szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A munkaerőhiány kreatívvá teszi a cégeket, és már nem csak arról van szó, hogy kreatív hirdetésekre van szükség, hanem a cégeknek azokat is el kell érniük, akik adott pillanatban nem is aktív munkakeresők. Íme néhány igazán eredeti toborzási módszer.

Egy autógyár, úgy keresett új autószerelőket, hogy ötven rossz autót toltak be különböző szerelőműhelyekbe, az autó alján pedig elrejtettek egy üzenetet, hogy ha a szerelő a hibát megtudta javítani, szívesen látják a cégnél. Mint kiderült, ez a módszer sokkal hatásosabb volt bármely korábbi.

Egy cég kódolva adta fel informatikust kereső hirdetését, és kódolva is kellett rá válaszolni. Így maga a hirdetés is feltűnőbb volt, másrészt rögtön kizárták a hozzá nem értőket.

A Gyro International londoni reklámcégnél, amikor bővíteni akarták a kreatív részlegüket, feltérképezték a konkurencia legjobb embereit. Egészen addig mentek, hogy azt is megtudták, hogy ezek az emberek hol ebédelnek, az éttermekbe pedig 100 ezer Gyro szendvicseszacskót vittek be a következő kérdésekkel: Menjek? Maradjak? Tart valamerre a karriered?  A zacskók néhány hét alatt elfogytak, ezalatt a cég netes forgalma 20 százalékkal emelkedett, és három embert sikerült felvenniük.

Az IKEA ausztrál áruházába toborzott úgy, hogy a bútorok kartondobozába „rejtette” el az álláshirdetést, abból kiindulva, hogy a termékeket kedvelő lojális vásárlók szívesebben szegődnek el a céghez.

A GE létrehozott egy Bitfection nevű online programozói játékot, melynek célja a legjobb munkaerő megtalálása volt. A játék egy optimalizációs probléma megoldására épült. A pályák sikeres teljesítését követően a GE kiértékelte és pontozta a játékosok teljesítményét. A legmagasabb pontszámot elérő játékosokkal felvették a kapcsolatot egy állásinterjú lehetőségét kínálva. A játék két hónapon keresztül volt elérhető, ezalatt több mint 15 ezren látogatták meg az oldalt és több mint 600-an regisztráltak.

Szakemberek szerint a toborzás és kiválasztás már most is komoly időt és pénzt emészt fel a cégeknél, a kreatív technikák nagyon sokszor nem kerülnek sokba, de sokkal hatékonyabbak, mint egy klasszikus hirdetés.

Mindenki hozzon magával még egy embert, de nem úgy!

A toborzás egyik népszerű formája lett a munkatársi ajánlás, és akár több százezer forint jutalmat is kaphat az, aki egy jól beilleszkedő új alkalmazottat hoz a céghez. Az álláshirdetések korszaka majdhogynem lejárt, a pozíciók 80 százalékát már nem nyilvános csatornákon keresztül töltik fel.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

A Kreml szóvivője a felfokozott érzelmeknek tulajdonítja Donald Trump Putyin-kritikáját

A Kreml szóvivője a felfokozott érzelmeknek tulajdonítja Donald Trump Putyin-kritikáját

Eltöröltek még egy korlátot: nullkilométeres cégeket is várnak már a kocsmaprogramba

Eltöröltek még egy korlátot: nullkilométeres cégeket is várnak már a kocsmaprogramba

Pornóoldalakat vizsgál az EU, mert a gyerekek egy kattintással hozzáférhetnek a tartalmukhoz

Pornóoldalakat vizsgál az EU, mert a gyerekek egy kattintással hozzáférhetnek a tartalmukhoz

Visszavonul a közélettől az orosz befolyással vádolt volt román elnökjelölt

Visszavonul a közélettől az orosz befolyással vádolt volt román elnökjelölt