szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A Jeju Air Boeingjén a fedélzeti adatrögzítő és a pilótafülke hangrögzítője is leállt, egyelőre a hatóságok sem értik, hogy miért.

A dél-koreai Muan repülőtéren december 29-én balesetet szenvedett Jeju Air repülőgép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője leállt körülbelül négy perccel a betonfalnak ütközés előtt – közölte a szöuli közlekedési minisztérium.

A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során – áll a minisztérium közleményében. A hangrögzítőt először Dél-Koreában elemezték, majd amikor kiderült, hogy az adatok hiányoznak, elküldték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal laboratóriumába.

Yonhap / AFP

A sérült repülési adatrögzítőt is az Egyesült Államokba vitték elemzésre – közölte a minisztérium.

A Jeju Air 7C2216-os járata, amely a thaiföldi fővárosból, Bangkokból repült a dél-koreai Muanba, a futómű kiengedése nélkül hasra szállt, és túlfutott a regionális repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult. A pilóták úgy négy perccel azt megelőzően, hogy a gép a betonfalnak ütközött, madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.

A balesetről készült egy videó is, amelyen látható, hogy a gép hangos robajjal ütközik neki a repülőteret határoló falnak, majd kettétörik és lángolni kezd.

Ez volt Dél-Korea történetének legsúlyosabb légi katasztrófája, amit a Boeing 737-800 típusú gép 181 utasa közül csupán két utaskísérő élt túl, mindkettejüket a gép farokrészéből mentették ki.

Nyitókép: A szerencsétlenül járt dél-koreai repülőgép – Yonhap / AFP

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!