szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Nos, a nyugati nagyváros és némi környékbeli csatangolás után...

'A Mauzóleum' bejárata
Wikimedia (Creative Commons)

Nos, a nyugati nagyváros és némi környékbeli csatangolás után ellátogatunk Moszkvába is, amiből az elmúlt években valódi világváros lett. Hajózni a Moszkva folyón, megnézni mennyire vörös a Vörös tér, metrózni, és a Mauzóleumban meggyőződni arról, hogy is van az a Lenin zsivjot, meg bugyet zsity dolog. Parancsoljanak.

Informátorunk, Józsi 2006 óta dolgozik Moszkvában, és 1993-ban járt ott először. "A változás félelmetes, egyszerűen nem lehet ráismerni a városra. Az igazi nagy, világváros lett belőle, ahol mára nyoma sincs a nélkülözésnek, az áruhiánynak. Míg korábban a kínálat rendkívül szegényes volt, ez 1998-tól folyamatosan megváltozott, s ma gyakorlatilag pénz kérdése, minden van. Nem véletlenül Moszkva ma az első öt legdrágább városban van a világon.

Moszkvában a legszebb időszak a május és szeptember között van, amikor beültetik a parkokat, minden zöldell és virágzik. Hihetetlen, hogy erre mennyit költenek, de ilyenkor a város nagyon szép. Az is igaz azonban, hogy a többi hónapban a város szürke és nagyon kevés a napsütéses napok száma. A Moszkva-folyó átfolyik a városon, de nem olyan értelemben osztja meg, mint mondjuk nálunk otthon a Duna Budát és Pestet, hanem a folyamatos kanyarok következtében az ember az elején nem minden esetben tudja, hogy a folyó melyik oldalán van. Nyáron nagyon jó élmény sétahajóval végigjárni a környéket.

Szt. Basil Székesegyház
Wikimedia (Creative Commons)

A turisztikai látványosságok közül feltétlenül meg kell említeni a következőket: Vörös tér, GUM áruház, Lenin Mauzóleum, Vaszilij-Blazsenyij Székesegyház, vagy a Megváltó Krisztus Székesegyház. Természetesen nem szabad megfeledkezni magáról a Kremlről sem, amely szinte egy napos túra alatt sem járható be.
Szintén egész napos elfoglaltság a moszkvai metró, amely valóban nagyon látványos, ahogy ez a kiadványokban is szerepel. Érdekes látni, hogy nem csak a felszínen, de lent a metróban is rengeteg ember mozog, szinte visz magával a tömeg. Érdemes előre megtervezni az utat, így nagyobb eséllyel nem tévedünk el, abban az esetben pedig, ha nem tudjuk a cirill betűket olvasni, akkor a különböző színekkel jelölt metró vonalak segítenek a tájékozódásban. 

Egyébként ott nem olyan közel vannak a megállók egymáshoz, mint otthon, van olyan, amikor a metró 8-9 percet is megy a következőig. Szóval ezt egy esetleges felszíni séta esetén célszerű figyelembe venni.

Nagyjából 14-15 millióan élnek Moszkvában, ebbe beleértve az elővárosi lakosságot is, bár biztos adatok nincsenek, de helyiek kb. ilyen létszámról beszélnek. Az autók száma tavaly decemberben átlépte az 5 milliót. A város 3 körgyűrűvel rendelkezik, amelyik közül a külső gyűrű 2x6 sávos autóút, állandó dugóval. Jól érzékelhető talán, ha azt mondom, hogy a repülőtér, ahova a MALÉV is érkezik, Kecskemét távolságra van. A forgalom függvénye, hogy a reptérre történő kijutás lehet 30 perc is (ez általában éjszaka igaz) vagy lehet 3-4 óra araszolás a dugóban...

A teljes cikk a Travellingband blogban olvasható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

travelline.hu Plázs

Ázsia más szemmel

Szöuli látogatásom meglehetősen rövidre sikeredett, ami jórészt az én...