szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tervek szerint jövő év elején állhat forgalomba Budapesten az első olyan trolibusz, amelyet egy leselejtezett busz alvázából és egy régi troli hajtásrendszeréből szerelnének össze. A szóló jármű a látványtervek alapján új arculatot kapna. Ha az ötlet beválik, újabb átalakított trolik is jöhetnek a fővárosba – derül ki az Indóház.hu cikkéből.

Budapesten most jóval több csuklós troli van állományban, mint kellene, és hiány van szóló kocsikból. Nemrég kiírtak ugyan egy tendert új trolibuszok beszerzésére, de az új kocsik érkezésével az arány nem fog változni.

Az Ikarus 280-as trolibuszokból felesleg van. A kocsik elektronikája a 80-as évek csúcstechnikája, de ma is korszerűnek mondható. A karosszéria viszont már nem tökéletes, az egy méteres padlószint nem korszerű, és néhány kocsinál vázszerkezeti problémák is vannak.

A trolibuszoknál teljesen megszokott, hogy az elektronika két karosszériát is kiszolgál. Erre Budapesten is volt példa: a ZIU-5-ös típusú járművek elektronikája az Ikarustól újonnan vásárolt 280-as karosszériában kezdett második életet a BKV-nál – írják a cikkben, amelyben a látványtervet is közzétették.

A BKV-nál több olyan Ikarus 412-es autóbusz van, amelyeket elsősorban vázproblémák miatt állítottak le. Az első négy 412-es buszt április végén selejtezte a BKV, ezeket használnák fel a troligyártáshoz.

Az első ilyen troli vázát teljesen átalakítják és megerősítik majd Székesfehérváron. Ez a jármű lesz az első légkondicionált troli Budapesten, és önjáróvá is teszik egy beépített akkumulátorral.

A jármű jövő év elején állhat forgalomba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!