Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86a9a821-b328-41f7-8cb2-983b71aede9d","c_author":"László Ferenc","category":"360","description":"Immár túl születésének 101. évfordulóján, Maria Callas mindenütt előkerül: filmen, könyvekben, műsorok és cikkek garmadájában. Csak mintha minden más fontosabb lenne az életéből, mint épp az, ami megkülönböztette őt a hétköznapi emberektől: a művészete.","shortLead":"Immár túl születésének 101. évfordulóján, Maria Callas mindenütt előkerül: filmen, könyvekben, műsorok és cikkek...","id":"20250120_hvg-maria-callas-film-angelina-jolie-konyvek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86a9a821-b328-41f7-8cb2-983b71aede9d.jpg","index":0,"item":"153a921b-50ad-47a1-9e7c-32d6190728a1","keywords":null,"link":"/360/20250120_hvg-maria-callas-film-angelina-jolie-konyvek","timestamp":"2025. január. 20. 19:30","title":"Angelina Jolie filmje hű tudott maradni Maria Callas akaratához, és meg merte mutatni, hogy hajómágnás szerelme csúnya volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ac81a38-fe33-412a-8cb2-3439749d6231","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Helyre akarják tenni a sajtóban terjedő félinformációkat, ezért részletes közleményt adott ki a Mol a gárdonyi gázolajszennyezésről. Kiderült: a gázolaj több mint két héten keresztül szivárgott a talajba, tényleg 487 köbméter folyt el, de a környező öt kútban talált szénhidrogénnyomok nem innen származnak. Február végéig dől el, hogyan számolják fel a károkat.","shortLead":"Helyre akarják tenni a sajtóban terjedő félinformációkat, ezért részletes közleményt adott ki a Mol a gárdonyi...","id":"20250121_gardonyi-gazolajszivargas-mol-kozlemeny-szenhidrogen-szennyezes-olajvezetek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ac81a38-fe33-412a-8cb2-3439749d6231.jpg","index":0,"item":"a1facf17-f829-446b-91f8-0f7f3bc08ae3","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_gardonyi-gazolajszivargas-mol-kozlemeny-szenhidrogen-szennyezes-olajvezetek","timestamp":"2025. január. 21. 13:21","title":"Elismerte a Mol, hogy közel félezer köbméternyi gázolaj folyt a talajba Gárdonynál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de7ffd37-9d9a-4278-a1f2-a986d8f4d56a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tahiti egyre népszerűbb az európai munkavállalók körében, nem véletlenül. Egy német újságíró a családjával próbálta ki öt hónapon keresztül, milyen a Csendes-óceán déli részéről hírgyárosnak lenni addig, amíg kollégái alszanak.","shortLead":"Tahiti egyre népszerűbb az európai munkavállalók körében, nem véletlenül. Egy német újságíró a családjával próbálta ki...","id":"20250121_tahiti-munkavallalas-ejszakai-muszak-idoeltolodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de7ffd37-9d9a-4278-a1f2-a986d8f4d56a.jpg","index":0,"item":"c3386cbb-c46c-43a1-9ee2-7903ea87e861","keywords":null,"link":"/elet/20250121_tahiti-munkavallalas-ejszakai-muszak-idoeltolodas","timestamp":"2025. január. 21. 04:31","title":"Íme a földi paradicsom, ahol napsütésben letudhatják az éjszakai műszakot a kalandvágyó európaiak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13a21bd4-0393-423b-b5c4-3346f2940498","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"2024 végén ezen a szinten állt, ami 9,1 százalékos emelkedés az előző év végéhez képest. Egyes régiók között kétszeres az eltérés.","shortLead":"2024 végén ezen a szinten állt, ami 9,1 százalékos emelkedés az előző év végéhez képest. Egyes régiók között kétszeres...","id":"20250121_munkaber-fizikai-dolgozok-orabere-kozepvezetok-berezese-vallalkozas-kkv-trenkwalder-moore-hungary-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13a21bd4-0393-423b-b5c4-3346f2940498.jpg","index":0,"item":"47868d8f-6a72-4e92-b840-4e105a4180e4","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_munkaber-fizikai-dolgozok-orabere-kozepvezetok-berezese-vallalkozas-kkv-trenkwalder-moore-hungary-felmeres","timestamp":"2025. január. 21. 07:35","title":"2100 forint felett a fizikai dolgozók átlagos órabére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eba8392c-5ffd-41b2-85ee-333ff2f69917","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Füstjelenségre érkezett riasztás, ezért reggel az M2-es metró egy ideig nem járt a teljes vonalon.","shortLead":"Füstjelenségre érkezett riasztás, ezért reggel az M2-es metró egy ideig nem járt a teljes vonalon.","id":"20250121_Nem-jar-egy-szakaszon-a-kettes-metro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eba8392c-5ffd-41b2-85ee-333ff2f69917.jpg","index":0,"item":"fc34f268-f2a3-44a0-88d0-d929b26ae59f","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Nem-jar-egy-szakaszon-a-kettes-metro","timestamp":"2025. január. 21. 08:29","title":"Téves riasztás miatt nem járt a kettes metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53e40507-602a-40c8-bd0d-805b9af275d8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Csurran, cseppen című klip készítésébe nem szóltak bele.","shortLead":"A Csurran, cseppen című klip készítésébe nem szóltak bele.","id":"20250121_RTL-reakcio-Majka-csurran-cseppen-klip-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53e40507-602a-40c8-bd0d-805b9af275d8.jpg","index":0,"item":"0b6a8cd2-6435-49a4-9f1e-33152c157115","keywords":null,"link":"/elet/20250121_RTL-reakcio-Majka-csurran-cseppen-klip-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 20:13","title":"Az RTL tudott Majka készülő klipjéről, és büszke előadói sikereire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"659d9d71-f76f-4de1-9759-f4151036aaf8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A bíróság friss ítéletében eljárásjogi hibát állapított meg, és az Államkincstár szerint a pénz nem jár vissza automatikusan. A főváros készült erre a válaszra, és ha kell, kártérítési pert indít. ","shortLead":"A bíróság friss ítéletében eljárásjogi hibát állapított meg, és az Államkincstár szerint a pénz nem jár vissza...","id":"20250121_nem-jar-vissza-a-penz-Budapestnek-tovabbra-is-fizetniuk-kell-a-szolidaritasi-adot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/659d9d71-f76f-4de1-9759-f4151036aaf8.jpg","index":0,"item":"3e5adcc0-0683-4a81-8cb2-930868c85d0e","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_nem-jar-vissza-a-penz-Budapestnek-tovabbra-is-fizetniuk-kell-a-szolidaritasi-adot-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 16:53","title":"Reagált az Államkincstár: nem jár vissza a pénz Budapestnek, továbbra is fizetniük kell a szolidaritási adót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"716dd6d6-c5bc-43b0-8f0c-5b450b541183","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Posta és a mentőszolgálat közös kampányban szólította fel a lakosságot, hogy tegyék rendbe a névtáblákat, házszámokat, társasházi épületeket azonosító jelzéseket.","shortLead":"A Magyar Posta és a mentőszolgálat közös kampányban szólította fel a lakosságot, hogy tegyék rendbe a névtáblákat...","id":"20250121_Ne-csodalkozzon-ha-a-mento-azert-kesik-mert-az-ingatlanan-nem-szerepel-hazszam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/716dd6d6-c5bc-43b0-8f0c-5b450b541183.jpg","index":0,"item":"7ab25e4e-1a7a-4170-9be6-7a5879366906","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Ne-csodalkozzon-ha-a-mento-azert-kesik-mert-az-ingatlanan-nem-szerepel-hazszam","timestamp":"2025. január. 21. 10:30","title":"Sokszor azért késik a mentő, mert az adott ingatlanon nem szerepel házszám","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint 3,9 millió magyar internet-felhasználó havi öt és fél órát tölt a Google keresőoldalain és minimum napi húsz percet a Facebookon. Információkat fogyasztunk és osztunk meg egyre gyorsuló ütemben, és folyamatosan nő az online vásárlások aránya. A közelgő HVG tartalommarketing szeminárium egyik előadójával beszélgettünk a felhasználóbarát online hirdetésekről.
Sok marketinges beidegződés jelenik meg az online világban, de a „minél többen látják a hirdetésemet, annál jobb, hiszen a nagy számok törvénye alapján ennek lesz hatása” elképzelés az interneten már lejárt. Az AdWordsön és a Facebookon abszolút mesterlövészeknek kell lennünk – mutat rá Fehér Márton, az Online Marketing Akadémia vezetője és AdWords-szakértője.
Azokat kell elérnünk, akik számunkra érdekesek lehetnek, és akik számára inkább segítség a hirdetésünk, mintsem zaklatás. Ma már elengedhetetlen a hatékony célcsoport elérés és a jó célzás érdekében nem szabad túl tágra célozni azt a témát, amiben jelen kívánunk lenni –teszi hozzá a szakember.
Minőségi találatok, minőségi tartalom
Vegyünk egy példát: amikor konkrét kampánycél érdekében folytatunk hirdetést, és feliratkozókat vagy vásárlókat szeretnénk gyűjteni, akkor azon a pozíción érdemes megjelenni az online hirdetésünkkel, ahol még megéri.
AdWordsben, ha sikerült minőségi hirdetést létrehozni és van hozzá egy licitünk, a rendszer rangsorolja a hirdetésünket, és egy pontszámot rendel a hirdetés mellé. Ez a minőségi pontszám a licittel szorozva adja ki azt az összpontszámot, aminek alapján a rendszer rangsorol. Ezzel a hirdetésünk megjelenik egy bizonyos pozícióban, és ha ez nem az első, akkor tovább licitelhetünk. Ebben az esetben azonban érdemes mérlegelni, hogy mennyit ér egy kattintás, hogy az első helyen legyen a hirdetés. Ha valaki nincs résen, előfordulhat, hogy a végén egy vásárlóért többet fizet, mint amennyit megér ennek a vásárlónak a megszerzése. A tapasztalat az, hogy nem érdemes pozíciókat hajszolni, és arra optimalizálni, hanem helyette a megtérülés a jó mérce.
Hogy az online világban érvényesüljön egy márka, jó minőségű tartalommal, felhasználóbarát weboldallal, és célzott stratégiával kell rendelkeznie. Rövid idő alatt sok mindent kell működtetni, hogy a végeredmény sikeres legyen. Fontos szempont, hogy a közölni kívánt tartalom aktuális legyen és könnyen elérjék azok, akiknek szánják.
Elegáns megoldások, hatékony online kommunikáció
A felhasználók konkrétan megmondják a Google-nak, hogy mi a problémájuk, rákeresnek, és válogatnak a találatok között a Keresési Hálózaton. Itt a keresgélők figyelme fókuszált, a keresőoptimalizálás segít, hogy a hirdető kellő hangsúlyt kapjon. Egy másik lehetőség a Display Hálózat, ami a Google saját médiafelületeit és partneroldalait jelenti. Az ezeken megjelenő tartalom mellett tudnak a hirdetők megjelenni hirdetésükkel. Ha ügyes a reklámozó, akkor hirdetései releváns tartalmak mellett nagyobb hatékonysággal keltik fel a felhasználók figyelmét.
Megoldás lehet a remarketing is. Több mint két éve létezik, de kevesen használják, mert ehhez nagyon integrált online modell és gondolkodás kell. A lényege, hogy a weboldalakon járt látogatókat különböző szempontok szerint megcímkézik, majd megcélozzák őket AdWords-hirdetésekkel. A látogatók pedig azt tapasztalják, hogy lépten-nyomon a márkába botlanak. Például ha valaki a görög utakat nézegeti egy utazási iroda oldalán, akkor az irodának ezt érdemes megcímkéznie, amit a Google AdWords be tud azonosítani és felhasználja hirdetés célzására. Az érdeklődő ezután gyakrabban fog találkozni görög nyaralási lehetőségekkel.
Érdemes számolni
Bár az online hirdetések világa marketinges terület, mégis a műszaki beállítottságú emberek teljesítenek elvárások felett, aminek egyszerű az oka: itt számok alapján kell tervezni, cselekedni és számok igazolják vissza az eredményeket is. Minden mérhető és tervezhető folyamatokat eredményez. A hatékonyan megtervezett és optimalizált hirdetésekkel egyre közelebb kerülhetünk a megtérülés alapú online marketinghez.
Hanyatló blogoszféráról beszélnek sokan, ehhez képest a blogok száma egyre nő - jelenleg több mint 180 milliót írnak világszerte. A blogírásról, a bloggerek felelősségéről, a blogok és a márkák viszonyáról beszélgettünk egy kétszeres Goldenblog-díjas bloggerrel, a közelgő HVG tartalommarketing szeminárium egyik előadójával.
Több mint 3,9 millió magyar Facebook-felhasználó, kétmillió mobilinternet-előfizető, egymillió okostelefon, több tízezres nagyságrendű, folyamatosan növekvő hazai táblagépes felhasználói kör. A közösségi média- és mobiltartalom-forradalom kitörése után nyakig a "mainstream”-ben a közelgő HVG tartalommarketing szeminárium egyik előadójával beszélgettünk.
Komplex dolgokat szemléltet egyszerűen, képpel, rajzzal, szöveggel. Napjaink felkapott, már-már „hájpolt” vizuális kifejezési eszközéről, az infografikáról beszélgettünk a közelgő HVG tartalommarketing szeminárium kapcsán a rendezvény két előadójával.