Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"574ea1d2-761e-4925-b9d0-ed108da136fd","c_author":"Martini Noémi","category":"itthon","description":"Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából ki tudják termelni a lakbért, másoknak a Máltai Szeretetszolgálat továbbra is finanszírozza a lakhatást, de rengetegen tűnnek el nyomtalanul a rendszerből, és olyanokról is hallani, akik arra kényszerültek, hogy visszatérjenek Kárpátaljára. Az utóbbi négy hónapban több érintett családdal és szállásadóval maradtunk kapcsolatban, hogy megtudjuk, hogyan élnek túl. Három helyszín, három különböző sors. ","shortLead":"Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából...","id":"20241228_karpataljai-menekultek-ukrajnai-haboru-tamogatas-maltai-szeretetszolgalat-lakhatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/574ea1d2-761e-4925-b9d0-ed108da136fd.jpg","index":0,"item":"a2c8a2bb-0999-4617-8380-7c4b1c0c4194","keywords":null,"link":"/itthon/20241228_karpataljai-menekultek-ukrajnai-haboru-tamogatas-maltai-szeretetszolgalat-lakhatas-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 10:00","title":"„Nincs még egy ország, ahol különbséget tesznek menekült és menekült között” – hogyan élnek az állami támogatástól elesett kárpátaljai menekültek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6690df4-6f7a-44e5-bf5c-243e49ae70b6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Csak a szerencsén múlt, hogy az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója és delegációja túlélte a jemeni húszik ellen csütörtökön végrehajtott izraeli légicsapást. ","shortLead":"Csak a szerencsén múlt, hogy az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója és delegációja túlélte a jemeni húszik ellen...","id":"20241228_WHO-foigazgato-Jemen-izraeli-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6690df4-6f7a-44e5-bf5c-243e49ae70b6.jpg","index":0,"item":"581c4128-eff6-4e32-8aed-f1c797ed5947","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_WHO-foigazgato-Jemen-izraeli-tamadas","timestamp":"2024. december. 28. 21:13","title":"WHO-főigazgató: Ha a rakéta csak kicsivel odébb csapódik be, leviszi a fejünket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f6a1d67-beaa-4b0e-9b38-5f0c04dc4279","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.","shortLead":"Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg...","id":"20241228_Hilarion-metropolita-szexualis-zaklatas-orosz-ortodox-egyhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f6a1d67-beaa-4b0e-9b38-5f0c04dc4279.jpg","index":0,"item":"7f78e4c6-9e7a-44cd-bece-3ba07684ba43","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Hilarion-metropolita-szexualis-zaklatas-orosz-ortodox-egyhaz","timestamp":"2024. december. 28. 16:43","title":"Menesztették a magyar egyházmegye éléről a botrányairól elhíresült Hilarion metropolitát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42ba335f-a7b9-4c7e-805e-894e9101591e","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Bár ma elképzelni is nehéz, volt időszak, amikor a MÁV szolgáltatása egyet jelentett a kényelemmel és a pontossággal. A 90 évvel ezelőtt induló, Budapest és Bécs között közlekedő Árpádnál ma is csak 20 perccel gyorsabbak a Railjetek, sikerét pedig jól mutatja, hogy Egyiptom és Argentína is rendelt belőle. A típus története később is fordulatos volt: a megszálló szovjet hadsereg használta szalonkocsinak, később pedig nosztalgiajárműként született újjá. ","shortLead":"Bár ma elképzelni is nehéz, volt időszak, amikor a MÁV szolgáltatása egyet jelentett a kényelemmel és a pontossággal...","id":"20241227_arpad-sinautobusz-vasut-vonat-budapest-becs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ba335f-a7b9-4c7e-805e-894e9101591e.jpg","index":0,"item":"b45591e8-88f6-490b-9b0b-0aa619863aa0","keywords":null,"link":"/elet/20241227_arpad-sinautobusz-vasut-vonat-budapest-becs","timestamp":"2024. december. 27. 17:04","title":"Amikor a magyar vasutat irigyelte az egész világ: az Árpád sínautóbusz története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen az ellenkezője történt – állítják kanadai kutatók.","shortLead":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen...","id":"20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474.jpg","index":0,"item":"7614bd31-d4ea-4134-baa8-0ae1e8ffee5b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","timestamp":"2024. december. 28. 12:03","title":"Ömlenek ránk a filmek, a sorozatok, a zenék, és mégis többet unatkozik az emberiség, mint eddig bármikor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"763bafab-2832-4a96-a74b-3c0589d419b5","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Az Egyesült Államoknak adja ki Montenegró a Terraform blokklánccég dél-koreai alapítóját, a kriptokirályként is ismert Do Kvont – közölte a balkáni ország igazságügyi minisztériuma pénteken.","shortLead":"Az Egyesült Államoknak adja ki Montenegró a Terraform blokklánccég dél-koreai alapítóját, a kriptokirályként is ismert...","id":"20241227_Az-USA-nak-adja-ki-Montenegro-a-del-koreai-kriptokiralyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/763bafab-2832-4a96-a74b-3c0589d419b5.jpg","index":0,"item":"f919ff1f-8182-4312-8e4d-16bb0c99a4bf","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_Az-USA-nak-adja-ki-Montenegro-a-del-koreai-kriptokiralyt","timestamp":"2024. december. 27. 19:51","title":"Az USA-nak adja ki Montenegró a dél-koreai kriptokirályt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c36e10b8-9a41-4187-af75-c08b5edef83c","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.","shortLead":"Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról...","id":"20241228_prepperek-veszelyhelyzet-haboru-katasztrofa-felkeszules-tulelocsomag-vasarus-gabor-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c36e10b8-9a41-4187-af75-c08b5edef83c.jpg","index":0,"item":"9e7d3f9e-6ea2-4da1-9043-60f8d4aa9395","keywords":null,"link":"/360/20241228_prepperek-veszelyhelyzet-haboru-katasztrofa-felkeszules-tulelocsomag-vasarus-gabor-interju","timestamp":"2024. december. 28. 07:00","title":"„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f8781f5-ccea-4ea8-8067-b8a2c321c0af","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Megjelent a Mastercard „<em>Fenntarthatósági Percepciós Index”, </em>amely átfogó képet nyújt a hazai bankszektor környezeti fenntarthatósági teljesítményéről. A tanulmány bemutatja, hogy a bankok milyen eredményeket értek el a zöld átállás terén és milyen elvárásokat támasztanak velük szemben a magyar fogyasztók.","shortLead":"Megjelent a Mastercard „<em>Fenntarthatósági Percepciós Index”, </em>amely átfogó képet nyújt a hazai bankszektor...","id":"20241203_Bankszektor-elorelepes-a-zold-uton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f8781f5-ccea-4ea8-8067-b8a2c321c0af.jpg","index":0,"item":"d156a16f-e506-4cd3-950d-f99419f3cd68","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_Bankszektor-elorelepes-a-zold-uton","timestamp":"2024. december. 27. 15:30","title":"Tényleg erre tartanak a magyar bankok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan utazzunk Kubában? - Hasznos tippek bátor utazóknak
szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
"Alapvetően négy féle utazási lehetőség van városok között...
Wikimedia (Creative Commons)
"Alapvetően négy féle utazási lehetőség van városok között Kubában. A olcsótól a drága felé: camionnal, vonattal, busszal és repülővel. Lehet még mondjuk kocsit is bérelni, de ezt én nem sorolom az alapvető közlekedési módokhoz. Ezek közül egyedül a repülőt nem próbáltuk, arról tehát nem is fogok írni. Annyit mégis, hogy a sziget keleti végéből havannába (1100 km kb.) 130 dollár egy útra a jegy.
Busszal. Külföldiek felé leginkább támogatott dolog a Viazul vállalat buszai. Egyszer sem utaztam vele, de hárman közülünk ilyennel nyomták végig a Santiago-Havanna visszautat. Légkondis, full extrás tiszta buszok, bőven Nyugat-európai színvonalon. Állítólag általában pontos, bár amikor szükségünk lett volna rá Baracoa-Santiago útvonalon, épp kimaradt az aznapi járat. Emellett csak a turisztikailag frekventált városokba megy, napi 1-2-szer. Legfőbb jellemzője, hogy piszok drága, 900 km 50 dollár. Eszébe se jut megállni stopposoknak.
Aztán van még Astro cég is. Útikönyvek még azt írják, hogy tartanak fent helyeket (négyet) turistáknak, de az én infóm frissebb: turisták nem utazhatnak vele. Egyszer mégis sikerült, stoppoltunk Amarillonál és megállt. Pesoban fizettünk, tehát így olcsó volt, 30 km 100-200 forintért, pedig elvileg dollárban volt a külföldieknek. Vadiúj kínai Yutong buszokkal megy, légkondi, tisztaság, kényelem. Sok ilyen van az utakon, legtöbb városba van járatuk, naponta többször. Szóval tök jó lenne. Helyiekkel valószínű azért nincs zsúfolásig tele, mert valami bürokratikus foglalási rendszere lehet. Gondolom hónapokkal hamarabb kell jegyet igényelni, vagy ilyesmi.
Wikimedia (Creative Commons)
Rengeteg az iskolabusz. Vagy Ikarus szerű, de annál tömzsibb, vagy új Yutong. Előbbivel mentünk többször, utóbbi egyszer sem állt meg nekünk. Nehéz ezeket az öreg, néha fapadlós járműveket megkülönböztetni az egyéb fajta buszoktól. Mert van pár olyan is, ami csak úgy jár erre-arra. Benzin, alkatrész és jármű hiány miatt mindenféle, ami még valahonnan megmaradt jármű közlekedik az utakon és általában tele is van emberekkel. Néhány tartományban jelentős az amsterdami buszállomány, amit szintén távolsági közlekedésre használnak. Fizetni általában keveset kell, 200 forintnál sosem adtunk többet.
A vonat turistáknak tiltott. Még erre is azt írja az útikönyv, hogy nem az, csak dollárban kell fizetni. Nagy volt a bosszúság, mikor hajnali kettő körül kijelentették nekünk, hogy nem fogunk bizony elmenni a fél négyes Santiago-Havanna vonattal. Oké, próbáltuk már előtte Ciego de Ávilában is, de az kis és béna város, ez pedig a legforgalmasabb vonal. Aztán persze Camagüey-Ciego de Ávila szakaszt mégis azzal tettük meg. Itt annyi a trükk, hogy épp bent áll a vonat, odaugrasz a kasszához és annyit mondasz, hogy dos. És 35 forintért máris végigroboghatod a 100 km-t laza négy óra alatt. Helyjegyes a járat. A székek kb. olyanok, mint a fröccsöntött műanyag padok az itthoni sztk-kban. Van nagy tartály víz minden kocsi elejében valahogy odahegesztve, kézmosásra jó. Kaja persze könnyen szerezhető, minden megállásnál odarohannak árusok és kínálnak legtöbbször cukorkát (caramelo caramelo), refrescot (üccsi), de akad szendvics is vagy magvas-cukros szelet. Alapvetően egy kellemes dolog vonattal utazni, kár, hogy kizárják a turistákat belőle. Hasznos lenne a délutáni órákban, amikor már alig mennek camionok és a sötétedés miatt para a stoppolás.
Wikimedia (Creative Commons)
És a már annyiszor emlegetett camion. Ilyennel utaztunk a legtöbbet. Fizikailag úgy néz ki, hogy egy Zil, Kamaz, vagy valami 60 éves amerikai teherautó (Ford, Chevrolet) platójára vasból hegesztenek egy utasteret. Általában négy sor fém padra zsúfolódnak fel rá az utasok (igazán hihetetlen, mennyire meg tudják tömni). Eső elől vagy vasszerkezetű-, vagy ponyva-tető véd. Működésükben furcsa, de egészen hasonlítanak a rendszeres távolsági buszokhoz. Van minden városban Estacion de Omnibuses, és néha még valami nyomát is éreznénk, hogy van itt menetrend. Legtöbbször azért inkább úgy működik, hogy amint megtelik, elindul. Leginkább hajnal négy és délután kettő között járnak. Ha tudsz úgy időzíteni, hogy elkapd ezt az idősávot, egészen szépen lehet közlekedni ezekkel, még akár hosszú távon is, városról városra ugrálva. Minket, turistákat talán kétszer nem akartak Pesoért elvinni, de tekintve, hogy legalább 30-szor mentünk így, ez egész jó arány. Mindkettő, ami rémlik, a sziget keleti felében, Guantanamo tartománnyal kapcsolatban volt, szóval ott lehet valami. Rendőrre hivatkoznak, pedig volt, hogy feljött Check Pointnál, de látva, ránk se nézett. Ellenben helyieket rendesen átvizsgálta. Más turistával egyszer találkoztunk rajta, egy kanadai hapsi volt. Astro Yutong buszaival szemben előny (azon kívül, hogy erre felengedik a turistát), hogy lehet rajta biciklit, tévét, élő malacot zsákban, bilincsbe vert rabot vagy hasonlókat szállítani és egy út alatt tuti jön valami kajaárus. Néha megáll stopposoknak is, ha van még valamennyi hely. Hátrány, hogy 100 km-nél távolabb menő járat nincs, kényelmetlen, lassú és nagyon ritkán jár délután kettő után..."
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.