szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Bár haszonjármű alapjain született, minden személyautós kényelemmel és...

am

Bár haszonjármű alapjain született, minden személyautós kényelemmel és technikával felvértezték: kétoldali klíma, tolatóradar, ülésfűtés, mp3-as, hatlemezese zene lejátszó, multifunkciós kormány, tempomat, fény- és esőszenzor kényeztet. Az óriáskombi tesztautó azonban még ennél is többet nyújtott, hatsebességes DSG-váltót is tettek bele, kormányról kapcsolható váltófülekkel. Ehhez a konstellációhoz izmos motor is dukál, az 1,9-es pumpe düse dízelmotor magabiztosan repíti a dobozos behemótot, autópályán a 160-as tempó nem akadály, igaz csak üresen próbáltam. A váltónak sportfokozata is van, a motor és a DSG tökéletes összhangban muzsikál.

am

Az autó nagyon tágas, ezt az érzést erősíti a sok üvegfelület, a nagyméretű ablakok. Távolról nézve csőrös Multivannak tűnik. Életemben két Caddyt láttam szépnek, az elsőt Svédországban a Scania főhadiszálásán. Az a bordó csoda a kamiontuningoló Svempa cégéhez tartozott, vadító fényezéssel és 20 hüvelykes krómfelnikkel. A másik a képeken látható. 

Hét személyes a megnövelt tengelytávú Caddy, a hátsó sorba a középső üléssor megbontásával juthatunk be. A kétoldali tolóajtó ebben nagy segítségünkre van. Az út körülményes, de ha már elhelyezkedtünk, az első utasokkal egyenértékű a kényelmünk. A hátsó üléssor könnyedén kikapható, a középső kicsire összegyúrható és máris kész a feleségek álma: lehet menni a bútoráruházba. Ezt én sem úsztam meg, a lehető legbonyolultabb, leghosszabb, legszélesebb és legnehezebb darabok jutottak feladatul. Mérőszalaggal lemértem, két méter hosszú téglatest volt az egyik tétel, 147 centi széles és lapos, 160 hosszú a másik. A matematika nyelvén megoldottam az egyenletet, aztán begördültem a bolt parkolójába. Rendesen kilógott a kocsi, de ez most (is) büszkeséggel töltött el, hiába, enyém a leghosszabb. 

am



am

A cuccokkal megpakolva már nem voltam annyira magabiztos. Hogy fog ez mind beférni? - vakartam a fejem. Először összetoltam az üléseket, majd bepréseltem mindent. Csak egy méter lógott ki minden bútorból.

Újrakezdtem a játékot, de most elővettem a legós emlékeket. Lépésről-lépésre, kockáról-kockára haladtam, kiszedtem az üléseket majd egyenként betoltam a testeket. És lám, minden befért. 

Az anyós ülés nem dönthető semerre, így a háromméteres léceket nem tudjuk ezzel elszállítani, de sebaj, a kétméteresek rendesen elférnek. 




[[ Oldaltörés: Fapadosan olcsó ]]



am

A csomagtér-ajtó egyben nyílik felfelé, hatalmas hely kell hozzá, körülményes vele árut szállítani, igaz nem is erre találták ki, igazán kisbusznak ideális. Öt személy akár sátorozni is elindulhat vele, a hátsó ülések kiemelésével hatalmas a poggyásztér. 

Rengeteg a tároló, a fejünk fölött, amolyan teherautósan elérhetetlen mélyedések, fiókok és polcok vannak, de palacktartóban sincs hiány, igaz a fél literes üvegek dülöngélnek bennük. A kilátás jó, a kétoldali tükrök nagyok, a tolatóradar hasznos kiadás. A családi kombihoz legolcsóbban 3,369 millió forintért juthatunk hozzá, igaz ez csak egy 80 lóerős 1,4 literes benzines lesz. A dízel ára 4,432 milliótól indul.

Rossz úton zörög a hátsó fertályon a sok ülés, az autó futóműve feszes, csak hátul ráz a hosszú tengelytáv miatt. Elöl személyautósan viselkedik, az úthibákról csak a hátsó kerekek révén szerzünk tudomást. Fogyasztása is családbarát, az ötszáz kilométeres városi, elővárosi tesztet 8,8 literes átlagfogyasztással zárta (még bejáratós volt a kocsi, alig 2000 kilométerrel).  

B. Cs. 

Műszaki adatok


Volkswagen Caddy Maxi 1,9 PD TDI DSG
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1890
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő105 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250 Nm 1900-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 3002
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4875 / 1794 / 1834
Csomagtér530-1650-3950 liter
Saját tömeg (kg) 1839
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 166
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)13,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes8,4/6,1/7,0
Tesztfogyasztás8,8
CO2 kibocsátás (g/Km) 185
ÁRA 4,996 millió forint (akciós ár)



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!