Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9945d647-7270-4211-88d9-fb42e2336ea0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A távozó pártelnök helyett Dobrev Klárára építi a DK a „változás” szlogenjét, és azt a tervét, hogy ne csak bejusson 2026-ban a parlamentbe, hanem kormányváltás esetén a kormányban is szerepet kapjon. Egyelőre Dobrev az egyetlen elnökjelölt, de hogy ő lesz-e később a miniszterelnök-jelölt is, az nem dőlt el. Az viszont igen, hogy Gyurcsányt a párt „kiretusálja” – legalábbis közösségi médiás felületeit „archiválják”, bár könyvet biztosan ír. Elhangzott még: Dobrev majdnem Budapestet választotta Brüsszel helyett, de ez jogilag nem volt megoldható. Kiderült az is, más ellenzékiek nem tolonganak, hogy a DK önálló listájára felkéredzkedjenek.","shortLead":"A távozó pártelnök helyett Dobrev Klárára építi a DK a „változás” szlogenjét, és azt a tervét, hogy ne csak bejusson...","id":"20250509_Valtozas-DK-Gyurcsany-Dobrev-Fidesz-Tisza-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9945d647-7270-4211-88d9-fb42e2336ea0.jpg","index":0,"item":"f2e532d9-24f1-4dfc-aa4e-df99866e63ab","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Valtozas-DK-Gyurcsany-Dobrev-Fidesz-Tisza-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 10:36","title":"A „változás” a posztgyurcsányi DK jelszava, mindent Dobrev Klárára tesznek fel, aki csak vasárnap árulja el a terveit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18d87b7f-bf4b-47e8-b009-3a7a1d032a3a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már tömeggyártásban van Ukrajna legújabb fegyvere, mely akár Oroszországban lévő célpontok ellen is bevethető.","shortLead":"Már tömeggyártásban van Ukrajna legújabb fegyvere, mely akár Oroszországban lévő célpontok ellen is bevethető.","id":"20250510_ukrajna-uj-nagy-hatotavolsagu-dron-fp-1-fegyver","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18d87b7f-bf4b-47e8-b009-3a7a1d032a3a.jpg","index":0,"item":"c06302a8-6d00-404c-ab7d-b588030555dd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250510_ukrajna-uj-nagy-hatotavolsagu-dron-fp-1-fegyver","timestamp":"2025. május. 10. 10:03","title":"Itt van az ukránok új fegyvere: 1600 km-re is elmegy, akár 120 kg robbanóanyagot is odavisz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40","c_author":"Németh András","category":"itthon","description":"Kelemen Humor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke azt kérte az erdélyi magyaroktól, hogy a romániai elnökválasztás második fordulójában Nicusor Danra, Bukarest polgármesterre szavazzanak. Szerinte az első kör győztese, George Simion sohasem lesz a magyarok barátja, ezért a döntő forduló az erdélyi magyarság jövőjéről is szól. Egy Maros megyei RMDSZ-tanácsnok pedig név szerint is bírálta a magyar miniszterelnököt.","shortLead":"Kelemen Humor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke azt kérte az erdélyi magyaroktól, hogy a romániai...","id":"20250510_Az-RMDSZ-nek-nagyon-nem-tetszik-hogy-Orban-kiallt-a-magyarellenes-romaniai-elnokjelolt-George-Simion-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40.jpg","index":0,"item":"cc6c352d-eda0-4222-a215-969778770aa6","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Az-RMDSZ-nek-nagyon-nem-tetszik-hogy-Orban-kiallt-a-magyarellenes-romaniai-elnokjelolt-George-Simion-mellett","timestamp":"2025. május. 10. 17:51","title":"Az RMDSZ-nek nagyon nem tetszik, hogy Orbán kiállt a magyarellenes romániai elnökjelölt, George Simion mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78d56ff5-5825-4f79-9278-729fb12a4cee","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Pakisztán azt tervezi, hogy a lelőtt drónokat háborús trófeaként állítja ki.","shortLead":"Pakisztán azt tervezi, hogy a lelőtt drónokat háborús trófeaként állítja ki.","id":"20250509_tuzparbaj-india-pakisztan-hatar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78d56ff5-5825-4f79-9278-729fb12a4cee.jpg","index":0,"item":"615a59a0-4119-4224-b108-58a19134066c","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_tuzparbaj-india-pakisztan-hatar","timestamp":"2025. május. 09. 17:42","title":"Ismét tűzpárbaj volt az indiai–pakisztáni határnál, többen meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"644d9e60-dff9-40c1-89a5-477542c6ed03","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lap szerint ugyanennek a játszmának a részeként múlt héten egy Magyarországra berepülő drónt is lelőttek.","shortLead":"A lap szerint ugyanennek a játszmának a részeként múlt héten egy Magyarországra berepülő drónt is lelőttek.","id":"20250509_ukrajna-magyar-kemek-titkosszolgalati-jatszma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/644d9e60-dff9-40c1-89a5-477542c6ed03.jpg","index":0,"item":"08c5b0e0-7c8c-4857-a711-bebbe7c38bba","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_ukrajna-magyar-kemek-titkosszolgalati-jatszma","timestamp":"2025. május. 09. 13:04","title":"Telex: Hónapok óta tartó titkosszolgálati játszma része az ukrán bejelentés a magyar kémek elfogásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b5a7084-6c49-4482-8b28-1ea7e013d573","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Alex Mashinskyt, a Celsius Network alapítóját börtönbüntetésre ítélték, mert több százezer ügyfelet vert át magas kamatozású digitáliseszköz-betétekkel.","shortLead":"Alex Mashinskyt, a Celsius Network alapítóját börtönbüntetésre ítélték, mert több százezer ügyfelet vert át magas...","id":"20250509_kripto-csod-atveres-borton-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b5a7084-6c49-4482-8b28-1ea7e013d573.jpg","index":0,"item":"00f1ed42-a296-4101-bbee-b1bcbc3608ae","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_kripto-csod-atveres-borton-befektetes","timestamp":"2025. május. 09. 13:14","title":"Nagyban csalt a kriptóval, elbukott, és most tizenkét év börtön vár rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39972316-5731-46a1-b567-79b50a8ef77e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A támadás hangjait a szomszédos államban lévő városban is észlelték a helyiek. ","shortLead":"A támadás hangjait a szomszédos államban lévő városban is észlelték a helyiek. ","id":"20250509_india-pakisztan-konfliktus-kasmir-atomhaboru-repuloter-robbantas-drontamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39972316-5731-46a1-b567-79b50a8ef77e.jpg","index":0,"item":"bc19d351-1961-4f31-9433-8dd7953f72e7","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_india-pakisztan-konfliktus-kasmir-atomhaboru-repuloter-robbantas-drontamadas","timestamp":"2025. május. 09. 21:42","title":"Tíz robbanást lehetett hallani Kasmír India által ellenőrzött részén a nemzetközi repülőtér közelében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","shortLead":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","id":"20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"8a38c3d4-c83f-4ab7-8b65-7389a7799ab9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","timestamp":"2025. május. 09. 07:31","title":"Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mit kezdjek ezzel az autóval? Sokszor bírálnak azért, hogy túldicsérem az autókat, az E-osztállyal nem tudok kivételt tenni. Ezüst nyila belopózott a szívembe, sőt a legkedveltebb három tesztautó közé is kénytelen vagyok besorolni. Hogy miben rejtőzik különleges vagánysága? Mindenben. Aki nem hiszi, járjon utána. Nekem ezer kilométer jutott a jóból. Nehéz megmagyarázni a tökéletest, bele kell ülni, ki kell próbálni, menni kell vele, érezni erejét, magasztosságát és intelligenciáját. Ráadásul az ára sem riasztó, a kétliteres benzines 9,8 millió, kétliteres dízel 9,9 millió forint.
A felső-középkategória etalonja ez az autó, méreteivel, komfortjával, menetdinamizmusával komoly kihívás a konkurenseknek. Karosszériája egyszerűségével tűnik ki, kifinomult élei, gazdag krómozása, lámpáinak érzéki játéka vonzza a tekinteteket, az orrán tornyosuló csillag egyértelműen jelzi hovatartozását. Az E-osztály nem gengszterautó, inkább a módos és ízléses üzletemberek kocsija, ugyanakkor tömegcikk, rengeteg fut a magyar utakon is. Taxinak ideális, kényelme felülmúlhatatlan. Megfordult a fejemben, hogy éjszaka beállok fuvarozni vele. Avantgarde felszereltséggel gazdagított (plusz bruttó 802 ezer forint) tesztautóm első elektromosan mozgatható bőrüléseit lehetett fűteni és szellőztetni (plusz 288 ezer forint), a klíma négyzónás, digitális, automatikus (plusz 202 ezer forint).
A luxusautók belépőmodellje este báli szépséggé válik, a nappal is lélekkel teli beltere éjszakai fényeivel elegáns lounge-dzsá varázsolja. A műszerfal egyediségét a klasszikus hatású órák szavatolják, a hangulatvilágítás a mennyezetből árad, a hátsó sorban ezen állítani is lehet. A középkonzol a márkatestvérekből ismerős, szokásos gombok, billentyűk harmóniája ergonomikus, átlátható, a vezetés örömét elősegítő egységet alkot. A hatalmas autó parkolását elöl és hátul szenzorok segítik (193 ezer forint), fájó azonban, hogy Bluetooth-kapcsolat alapból nincs az autóban.
A világon először az E-osztály új generációja kínál adaptív reflektorrendszert, amely ötféle menet- és időjárási helyzethez alkalmazkodik, ezáltal jelentős többletet nyújt a biztonságos közlekedéshez (plusz 118 ezerért). A limuzin és T-modellhez rendelhető intelligens világítási rendszer alapja a xenon fényszóró-rendszer, amely öt különböző világítási módot tesz lehetővé: az új országúti világítás a bal útszélt erősebben és távolabbra világítja meg, mint a korábbi megoldás. A vezető számára a látástávolság kereken tíz méterrel növekedett, ennek köszönhetően hamarabb lehet észrevenni a közlekedés többi résztvevőjét, illetve az útakadályokat. A sajtóanyagban foglaltakat nem állt módomban összehasonlítva tesztelni, de meg voltam elégedve a világítással, külön élveztem a kanyarkövető fényszórók és a kanyarodáskor felgyulladó oldalra is világító ködlámpákat. Az elektrokróm visszapillantók kicsik, ennek ellenére jól belátható az autó.
A Mercedes-Benz E-osztály kiemelkedik a biztonság területén is. Szériában rendelkezik preventív Pre-Safe rendszerrel, amely veszélyhelyzet érzékelésekor reflexszerűen hajtja végre a vezetőt és a mellette ülőt védő intézkedéseket. Ezzel az övek és légzsákok ütközés esetén a legjobb hatásfokkal képesek védeni. A szintén széria Neck-Pro fejtámasz szenzorvezérléssel a másodperc törtrésze alatt reagálva előrenyomul és megtámasztja az ütközéskor hátracsapódó első ülésen ülők fejét. Ezzel a visszacsapódó fej okozta, nyaki gerinccsigolyák túlhajlásból adódó sérülésének esélyét csökkenti. A ráfutásos balesetek csökkentése érdekében az új E-osztályt villogó féklámpákkal szerelték fel. Hatásosabban figyelmezteti a követő jármű vezetőjét a hagyományos féklámpákhoz képest. A teszteredményei alapján átlagosan mintegy 0,2 másodperccel rövidíti meg a reakcióidőt a vészhelyzetben villogó féklámpa. A fékút 100 kilométer/óra sebesség esetén 5,5 méterrel rövidül, olvasható a típus sajtóanyagában. A biztonsági arzenálja fényében meglepő, hogy a hátsó biztonsági övek bekötésére nem figyelmeztet.
Az autó legnagyobb hibája a hátsó traktusban keresendő. Látni kellett volna feleségem arcát, amikor kiderült, hogy a megálmodott és leértékelt bútordarab semmilyen módon nem fér be a közel ötméteres autóba. Vagyis befér, de vagy az első szélvédőn, vagy a hátsó ablakon keresztül. Az E-osztályban ugyanis nem egyharmad-kétharmad arányban lehet dönteni a hátsó üléspadot, hanem, tessék megfogódzni: egyáltalán nem lehet dönteni. Csomagtartója tágas, de mit ér, ha nem bővíthető. A Mercedesnél úgy gondolták, aki megteheti, hogy ilyen autóval jár, az vegyen magának bevásárlókocsit. Tárolórekeszekkel jól állunk, fineszes ötletes és praktikus megoldások sora található az autóban.
A hathengeres háromliteres dízel erőforrás főnyeremény, 224 lóereje és 510 Nm-es nyomatéka bődületes izomzatról árulkodik, a nagy autó 6,8 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. Száguldozni lehet vele, de nem érdemes, 220-nál is ugyanolyan semlegesen viselkedik, mint hetvennél. Futóműve műalkotás, nincs olyan burkolat, ami zavarba hozná, pedig tesztautómban nem is volt aktív futómű, adaptív lengéscsillapítás, vagy légrugós felfüggesztés. Mentem vele autópályán, földúton, mindenütt jelesen vizsgázott. Bődületes nyomatékát kigyorsításnál és kilencven fokos kanyarodásoknál riszálással adja tudtunkra a kocsi, az ESP-nek gyakran be kell avatkoznia, hogy megfékezze ezt az erőt. Aki nem szereti a hátsókerekes Mercedes farolását, viheti az autót összkerék-hajtással is, ami egy német lap tesztjén hóban, jégen, vízen és szárazon is a legbiztosabban tapasztja a talajhoz az E-osztályt. A hétsebességes automatikus váltó megbízhatóan végzi a dolgát, sportfokozatban igazán élvezetes az autózás.
A közel ezer kilométeres tesztelés során vegyes használatban 9,7 liter gázolajat fogyasztott az autó, hatalmas tankja akár 1000-1100 kilométeres autózást is lehetővé tesz tankolás nélkül.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]
Mercedes-Benz E 320 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
224 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
510 Nm 1600-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2854
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4856/1822/1499
Csomagtér
540 liter
Saját tömeg (kg)
1740
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
6,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,6
Országúti
6
Vegyes
7,6
Tesztfogyasztás
9,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
202
ÁRA
Az autó alapára 13,431 millió forint, a tesztelt autó ára 16,246 millió forint
Most érdemes Mercedes-Benz C-osztályt vásárolni: a kifutó modellek eddig soha nem látott kedvezményekkel várják leendő tulajdonosaikat a hazai Mercedes-Benz márkakereskedésekben.
A teljesen újjávarázsolt kompakt limuzin az elődmodellhez képest 13 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, valamint hat százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó négy- és hathengeres motorok választékát kínálja.
Teszteltem A-osztályt, vezettem B-osztályt, de komolyan mondom most itt, ebben az autóban tapasztaltam először, mit is jelent igazán a Mercedes életérzés. Esztelen tempó, elképesztő méretek, ó micsoda mámor.
Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül.