szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Helybeliek online petíciót indítottak, hogy rávegyék a vasúttársaságot, tegyen valamit a tötymörgés ellen.

Menetrend szerint átszállás nélkül 1 óra 41 perc alatt teszik meg a vonatok a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot, és még az InterCityknek is 93 percig tart az út. A környékbeliek megelégelték, hogy ennyire lassan haladnak a szerelvények, az egyik hely kezdeményezés, a MátészalkaLeaks életre hívói petíciót indítottak a tarthatatlan helyzet javítására. Azt szeretnék, ha a szerelvények legalább óránként 80 kilométeres sebességgel közlekedhessenek.

Egyikük az RTL Klub Híradójának arról beszélt, hogy a MÁV-START az elhasználódott pályára, a stabilitásukat vesztett alépítményekre hivatkozva vezetett be 24 sebességkorlátozást a vonalon. Emiatt jelenleg nagyjából 20 perccel hosszabb a menetidő a két város között, mint 1997-ben volt.

A Híradó kérdésére a vasúttársaság közölte, hogy a lehetőségeikhez képest, fokozatosan fejlesztik a vonalat. Tavaly és idén állításuk szerint több felújítást is végeztek: egyebek mellett váltó-, váltótalpfa- és síncseréket, valamint vasbetolnalj-javításokat. A tervek szerint 2020-ban az Apafa és Hajdúsámson, 2021-ben pedig a Nyírgelse és Nyírbátor közötti szakaszt is felújítják.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!