Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5004571c-1638-4f1c-9a4f-b369eb7db121","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elég sokkoló lehet egy ilyet közelről megélni. ","shortLead":"Elég sokkoló lehet egy ilyet közelről megélni. ","id":"20250310_Video-szetrobbant-kamion-kereke-M3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5004571c-1638-4f1c-9a4f-b369eb7db121.jpg","index":0,"item":"262f60d5-dcb4-4bdc-8de5-033fd1d5ab42","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_Video-szetrobbant-kamion-kereke-M3","timestamp":"2025. március. 10. 12:19","title":"Videó: Szétrobbant egy kamion kereke az M3-ason, pont egy autó mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45a0d943-4d7c-4b8b-a903-f55ec6d45b62","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók olyan módszert dolgoztak ki, ami környezetbarát módon és hatékonyan vonja ki az aranyat az e-hulladékból, majd segít hasznosítani a szén-dioxidot.","shortLead":"Amerikai kutatók olyan módszert dolgoztak ki, ami környezetbarát módon és hatékonyan vonja ki az aranyat...","id":"20250309_elektronikai-hulladek-e-hulladek-ujrahasznositas-arany-szen-dioxid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45a0d943-4d7c-4b8b-a903-f55ec6d45b62.jpg","index":0,"item":"3cd434dc-61de-48c3-a36d-c2fafd09083b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_elektronikai-hulladek-e-hulladek-ujrahasznositas-arany-szen-dioxid","timestamp":"2025. március. 09. 08:03","title":"Itt az eljárás, amely visszanyeri az arany 99,9%-át az e-szemétből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0c02848-0acf-4c1d-865d-efa6d237b090","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Majdnem minden marad a régiben.","shortLead":"Majdnem minden marad a régiben.","id":"20250310_Az-uj-Bond-ferfi-lesz-es-brit-allitja-a-007-es-uj-tulajdonosa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0c02848-0acf-4c1d-865d-efa6d237b090.jpg","index":0,"item":"7d29c4ef-b00a-4073-8842-99adadb30f66","keywords":null,"link":"/kultura/20250310_Az-uj-Bond-ferfi-lesz-es-brit-allitja-a-007-es-uj-tulajdonosa","timestamp":"2025. március. 10. 08:28","title":"Az új Bond férfi lesz és brit – állítja az Amazon, a 007-es tulajdonosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0cf37b47-37ca-4a49-91be-fadd94a512b2","c_author":"Parászka Boróka","category":"kultura","description":"Két napja temették el Szilágyi Júlia szerkesztőt, esszéírót, egyetemi tanárt a kolozsvári neológ temetőben. Ma azt mondanák, „veszélyes” kor és szemtanú volt, nem véletlen, hogy kevesen kísérték utolsó útjára.","shortLead":"Két napja temették el Szilágyi Júlia szerkesztőt, esszéírót, egyetemi tanárt a kolozsvári neológ temetőben. Ma azt...","id":"20250309_szilagyi-julia-erdely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0cf37b47-37ca-4a49-91be-fadd94a512b2.jpg","index":0,"item":"722a2b85-d711-4795-8389-555792f26f96","keywords":null,"link":"/kultura/20250309_szilagyi-julia-erdely","timestamp":"2025. március. 09. 10:00","title":"Elment Szilágyi Júlia, aki Horthy Erdélyének legfájdalmasabb történeteit mesélte el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","id":"20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc.jpg","index":0,"item":"2eb6cb92-40f6-4105-8126-b0c205624d10","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","timestamp":"2025. március. 10. 06:41","title":"Alaposan felmorcosították az új Toyota Land Cruisert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: új világ, régi kohászat.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250309_Elvitelre-Giorgia-Meloni-Orban-Viktor-ozdi-kohaszok-baleset-kohaszat-Donald-Trump-evfordulo-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"45e9fb59-817e-42e5-ba45-44707f817658","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Elvitelre-Giorgia-Meloni-Orban-Viktor-ozdi-kohaszok-baleset-kohaszat-Donald-Trump-evfordulo-podcast","timestamp":"2025. március. 09. 06:00","title":"Giorgia Meloni, Orbán Viktor és az ózdi kohászok │ Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5646bcdb-dcd3-4b37-b02d-e0ece244b741","c_author":"SSI Schäfer","category":"brandchannel","description":"A hűtött raktári logisztika élénkebb, mint valaha. Az élelmiszergyártók, szupermarketek, éttermek és gyógyszeripari cégek számára a gyors és megbízható szállítás kulcsfontosságú, ehhez azonban a korábbinál nagyobb tárolási kapacitásra van szükség. Mutatjuk, milyen modern megoldások segítik napjainkban az intralogisztikát.","shortLead":"A hűtött raktári logisztika élénkebb, mint valaha. Az élelmiszergyártók, szupermarketek, éttermek és gyógyszeripari...","id":"20250306_ssi_raktarozas_hutott_logisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5646bcdb-dcd3-4b37-b02d-e0ece244b741.jpg","index":0,"item":"733c9406-1a4a-4c05-aad0-4925ac68e405","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250306_ssi_raktarozas_hutott_logisztika","timestamp":"2025. március. 10. 19:30","title":"Raktárak, ahol dermesztő a hatékonyság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SSI Schäfer Systems International Kft.","c_partnerlogo":"587ab37a-5d07-4b1b-898a-62d35ece6a1d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban munkahelyi környezetben jelentkezik, de előfordulhat például tanulmányi stresszhelyzetekben vagy bármilyen hosszú távú, intenzív érzelmi erőfeszítés esetén. De mi vezet el idáig, hogyan ismerhető fel, és mit tehetünk ellene?","shortLead":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban...","id":"20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307.jpg","index":0,"item":"b23d09c0-7471-4468-a46b-1a6b07830a15","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","timestamp":"2025. március. 09. 11:30","title":"Így ismerje fel a burnout szindrómát!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""}]
Én vagyok a király – ezt hirdeti a Ranger lépten-nyomon. Ennyire magasan rég nem ültem, a járdán parkoló Cherokee-re simán lenéztem. Rengeteg króm, cső és külső díszítés teszi egyedivé és monumentálissá a Rangert. Így felszerelve még a Google Earth-on is látszik a kertemben, igaz, csak három-négy hónap múlva. Nagy autóhoz nagy embléma is dukál, a plató ajtaján akkora a Ford cégér, mint más autón a hűtőmaszk. A 16 hüvelykes könnyűfém felnik gyönyörűek, a ballonos terepgumik megvédik a kisebb koccanásoktól, padkázásoktól.
A Fő utcában terepen érezzük magunkat, a legkisebb hukkanókon is büntet a futómű. Ám, ami városban kellemetlen, az a terepen baráti kényeztetés. Igaz, a buli csak a vezetőnek élvezetes, az autó utasai majd kirepülnek. A Ranger a fekvőrendőrök kedvence. Három gyerekkel vetettem be magam Kelenföld kertvárosába, minden bordával akkora örömet okoztam a skacoknak, mintha a vidámparkba vittem volna őket. Még spóroltam is.
A Ranger formájában nem tér el versenytársaitól, a konzervatív, szögletes vonalat követi és nem azt, amit a Mitsubishi új platósa. Szexepilje darabosságában, merevségében érces dizájnjában és férfias voltában van. Orra kifejezetten elegáns, vége azonban teherautósan suta. A gyerekek imádnak a platón játszani, persze szigorúan álló helyzetben.
A kormány – amellyel az autó személyautósan, könnyedén irányítható - fogása jó, magassága állítható csupán. A vezetőülésnek csak a hossza és háttámlájának dölésszöge variálható, igaz ebben a fülkében a legalacsonyabb ember is magasan ül. A műszerfal meglepően jól néz ki, a mutatók zöldek, ez kiválóan harmonizál az autó természetbarát jellegével. A kormány, a váltó és az ülések is bőrrel borítottak. A kormánymű és a műszerfal alja között hatalmas lyuk tátong, az illesztési malőr miatt esti lábtér-világításnál szinte a motorig lelátni. Teherautós beidegződés a Fordnál, hogy a biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmezteti sem a vezetőt, sem az utasokat.
A Limited felszereltségű Ranger klímát, hatlemezes mp3-at is lejátszó audiorendszert, terepműszereket is tartalmaz. Ezek az autó hossz-, illetve oldalirányú dőléséről, a külső és belső hőmérsékletről és az autó földrajzi helyzetéről informálnak bennünket. A digitális iránytűvel nem tudtam megbirkózni, alapvetően déli irányt mutatott akkor is, amikor északnak mentünk. Lehet, hogy valami bezavart, vagy én nem tudok tájékozódni. A kulccsal egyáltalán nem zárható plató közel 1,53 méter hosszú, 1 méter széles, akasztó fülek segítik a rakomány rögzítését.
Multifunkciós kartámasz és pohártartók teszik praktikussá a belteret, ám családdal hosszú távon csak zárt platóval utazhatunk. Igaz ez nem is családi autó, hanem cégautó. Ráadásul, ahogy ez kinéz, reprezentatív járgánynak is elmegy. Reggel farmerban vezethető, hátul néhány melós kollégával és pár száz kiló áruval vagy szerszámmal, este pedig a színház előtt asszonypajtással is jól mutat. Szabályos parkolóhelyet nehéz találni, ám, ha merünk kockáztatni, bárhová felállhatunk vele.
[[ Oldaltörés: Száraz terepen kiváló, sárban nem próbáltuk (Oldaltörés) ]]
A terepjáró képességről élesben is meggyőződhettem, meredek kapaszkodókon és laza talajú hasadékokon vágtam át vele. Hátsó diffizár használatára nem volt szükség, az összkerék-hajtás minden útfelületen biztonságosan mozgatta a nagy gépet, igaz csak száraz időben tettem próbára a Rangert. Tesztautómban tolatóradar segítette a hátramenetet, ez különösen városi manőverezéskor és erdőben tolatáskor nagyon hasznos, a hatalmas platót nehéz megszokni, a hátralátás korlátozott, még akkor is, ha a kategória egyik legnagyobb oldalsó visszapillantójával szerelték fel a Rangert.
Az autó alapban hátsókerekes, igazán élvezetessé téve a nagyobb tempóval bevett kanyarokat. Feneke nem csúszik nagyot, csak a kerekek zajáról lehet hallani, hogy farolunk. A fogyasztás ezért is lett ilyen alacsony: 8,4 liter száz kilométerenként, az összkerék-hajtásra csak hóban, sárban vagy nehéz terepen van szükségünk. Terepezéskor arra kell figyelnünk, hogy a szabadon futó agy kapcsolóját állítsuk át, egyébként a két- és négykerék-hajtás választása között meg kell állnunk, nem megy menet közben.
Új motort kapott a Ranger, a 330 Nm-es nyomatékú négyhengeres 2,5 literes dízel 143 lóerőt mozgósít, a közel kéttonnás autót könnyedén mozgatja. A Ranger teherbírása 1100 kiló, ha jachtot kell vontatnia, 3000 kilóig megy neki. Az új motor teljesen elveszítette a hangját, nagy sebességnél – 160-at ki lehet hozni belőle könnyedén –, normál sebességnél alig hallatja a hangját, csak reggel és hideg indulásnál ércesedik fel. Az ötsebességes, hosszúkarú váltó pontosan dolgozik, váltáskor a motor, illetve a turbó felszisszen, olyan mintha nyomatékszabályzóval lenne tuningolva. A végsebességnél is nyugodt a futómű.
Az alvázas autó legódivatúbb megoldása a rugós kézifék: képzeljünk el egy kallantyút, ami a kormányoszlop mellett meredezik, ezt kell jó erősen meghúzni, ez rögzül, majd indulásnál elfordítva visszaengedjük. Néha ez nem megy tökéletesen, ilyenkor hirtelen, nagy csattanással ugrik vissza a bovden, az utastérben nem kis rémületet okozva: jaj, úristen, átmentünk egy kisploszkin!? Ez a bicepszfék azonban kétségtelenül hatékony, ha a tömeget rögzíteni kell.
A teljesen új Ford S-MAX kapta a "2007-es Év Autója Díjat". Az "Év Autója Díj" egy olyan nemzetközi elismerés, amelyre 22 európai ország 58 vezető szakújságírója szavaz. A díjat hét vezető európai kiadvány – az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Auto Visie, a francia L'Automobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare szervezésében ítélik oda.
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.
Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.