyar Wizz Airt azzal vádolták meg, hogy bizonyos bázisaik leépítésével, illetve felfejlesztésével felosztották egymás között a fapados piacot, ám a szlovákok visszatérésével ez az elmélet most megdőlni látszik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!