szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Netflix 2026-tól kezdve a mesterséges intelligencia segítségével jelenítene meg hirdetéseket a tartalmaiban, ami igyekszik alkalmazkodni a felhasználó nézési élményéhez.

Valószínűleg kevés olyan ember létezik, aki szereti, ha egy videó/film nézése közben reklámok szakítják meg a szórakozását. A különböző streamingplatformok előfizetői díjtól függően teszik reklámmentessé a tartalmaikat, aki azonban az ingyenes – vagy alacsonyabb árú előfizetői – csomagot választja, annak bizony el kell viselnie a hirdetések felbukkanását is.

A platformok a mesterséges intelligencia segítségével igyekeznek ezeket megjeleníteni – elég csak a YouTube ötletére gondolni –, a Netflix pedig most csavarna egyet a történeten. A streamingóriás bejelentette, hogy új hirdetési formátumok érkeznek majd a platformra, amelyek várhatóan 2026-ban debütálnak. Ezek kizárólag a 8 dolláros előfizetői csomagban jelennek majd meg, ami a magyarországi 2890 forintos díjszabásnak felel meg.

A vállalat szerint a házon belül fejlesztett hirdetési technológiája elkészült, és a következő lépés a generatív mesterséges intelligencia integrálása, hogy átalakítsa a hirdetések megjelenését – ezzel együtt pedig a fogyasztásukat.

A Netflix azt tervezi, hogy 2026-tól kezdődően interaktív és generatív, a mesterséges intelligenciával vezérelt hirdetéseket vezet be. Ezek a tartalmak közben, valamint akkor jelennek meg, amikor a felhasználó szünetelteti a lejátszást. A hagyományos hirdetésekkel ellentétben azonban ezek nem egyszerűen megszakítják a tartalmat, hanem alkalmazkodnak ahhoz.

Ha bosszantják a reklámok a YouTube-on, van egy rossz hírünk: még idegesítőbbek lesznek

Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra, a létező legbosszantóbb pillanatban fogják félbeszakítani a tartalmat.

A mesterséges intelligencia segítségével a hirdetések a nézői viselkedésre reagálva jelennek meg, megválasztva a megfelelő hangnemet, időzítést és üzenetet – írja az Interesting Engineering. A megjelenő reklámokat úgy tervezik meg, hogy illeszkedjenek a tartalomfogyasztási élménybe, és minél kevésbé zavarják meg azt.

A vállalat szerint a hirdetők és a tartalomfogyasztók is jól fognak járni, a cég adatai szerint ugyanis azok az ügyfelek, akiknek hirdetések jelennek meg a tartalmaik alatt, havonta átlagosan 41 órányi filmet/sorozatot néznek a platformon.

A vállalat először Kanadában kezdte el tesztelni a saját hirdetési rendszerét, majd nemrég az Egyesült Államokban is bevezette, hamarosan pedig globálisan is megteszi majd ugyanezt.

Míg a mesterséges intelligencia által vezérelt megoldás célja a hirdetések hatékonyságának javítása, az, hogy a tartalom és a kereskedelem közötti határvonal elmosódik, sokak számára aggasztó. Miközben a Netflix 2025-re igyekszik megduplázni hirdetési bevételeit, így a most bejelentett MI-hirdetések minden bizonnyal csak a kezdetet jelentik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!