szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár egyértelműen kevesebb kelt el okostelefonjaikból, a Xiaominál egyáltalán nem idegesek emiatt.

Elárasztotta a kínai és a nemzetközi piacokat a Xiaomi elérhető áru és ahhoz képest igen jó minőségű okostelefonjaival, sőt most az Egyesült Államokat is meg szeretné hódítani. Ugyanakkor összességében a telefonértékesítési adatai nem túl rózsásak, azonban cseppet sem aggódnak emiatt a vállalatnál.

Bár a Xiaominál nem szívesen válaszolnak konkrét számokkal a kérdésekre, piaci becslések szerint az első negyedévben 25 százalékkal kevesebb okostelefonjuk talált gazdára, mint az előző év hasonló időszakában. A második negyedévre pedig további 38 százalékos esést gondolnak. Elsősorban Kínában esett vissza a cég értékesítése, a Huawei halászta el előle a vásárlókat. Ez a cég óriási növekedést produkált Kínában az elmúlt évben.

Xiaomidevice

A Xiaomi globális alelnöke, Hugo Barra elmondta a Reutersnak, hogy az okostelefon-eladások csökkenése nem befolyásolja a cég hosszú távú profitnövekedését. Olyannyira nem, hogy – állította az alelnök – akár 10 milliárd okostelefont is eladhatna a cég úgy, hogy az nem befolyásolná a profitot.

Másként fogalmazva ezt azt jelenti, hogy akár ingyen is adhatná a cég a telefonjait, az igazi nagy bevételek ugyanis máshonnan érkeznek, például az intelligens otthonok számára gyártott eszközökből.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!