Itt az eddigi legütősebb Mortal Kombat, mi pedig kipróbáltuk

Itt az eddigi legütősebb Mortal Kombat, mi pedig kipróbáltuk

Utolsó frissítés:

Balogh Csaba Szerző:

Balogh Csaba
Balogh Csaba

Bár a Mortal Kombat játékoknak van sztorija, a rajongók nem feltétlen amiatt kedvelik. A verekedős játékszéria legújabb része minden eddiginél erősebbre sikerült – nekiültünk a kontrollerkínzásnak és kipróbáltuk.

A cikk továbbolvasása (hát még a hozzászólás) előtt érdemes szem előtt tartani a játék PEGI 18 minősítését, tehát azt, hogy a Mortal Kombat X-et (MKX) még véletlenül sem ajánlják 18 év alattiaknak. Ez nem azt jelenti, hogy ők nem is fognak játszani vele, azt viszont igen, hogy kár a véres jelenetek miatt a fiatalkorúak veszélyeztetését kiáltani – a játék ugyanis nem nekik készült.

A Mortal Kombat első része 1992-ből
©

A verekedésen már csak azért sem érdemes most felháborodni, mert a Mortal-széria már 23 éve pontosan ugyanarról szól. Amikor az első – akkor még játéktermi gép formájában kiadott – Mortal Kombat 1992-ben megjelent, a játékosok kedvence már 5 éve a szintén közelharcra épülő Street Fighter volt. A két játék olyanná vált, mint az Illés és az Omega, az ABBA és a Boney M, a Backstreet Boys és az N Sync vagy a Coca-Cola és a Pepsi: anélkül nőttek fel egymás mellett, hogy bármelyik megfojtotta volna a másikat.

Az első és a legutóbbi rész erejét ugyanaz adja

A Street Fighter és a Mortal Kombat játékok sajátossága a halandók számára megjegyezhetetlen mennyiségű, időnként egymagában is merészen komplex billentyűkombináció. Tudják, ez olyan, hogy ha éppen a Liu Kang nevű karakterrel vannak és szeretnék egyetlen lépésben felére csökkenteni az ellenfél életerejét, akkor ehhez mindössze a "rúgás, futás, előre, magas ütés, magas ütés, védekezés, alacsony rúgás, alacsony rúgás, magas rúgás, alacsony rúgás" billentyűket kell gyors egymásutánban lenyomniuk, és már kész is. (Most ismételjék el a mozdulatsort! Persze nekünk sem megy, az igazán hardcore játékosok viszont rengeteg ilyen kombinációt tudnak fejből.)

A Mortal Kombat a kivégzésekkel újat hozott a műfajba: elsőként és a mai napig leglátványosabb módon az MK készítői vetették be a csaták látványos befejezését jelentő Fatality elemeket. Míg az első években ez szörnyű, viszont inkább vicces hangokat, grafikailag pixelömlést jelentett, mára fejlődött annyit a hardver és ezzel együtt a videojátékok grafikája, hogy a Mortal Kombat X-ben egy kivégzés valóban brutális és szörnyű: megfelezés, gerinckitépés – hogy csak néhány finomabb módszert említsünk.

Quitality – a fejszétrobbantás akkor jön, ha egy multiplayeres ellenfél idő előtt kilép a játékból
©

Játék közben sokszor nem tudtuk eldönteni, hogy az általunk eddigi legjobbnak tartott, 1995-ös Mortal Kombat 3-hoz képest:

  1. valóban csak a grafika fejlődött ekkorát, azért tűnik minden ennyire brutálisnak;

  2. a világ lett annyival brutálisabb, hogy a kitűnéshez muszáj volt bekeményíteniük az alkotóknak;

  3. túl sok alkohol fogyott a játék tervezése közben.

Mindenesetre az is felvetődött bennünk, hogy a készítők talán egyúttal önmaga paródiájának is szánták az MKX-et.

A sztorit...

...a Mortal Kombat X esetében továbbra is annyira érdektelennek tartjuk, hogy hosszú, szöveges fejtegetés helyett inkább egy könnyebben átugorható, 25 perces videóval mutatjuk be.

Játékmenet

Az MKX-ben jelenleg 25 karakter közül lehet választani – köztük olyan legendákkal, mint Johnny Cage, Scorpion, Sub-Zero, Raiden –, pluszban letölthető tartalomként (DLC) pedig elérhető a széria korábbi részei alapján szintén ikonikussá vált Goro. Bárkit is választunk, a Faction War keretében be kell állnunk az öt frakció egyikébe – a hét lezárásakor pedig jutalmat kapunk, ha világviszonylatban a mi csapatunk hozta össze a legtöbb pontot.

Akár egy harcot szeretnénk lenyomni, akár a teljes játékon végigvivő sztori módot választjuk, a gép által játékba küldött ellenfelek megfelelő kihívást jelentenek. A tornyos küzdelmekben (Towers) egyre nehezebb ellenfeleket kapunk, egy torony megnyeréséhez le kell győznünk őket. Természetesen létezik mindez kétjátékos üzemmódban is, akár mellettünk ülő, akár online ellenféllel.

Mindegyik módban közös, hogy három kör alatt kétszer kell nyerni ellenük, ekkor hirdet ki minket győztesnek a jellegzetes gépi hang.

©

Verdikt

Aki eddig is kedvelte a Mortal Kombatot, az ezután is fogja, a műfajra nyitott újoncoknak pedig az MKX garantáltan meghozza a kedvét némi kontroller- és ellenfélkínzáshoz. Mi PlayStation 4-en próbáltuk ki a(z egyébként pc-re és Xbox One-ra is elérhető) játékot, amellyel véleményünk szerint a NetherRealm Studios fejlesztői pontosan azt és úgy emelték át az újgenerációs konzolokra, valamint az új játékosgenerációnak, amit és ahogyan kellett.

Ugyan – főleg a műfajon belül is eltúlzott harczáró jelenetek miatt – 10-ből "csak" 9 pontot adunk a Mortal Kombat X-re, de azért el kell ismernünk: hajszálon múlt, hogy a játékot a következő, legendássá vált kifejezéssel foglalhassuk össze.

A többi játéktesztünket itt találja. Ha rendszeresen szeretne értesülni róluk, lájkolja és figyelje a HVG Tech rovatának facebookos oldalát.

18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot.