szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Igénytelenül megszerkesztett, sablonos fordulatokkal tűzdelt hirdetésekkel próbálnak toborozni a cégek. Ráadásul olyan fájóan kevés információt adnak meg, hogy ha kihúznánk az egyes pozíciók megnevezéseit, nem lehetne eldönteni milyen területhez köthető az állás.

„Ha nem merünk bátran, őszintén, a munkavállalóinkra felnőttként tekintve kommunikálni, akkor nem fogjuk a számunkra szükséges, tehetséges munkaerőt megtalálni. Végül is miért kéne egy villanyszerelőnek csapatjátékosnak lennie, vagy miért is lenne szüksége egy szoftverfejlesztőnek kiváló kommunikációs készségre?” – mondja Tóth Gergely, a Brain Bar Budapest stratégiai igazgatója és a HR Fest társalapítója.

A HR Fest gyorstesztjéből az derül ki, hogy az elvárt tudás és az ígért juttatás a legtöbb esetben iparágtól, szektortól függetlenül megegyezik az álláshirdetésekben. 65 százalékukban kiváló kommunikációs készséget várnak el a jelentkezőktől, és 10-ből 6 munkahely a versenyképes jövedelem ígéretével csalogat.

A toborzási oldalak végtelen kínálatát böngészve világosan látszik, hogy bármely pozíció betöltéséhez szinte ugyanazokat követelik meg a jelentkezőktől. A három legnagyobb állásközvetítő online felület véletlenszerűen kiválasztott, 100 db hirdetésén végzett, nem reprezentatív kutatás eredményeiből látható, hogy korszakváltásra lenne szükség a piacon. A felmérés műszaki, gazdasági-pénzügyi, HR, illetve jogi területre toborzó hirdetéseket vizsgált két dimenzióban. Egyrészt, hogy melyek azok az tapasztalatok, képességek, amelyekkel a jelentkezőknek rendelkezniük kell, másrészt pedig, hogy mit ígérnek az egyes cégek a potenciális munkavállalóknak.

A meghirdetett pozíciók 65 százalékában a munkavállalónak kiváló kommunikációs készséggel kell rendelkeznie, ez a tudás a legtöbbször a jó problémamegoldó képességgel párosul. 10-ből 5 hirdetésben precíz munkavégzést várnak el a jelentkezőtől és sok esetben a pályázónak egyszerre kell jónak lennie önállóan és csapatban is.

A munkáltatók 62 százaléka versenyképes, vagy átlagon felüli jövedelemmel kecsegtet, míg a második legtöbbet említett ígéret a fiatalos csapatban való munkavégzés lehetősége (38%) és munkakörülmények páratlansága (32%).

Klónozás helyett: megoldások munkaerőhiányra

A munkaerőhiány az idegenforgalmat és a vendéglátóipart is elérte. Pedig ez az egyik legnépszerűbb terület a fiatalok körében szakmaválasztáskor. Jelentős részük azonban inkább külföldön próbál szerencsét. Embert klónozni nyilván a magyar vállalkozások sem tudnak, ám vannak megoldások a munkaerőhiány gyors megoldására. A Vállalat+Vezető rovat, „Pay it forward" sorozatának negyedik része.

Kérdés azonban, hogy ugyanolyan mértékben kell-e az adott készségekkel rendelkeznie egy villamosmérnöknek, mint egy telekommunikációs projektmenedzsernek? Tóth szerint a munkáltatóknak merészebben kellene alkalmazniuk a tradicionális toborzási eszközöket.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Vízhiányos városokban fog élni az emberiség jelentős része

Vízhiányos városokban fog élni az emberiség jelentős része

Szinte esélytelen behajtani a bírságokat, ha nem uniós rendszámmal szabálytalankodnak

Szinte esélytelen behajtani a bírságokat, ha nem uniós rendszámmal szabálytalankodnak

A Gucci Down-szindrómás modellje tarolt az Instagramon

A Gucci Down-szindrómás modellje tarolt az Instagramon