szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kína Csianghszi tartományában tesztelik a Red Rail nevű mágnesvasutat, ami ritkaföldfémekből előállított mágnesek segítségével halad a pályáján.

Kínában nemrég bemutatták az ország első, maglev libegőjét – számolt be róla a South China Morning Post. A szerkezet különlegessége, hogy elektromágnesek helyett speciális, állandó mágneseket használ, így nem kell energia a működéséhez.

A Red Rail névre keresztelt függő vasút Kína déli részén, Csianghszi tartományban épült meg. Az egyelőre csak kísérleti jelleggel megépített szerkezet 10 méter magasságban függeszti fel az utaskabint. Kinézetre pont olyan, mint a mágnesvasút, csak itt a vasúti pálya nem a vonat alatt, hanem felette helyezkedik el.

A vonat a ritkaföldfémekkel létrehozott mágneseknek köszönhetően folyamatosan lebeg, így súrlódásmentesen közlekedhet. A szerelvény jelenleg 80 km/h sebességre képes. A vonalat jelenleg egy 800 méteres szakaszon tesztelik, és egyszerre akár 88 utast is szállíthatnak vele. Ha a tesztek sikeresek, egy 7,6 km-es szakaszon folytatják majd a tesztelést. A szerelvény végsebessége ekkor már 120 km/h is lehet.

Ha a technológia be is válik, nem valószínű, hogy elterjedt lesz a világon, mivel Kína a világ ritkaföldfémeinek 40 százalákát birtokolja.

(Kiemelt kép: YouTube / South China Morning Post)

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!