szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

16 órás munkaidő, megalázó fizetés és szexuális zaklatás – bár a beszámolók szerint az óceánjárók dolgozóit a munkáltatók szívesen tekintik gályarabnak, a hajótársaságok esküdöznek, hogy a fedélközben márpedig mindenki boldog.

Alig egy héttel azután, hogy az MSC cégóriás egy, a brazil partoknál állomásozó óceánjárójáról a fedélzeti dolgozók szolgaszerű körülményeket jelentettek a Brazil Munkaügyi Minisztériumnak, a hajózási társaság minden vádat tagadva, teljes együttműködés ígéretével várja az esetet kivizsgáló bizottságot – írja a Telegraph.

Fazekas István

Azonban nem ez az első eset, hogy a luxushajók dolgozói panasszal élnek munkáltatóikkal szemben: ha az MSC esetében felmerült 16 órás munkaidő és a BBC-nek jelentett szexuális zaklatás nem lenne elég, szinte tényként kezelhető, hogy az óceánjárók személyzete többnyire alulfizetett, a nemzetközi bérátlag felével, alsóhangon körülbelül havi 130 ezer forinttal kell megelégednie. Az MSC-hez hasonló hajózási társaságok a vádakra általában foglalkoztatottsági indexeik lobogtatásával reagálnak, hiszen az általuk termelt bevételek valóban komoly tényezővé teszik az éves szinten 21 millió főt utaztató szakmát, mely világszerte 775 ezer embernek biztosít munkahelyet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!