szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A cégnél jelenleg nem egészen 40 ezren dolgoznak.

Flickr (Creative Commons) - garybembridge

A cégnél jelenleg nem egészen 40 ezren dolgoznak. A társaság emellett két évre befagyasztja teljes munkaidőben dolgozó utaskísérőinek fizetését. A BA a márciussal végződött legutóbbi pénzügyi évéről 375 millió font (115 milliárd forint) adó utáni veszteséget jelentett, vagyis tavaly naponta több mint egymillió fontos veszteséggel működött.
   
Ez volt a legnagyobb éves veszteség a British Airwaysnél azóta, hogy a légitársaságot 1987-ben privatizálták. A British Airways elsősorban a prémiumosztályok forgalmának drasztikus visszaesését szenvedi meg. Egyik legfőbb bevételi forrása ugyanis a bőség éveiben a londoni City első, illetve üzleti osztályon repülő bankárainak utaztatása volt, főleg a transzatlanti járatokon. A súlyos pénzügyi válság és a tömeges citybeli elbocsátások nyomán azonban ez az utascsoport szinte eltűnt.
   
Willie Walsh vezérigazgató - jelképes gesztusként - júliusban nem vett fel fizetést, és erre ösztönözte az alkalmazottakat is. Az ötlet azonban nem talált lelkes fogadtatásra: a szakszervezetek akkoriban azzal vágtak vissza, hogy Walsh évente több mint 700 ezer font jövedelmet visz haza, vagyis megengedhet magának egy hónapnyi ingyenmunkát, az utaskísérők és a kiszolgáló személyzet tagjai viszont nem.
   
A BA vezetője nemrégiben, külföldi tudósítóknak tartott londoni háttértájékoztatóján azt mondta: a polgári repülést sújtó jelenlegi válság sokszorosan mélyebb annál, amelyet az ágazat a 2001. szeptember 11-ei amerikai terrortámadások után átélt. Az MTI kérdésére, hogy a 2001-es, vagy a jelenlegi válságot tartja-e nagyobbnak, Walsh kijelentette: a mostani "bármely mércével mérve tízszer, hússzor, harmincszor súlyosabb", mint az amerikai merényletsorozat utáni volt.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!