Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"036e63af-afec-42c8-9c37-ae34e21ba899","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Edinburgh-i Egyetem kutatói felvetették annak a lehetőségét, hogy ha nincs élet az Enceladus nevű égitesten – a Szaturnusz jeges holdján –, akkor érdemes lenne mikrobákat telepíteni oda.","shortLead":"Az Edinburgh-i Egyetem kutatói felvetették annak a lehetőségét, hogy ha nincs élet az Enceladus nevű égitesten –...","id":"20250530_enceladus-szaturnusz-holdja-elet-fertozes-mikroorganizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/036e63af-afec-42c8-9c37-ae34e21ba899.jpg","index":0,"item":"a8453e00-5fbc-4cb1-8923-fbe919637553","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_enceladus-szaturnusz-holdja-elet-fertozes-mikroorganizmus","timestamp":"2025. május. 30. 19:03","title":"Élettel fertőznék meg a Szaturnusz jeges holdját, és ez több kérdést is felvet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c5621f3-75cd-40b8-a026-a4baf23d7190","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Soha nem nyert még csapat 5–0-ra a fináléban.","shortLead":"Soha nem nyert még csapat 5–0-ra a fináléban.","id":"20250531_bajnokok-ligaja-donto-inter-paris-saint-germain-psg-munchen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c5621f3-75cd-40b8-a026-a4baf23d7190.jpg","index":0,"item":"5c0dd7ac-86b5-4eee-a120-a8c223b6a8c0","keywords":null,"link":"/sport/20250531_bajnokok-ligaja-donto-inter-paris-saint-germain-psg-munchen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 20:49","title":"Kiütés a BL-döntőben: története során először győzött a PSG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"673672bd-a48f-4128-9920-6cd0a3238946","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az államfőnek jogtechnikai kifogásai támadtak az elfogadott törvénnyel szemben.","shortLead":"Az államfőnek jogtechnikai kifogásai támadtak az elfogadott törvénnyel szemben.","id":"20250530_sulyok-visszakuldes-torveny-parlament-veszelyhelyzet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/673672bd-a48f-4128-9920-6cd0a3238946.jpg","index":0,"item":"dc99ca08-0ee4-47da-acaf-f81794b65751","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_sulyok-visszakuldes-torveny-parlament-veszelyhelyzet-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:42","title":"Sulyok Tamás visszaküldte az Országgyűlésnek a veszélyhelyzeti rendeleteket törvényi szintre emelő jogszabályt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének mérlegében.","shortLead":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének...","id":"20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01.jpg","index":0,"item":"df450a0c-93ef-482e-ba0d-5b0135c23d12","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:38","title":"Felszívódott Bayer Zsolt cégének profitja, miután tavaly nem kapott támogatást a Szerencsejáték Zrt.-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e01b6c8-a6e7-404f-9d2a-93bea5d6fe26","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a bukólámpás hátsókerék-hajtású Lamborghini Diablo SV egyenesen a 90-es évekbe repít vissza bennünket.","shortLead":"Ez a bukólámpás hátsókerék-hajtású Lamborghini Diablo SV egyenesen a 90-es évekbe repít vissza bennünket.","id":"20250601_28-eves-de-alig-hasznalt-brutalis-lamborghini-diablo-sv-var-uj-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e01b6c8-a6e7-404f-9d2a-93bea5d6fe26.jpg","index":0,"item":"cf858b48-9930-400a-84a9-b4880d84b1e2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250601_28-eves-de-alig-hasznalt-brutalis-lamborghini-diablo-sv-var-uj-gazdara","timestamp":"2025. június. 01. 07:21","title":"28 éves, de alig használt brutális Lambo vár új gazdára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f23d1817-207a-4649-8c5d-dd66a6921a0f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Kínának szóló figyelmeztetés a francia elnök egy szingapúri beszédében hangzott el.","shortLead":"A Kínának szóló figyelmeztetés a francia elnök egy szingapúri beszédében hangzott el.","id":"20250530_macron-szingapur-nato-kina-eszak-korea-ukrajna-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f23d1817-207a-4649-8c5d-dd66a6921a0f.jpg","index":0,"item":"c54af405-78b5-4303-8deb-fb456b7925a7","keywords":null,"link":"/vilag/20250530_macron-szingapur-nato-kina-eszak-korea-ukrajna-haboru","timestamp":"2025. május. 30. 19:42","title":"Macron: Ha Kína nem képes távol tartani Észak-Koreát az ukrajnai háborútól, akkor a NATO megjelenhet Ázsiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206","c_author":"HVG","category":"360","description":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is találhatnak új életet. Egy holland dizájnstúdió ezt azzal is bizonyította, hogy egy szélturbina gondolájából készített miniházat.","shortLead":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is...","id":"20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206.jpg","index":0,"item":"ac8bd151-01ef-4819-87a7-27b930c597c3","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","timestamp":"2025. június. 01. 16:15","title":"A szemétdombra dobás helyett 35 nm-es lakássá alakíthatók át a kiszuperált szélturbinák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel magyarázza a helyzetet. ","shortLead":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel...","id":"20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb.jpg","index":0,"item":"2f51722e-13bf-4119-b49f-6dd2d04fd3d7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","timestamp":"2025. május. 31. 09:33","title":"Több milliárdos veszteséggel zárta 2024-es pénzügyi évét az RTL Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy meglehetősen borongós napon látogattunk el a gyakorlatilag kész hídhoz még az...
GYl
Egy meglehetősen borongós napon látogattunk el a gyakorlatilag kész hídhoz még az átadás előtt, hogy olyan részére is eljussunk, amit csak a karbantartásnál használnak. Az M0 körgyűrű 2006 óta épülő Északi Duna hídjának legszebb része az úgynevezett Megyeri híd, amelyik a Duna főágán ível keresztül 590 méter hosszban. A két, közel 100 méter magas pillérből indulnak ki azok a kábelkötegek, amelyek tartják a hídszerkezetet. A pillérek tetején, 10 emelet magas, üvegezett helyiség látható, ide igyekeztünk.
Útközben kísérőnk elmondta, hogy még a tervezés során szóba került, hogy ezt a részt kilátónak is fogják használni, de a 2001. szeptember 11-i terrortámadás után ezt az ötletet elvetették. Így ezekre a részekre csak a híd karbantartói jutnak fel. A feljutásnak van könnyebb és nehezebb módja is, ugyanis a betonpillérek belsejében a déli oldalon lift, az északin lépcső található.
A magasba jutáshoz a liftes megoldást választottuk, pontosabban a lifthez hasonló megoldást, mert a ferde oszlopban fogaskerék segítségével halad a meglehetősen szűk kabin. Az üvegezett rész aljáig, úgy hatvan méter magasságig lehet ezzel eljutni. Itt át kell szállni egy hagyományos liftbe, amivel a következő tíz szintet lehet elérni.
GYL
A szintek azoknak a magasságoknak felelnek meg, ahol egy-egy pár tartókábel végződik. Az úgynevezett lehorgonyzó kamrákban érnek véget a 7 eres pászmákból álló kábelek, amelyekből a terheléstől függően 31-61 darabot fognak össze.
Ezek közül szükség esetén úgy tudnak cserélni egyet-egyet, hogy nem kell lezárni a forgalom elől a teljes hidat, csak a legszélső útpályát. Igaz, hogy a vastag kábelkötegek is különleges látványt nyújtottak, azonban az ablakokon kinézve elénk táruló kilátás mellett mindez eltörpült. A rossz idő ellenére el lehetett látni több tíz kilométerre. Mintha egy alacsonyan szálló repülőről csodálnánk meg Budapestet, a környező hegyeket és a Dunát.
Valószínűleg nem sokszor lesz ilyen kihalt a híd, most csak ritkán ment végig rajta az építők egy-egy teherautója. Átadás után kétszer két sávban haladhatnak majd a járművek, óránként legfeljebb 80 kilométeres sebességgel. Idővel, a most leállósávnak felfestett részt is fel lehet használni a folyamatos közlekedéshez, így könnyen lehet majd kétszer három sávosra bővíteni a hidat. A gyalogosok a déli-, a kerékpárosok az északi oldalon kelhetnek át a Dunán.
A magasból leereszkedve még egy panorámakép készítéséhez elsétáltunk a híd közepéig. Fényképezés közben mindössze egyetlen személyautó haladt át a hídon, mégis jól lehetett érezni a lengéseket. Megnyugtatásunkra elmondták, hogy a híd közepének fél méteres mozgása is normális, mindenesetre ez a mozgás érdekes élmény lesz, főleg a gyalog vagy biciklivel közlekedőknek.
GYL
A híd azonban elsősorban a gépjárművel közlekedőknek fogja megrövidíteni az útját és a menetidőt. Akiknek kiindulási és célállomásuk egyaránt az Árpád hídtól északra, a Duna két oldalán található, azok egy komoly kitérőt spórolhatnak meg az új híddal.
Aki például a Káposztásmegyerről Békásmegyerre szeretne eljutni, annak a közel 20 kilométeres út helyett mindössze 4-5 kilométert kell megtennie. Ráadásul a korábbi útszakaszon (Váci út, Árpád híd, Szentendrei út) gyakorlatilag állandó a csúcsforgalom, így akár egy órával is hamarabb át lehet jutni a másik oldalra.
Valószínűleg még azok is jobban járnak, akik például Budaörsről az M0 körgyűrűn és a Megyeri hídon keresztül mennek Szentendre felé, mert még a hatalmas kerülővel rövidebb idő alatt juthatnak el céljukig. Az új híd átadásával a Szentendrei út és az Árpád híd sok buszjárattól is megszabadul. Ugyanis a hídtól északabbi budai településekről érkező járatok átjönnek a Váci útra és az Árpád híd helyett Újpest Városkapunál lesz a végállomásuk.
A híd átadásával hosszú időre megáll a Budapestet elkerülő körgyűrű építése, mert a budai hegyeken átvezető szakasz egyelőre nem szerepel a közeli fejlesztési tervekben.