szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amerikában és Európában státuszszimbólummá vált az Apple készüléke, Japánban viszont leégetjük magunkat, ha ezt villantjuk meg barátaink előtt. Az iPhone ugyanis nemcsak drága, hanem képességeiben is gyenge japán társaihoz képest, valamint nyugati - írja a Wired.


A japán mobilosok szempontjából az iPhone minden, csak nem vonzó, értesült a Wired. A SoftBank mobilszolgáltató a héten indított egy "iPhone for Everybody" kampányt, amely során ingyen adja mindazon előfizetőknek a 8 gigabájtos modellt, akik kétéves hűségszerződést kötnek a céggel.

A kampány azonban nem feltétlenül rendíti meg a szigetország mobilhasználóinak meggyőződéseit és igényeit. Vélemények szerint a készülék nem eléggé "felszerelt", nincsen benne videokamera, nem lehet vele mobiltévés adásokat fogni, nem lehet vele MMS-t küldeni, mozgásérzékelő sincsen benne, még kamerája is gyenge (a japán mobilok 5 megapixeles vagy annál jobb kamerákkal érkeznek). Mindemellett a japán mobilpiac kifejezetten kompetitív, így nagyon alacsony havidíjakat kell fizetni, ezzel pedig nem is tud versenyezni az iPhone 60 dolláros havidíja.

A telefonok gyakorlatilag a világ minden pontján nem csupán funkcionális eszközök, hanem divatkiegészítők is, az Apple készüléke pedig ezen tekintetben gyengén teljesít, hiába adtak el 10 millió készüléket tavaly. Aki pedig ismeri Japán kulturális hátterét, az tudhatja: a szigetország lakosai mindig is ellenségesek voltak a nyugati márkák iránt, korábban a Nokia és a Motorola is elhasalt már.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!