szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Facebook üzenetküldője több olyan megoldással is bővült, ami az adatainkkal való visszaélés lehetőségét csökkenti. Ezek egyike a képernyőképek készítéséhez kapcsolódik.

A Facebook üzenetküldőjében, a Messengerben immár mindenki számára elérhető a végpontok közti titkosítás. Ez megakadályozza, hogy illetéktelenek hozzáférjenek a kommunikációhoz, illetve annak tartalmához, legyen szó hang- vagy szövegalapú diskurzusról. Ez azonban csak az egyik védelmi lehetőség, amit a népszerű szolgáltatás kínál.

A Messenger ezt megelőzően aktiválta az úgynevezett eltűnő üzeneteket, amik 12 órával a megnyitásuk után automatikusan törlődnek. A funkcióhoz pedig tartozik egy igen hangsúlyos, szintén adatvédelmi fejlesztés: ha bárki képernyőképet készít a beszélgetésről, akkor arról a partner is tudni fog.

Hogy mire kell pontosan gondolni, arra Mark Zuckerberg minap írt Facebook-bejegyzése mutat rá igazán. A Facebookot üzemeltető Meta főnöke feleségével váltott néhány szót a felületen, amikor a nő egy képernyőképet készített. A felvétel maga nem látszik, csak az, hogy elkészült. Ez azonban a másik fél számára is információ, hiszen tudni fogja, hogy csevegőpartnere megörökített valamit.

Facebook/Mark Zuckerberg

A fejlesztés azt persze nem teszi lehetővé, hogy a képernyőképet távolról töröltessük; így inkább csak jelzés, hogy a másik is tudatában legyen vele, valamit lementettek a beszélgetésből. Az újdonság egy másik gyenge pontja, hogy az csak az eltűnő üzeneteknél működik, a hagyományos (normál) chatben nem. Ráadásul a biztonságosabb üzengetés sem automatikus, azt a felhasználónak kell aktiválnia, miután a partnert kiválasztotta. A felület a chatablakon belüli felfelé suhintással hívható elő, értelemszerűen csak mobilon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Százból 64 magyar ingyen telefonál, amikor akar

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések szerint, melyek eredményeit most publikálták, nem feltétlenül telefonál kevesebbet mobilról az, aki online indít hívást.