szerző:
nyüzsi
Tetszett a cikk?

A Közgép fölfedezte magának a baloldali olvasókat.

A hirdetéseket tekintve „nálunk a bajuszpedrő vagy a hajkenőcs vezet; mert ami ipar és kereskedelem van, szinte félrehúzódik a publicitás elől” – panaszkodott a múlt század elején az Újságkiadók Lapja. Megváltoztak az idők, ennek régen vége.

A Népszava után Közgép-hirdetést közölt a Népszabadság is. A legutóbbi alkalomkor megtudhattuk, nincs ebben semmi rendkívüli, a reklámokat tartalmilag nem ellenőrzik, a hirdetés az hirdetés, business is business. Kérdés, hogy ugyanezt a logikát követnék-e, ha egy – amúgy legálisan működő – fiatal lányokat külföldi escortmunkára közvetítő cég próbálna reklámot elhelyezni a lapban.

Az újság szempontjainál azonban érdekesebb a cég motivációja. Miért tartották fontosnak éppen most közölni a Népszava és a Népszabadság közönségével, hogy „maradandót alkottak”, mikor amazok e nélkül is pontosan ezt gondolják, legföljebb mást értenek alatta? Az nem túl valószínű, hogy Simicska Lajos sajátos imázsépítése áll a háttérben, hiszen akkor megvenné az egész lapot, vagy betiltatná.

Nincs más magyarázat, üzleti megfontolások állnak a háttérben. A Közgépnél úgy vélik, a Népszabadság előfizetői és vásárlói között viszonylag sokan akarnak mostanában acélszerkezeteket gyártatni és a helyszínen összeszereltetni, hidat, utat, autópályát építeni, gépészeti és erőművi berendezéseket készíttetni, beton- és vasbeton mély- és magasépítési szerkezeteket kiviteleztetni, de legfőképpen szilárdhulladék-lerakó rendszereket létesíteni, illetve más effélékkel foglalatoskodni.

Beindult a gazdasági növekedés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!