Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e62b071a-b569-4af2-88e4-d50f8e5ccfd3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az EU vezetése azonban aligha hajlik erre – írja elemzésében a brit lap.","shortLead":"Az EU vezetése azonban aligha hajlik erre – írja elemzésében a brit lap.","id":"20250217_Economist-lapszemle-orosz-foldgaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e62b071a-b569-4af2-88e4-d50f8e5ccfd3.jpg","index":0,"item":"4052ef28-eb33-44c6-943d-11e3a39a3bf7","keywords":null,"link":"/360/20250217_Economist-lapszemle-orosz-foldgaz","timestamp":"2025. február. 17. 15:30","title":"Economist: Felújítják Európában az orosz gázszállításokat? Magyarország ezt szeretné","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a58dd68-321f-4c27-b614-3d450954c43e","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"A gyógyszerminőségű gyógynövénykészítmények és gyógynövényes étrend-kiegészítők közötti különbség egyre inkább a figyelem középpontjába kerül mind a fogyasztók, mind a hatóságok részéről. A gyógynövények hatásosságáról és biztonságáról szóló tudományos viták kapcsán a legújabb kutatások rávilágítanak arra, hogy míg a gyógyszerként forgalmazott készítmények szigorú minőségellenőrzésen esnek át, addig az étrend-kiegészítők területén erre vonatkozó előírások nincsenek.","shortLead":"A gyógyszerminőségű gyógynövénykészítmények és gyógynövényes étrend-kiegészítők közötti különbség egyre inkább...","id":"20250129_Ovatosan-a-gyogynovenyekkel-is-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a58dd68-321f-4c27-b614-3d450954c43e.jpg","index":0,"item":"43d1147e-27c6-442a-bba4-f37bb76c815a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Ovatosan-a-gyogynovenyekkel-is-remifemin","timestamp":"2025. február. 17. 07:30","title":"Óvatosan a gyógynövényekkel is – nem mindegy, milyen készítményt választunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"717e35b7-41eb-438c-87b3-3bd8ab9f89e3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Folyamatosan fejlesztik a számítógép agyát, a CPU-t vagyis a processzort, amelynek egyre jobbak a képességei, és így a komputerek is egyre erősebbekké válnak. Ezért is meglepő az a méréssorozat, amely szerint először fordult elő a CPU-k történetében, hogy nem jobbakká váltak, hanem csökkenést mutatnak a teljesítményben.","shortLead":"Folyamatosan fejlesztik a számítógép agyát, a CPU-t vagyis a processzort, amelynek egyre jobbak a képességei, és...","id":"20250218_passmark-banchmark-csokkeno-cpu-teljesitmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/717e35b7-41eb-438c-87b3-3bd8ab9f89e3.jpg","index":0,"item":"c3e754d9-62d5-4b02-ad0b-9d72db481e68","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_passmark-banchmark-csokkeno-cpu-teljesitmeny","timestamp":"2025. február. 18. 12:03","title":"Senki nem érti, miért történik: világszerte csökken az átlagos processzorteljesítmény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9ef0281-51bb-4a30-8643-5cd20835971e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az európai biztonsági kérdéseket is áttekintené a Putyin-féle orosz vezetés. ","shortLead":"Az európai biztonsági kérdéseket is áttekintené a Putyin-féle orosz vezetés. ","id":"20250218_dmitrij-peszkov-beke-ukrajna-eu-nato-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9ef0281-51bb-4a30-8643-5cd20835971e.jpg","index":0,"item":"840d1131-b957-4601-889f-442001dbf626","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_dmitrij-peszkov-beke-ukrajna-eu-nato-ebx","timestamp":"2025. február. 18. 13:02","title":"Kreml: Ukrajna EU-tagsága oké, a NATO nagyon nem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A tranzakciós díjak tavaly őszi megemelése után tovább nőnek a terhek.","shortLead":"A tranzakciós díjak tavaly őszi megemelése után tovább nőnek a terhek.","id":"20250217_bankok-dijemeles-vallalkozok-vallalkozasok-penzforgalmi-szamla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be.jpg","index":0,"item":"2776647a-75fe-4837-bbf5-94e4ade80d47","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_bankok-dijemeles-vallalkozok-vallalkozasok-penzforgalmi-szamla","timestamp":"2025. február. 17. 08:51","title":"A vállalkozók sem ússzák meg a banki díjemeléseket, kilenc pénzintézet már lépett is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64a00a49-e067-4217-853d-b5f509550257","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel. ","shortLead":"A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel. ","id":"20250217_uj-magyar-villanybusz-ingyen-lehet-utazni-rajta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64a00a49-e067-4217-853d-b5f509550257.jpg","index":0,"item":"50499ba7-35d5-4b88-bbbe-ee954243e024","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_uj-magyar-villanybusz-ingyen-lehet-utazni-rajta","timestamp":"2025. február. 17. 11:18","title":"Forgalomba állt egy új magyar villanybusz, ingyen lehet utazni rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1609c5e-0b98-42e3-8c25-21baef26948e","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az edző, aki a bejelentés alkalmából promóvideót is közzétett, az Európa-bajnok Jackl Vivien felkészülését irányítja majd. ","shortLead":"Az edző, aki a bejelentés alkalmából promóvideót is közzétett, az Európa-bajnok Jackl Vivien felkészülését irányítja...","id":"20250218_shane-tusup-uszoedzo-jackl-vivien-europa-bajnok-honved-uszas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1609c5e-0b98-42e3-8c25-21baef26948e.jpg","index":0,"item":"8945f7a6-297e-4880-a2d4-c067abcc17d1","keywords":null,"link":"/sport/20250218_shane-tusup-uszoedzo-jackl-vivien-europa-bajnok-honved-uszas","timestamp":"2025. február. 18. 12:08","title":"Úszóedzőként tér vissza Shane Tusup, az egyik Eb-győztes nagy magyar tehetséggel dolgozik együtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A pár a lakásukban italozott, majd vitatkozni kezdtek, ezután támadta meg a nő a férfit, aki belehalt a sérülésekbe.","shortLead":"A pár a lakásukban italozott, majd vitatkozni kezdtek, ezután támadta meg a nő a férfit, aki belehalt a sérülésekbe.","id":"20250218_Leszurta-elettarsat-egy-no-Szegeden","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a.jpg","index":0,"item":"3f0da43a-61c1-4d3f-aa6d-10a9bf2e040a","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Leszurta-elettarsat-egy-no-Szegeden","timestamp":"2025. február. 18. 11:28","title":"Leszúrta élettársát egy nő Szegeden","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Kevesen vágynak egy Passatra, mert szép, szexis, vagy vagány. A szedán és a kombi inkább az üzleti életben kedvelt, de családi autónak is sokan választják. A Passat CC a fiatalokat és a sportos üzletembereket célozza meg, azokat, akik eddig messze elkerülték a VW-kereskedéseket. Persze azokra is számít a márka, akik eddig is VW-fanok voltak, és az unalmas autók miatt elégedetlenkedtek. Eddig az Eos volt a legfeltűnőbb, őt lökte le a trónról a CC.
Nincs mit tagadni: a wolfsburgiak egy jól bevált stuttgarti receptet követtek. Fogtak egy tömegmodellt (Passat), megnyújtották kábé öt centivel, lelapították, Murat Günak tervező segítségével új lámpákat rajzoltak, szélesítették a nyomtávot, keretnélküli ablakokat építettek be és minimum 17 hüvelykes alukerekekre tették az autót. Pontosan ezt csinálta 4 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz az E-osztállyal. Az autó tengelytávja 14 centivel csökkent a szedánhoz képest, ezért érezzük úgy vezetés közben, hogy nem is nagy autó ez a Passat CC. Teljesen kupés az érzés, igaz, a menettulajdonságok ezt kevésbé támasztják alá. Hiányzik a spiritusz, a véletlenszerűség, minden programozott, tökéletes – emiatt az autónak nem érezzük a sajátos bukéját. Bármennyire erőlködtek is a Volkswagennél, a Passat CC-nek nincs karaktere.
Szép autó, szó se róla, meg is csodálja mindenki, a VW-tulajdonosoknak majd kiesik a szemük, de vezetése nem nyújt különleges élményt. Lehet, hogy a kipróbált 160 lovas 1,8-as teszi, de talán inkább az elsőkerékhajtás és az elektronikailag uralt menetdinamika az oka. A nemzetközi próbán alkalmam volt a 3,6 literes 300 lovas összkerekes változatot is meghajtani. Abban éreztem a spirituszt. Egy csöppet, csak egy csöppet kellett volna átemelni ebből a kevesebb lóerővel szerelt példányokba is. Az egynyolcas moci nagyon halk, erőteljes gázadásra sem engedi el a hangját, fogyasztása nem visszafogott, sőt. A hatszáz kilométeres tesztút során, vegyes üzemben 9,7 liter benzint fogyasztott átlagosan száz kilométerenként.
Mint az a megújult Passatnál is kiderült, a VW prémiummodelljei kezdenek elaudisodni és nem csupán a beltér finomságában. A CC-nél is megfigyelhető ez a pozitív tendencia. Elsőként a népautó modelljei közül a CC kapta meg a márkatársnál már jól bevált aktív futóművet. A három különböző beállítás – normál, sportos, komfortos – között kapcsolva az elektronika az éppen aktuális menettulajdonságokhoz párosítja a felfüggesztés karakterisztikáját. Nagy különbséget nem érezni, a csillapítás normál helyzetben is tökéletes, a sportosság illúzióját kielégítve többnyire sport fokozatban használtam az autót. Ilyenkor a kormány is felkeményedik. A kanyarkövető bixenon fényszórókat kanyarlámpa és LED-es nappali világítás egészíti ki. Hasznos funkció a visszagurulásgátló automatika.
Kártyáról és telefonról is szólhat a zene (Oldaltörés)
A középkonzol és a beltér rendkívül tetszetős a CC-ben, az új multimédiás rendszer SD-foglalatot, AUX-kimenetet és Bluetooth audió csatolást is tartalmaz, az érintőképernyős, hatlemezes hifi rádióegysége 42 adót képes tárolni. Hagyományos VEF-rádiókra emlékeztető sávkeresős módban is lehet tekergetni. A hangszórók szépen szólnak, a parkolássegítő radarja élethű képet ad a nagy kijelzőn. Tesztautómban párhuzamos parkolásban segítő asszisztens is helyet kapott. Apró gázfröccsök segítségével érintés nélkül bekormányoz az automatika. Meglehetősen gyorsan és pontosan, így a való életben is bátran rábízhatjuk magunkat. A feleségemnek kifejezetten tetszett.
Teljesen új a multifunkciós kormány - a rásegítés eltúlzott -, amelyen 12 gombot tudunk nyomogatni, vezérelve a központi kijelzőt, illetve a zenelejátszót, és új a légkondícionáló műszeregysége is. A Passat vásárlóknak rossz hír, a hatos Golf leendő tulajdonosainak annál jobb, hogy az idén érkező új Golf is megkapja ezt a kormányt, multimédiás egységet és klímapanelt. Az ajtók érintésre nyílnak, nyitáskor és csukódáskor az ablakok előre le, illetve fel mozdulnak, ahogy egy keretnélküli kupéhoz illik.
A kéttónusú fabetéttel elválasztott műszerfal hibátlan, a rejtett és látható tárolók hasznosak, a telefonos Bluetooth-kapcsolat azonban sikertelen volt, az én svéd-japán telefonomat nem ismerte fel, ugyanakkor a finn óriás minden kipróbált modelljét igen. Mi ez, ha nem hátrányos megkülönböztetés? Nos, ettől a Passatban ülők nem szenvednek, a hátsó sor két ülése pont olyan bordázott és sportos, mint a vezetőé (széltében szűk, nagyobb testűeket egyenesen nyom), a középső, ötödik ülés helyére nagyméretű tárolórekesz és palacktartók kerültek.
A csomagtartó méretes 532 literes, ám annyira lapos, hogy csak sporttáskák, bőröndök szállíthatók vele. A hátralátás és a kilátás korlátozott.
A Passat CC-t a Continental új, Contiseal nevű önjavító abroncsaival szerelik fel, amelyek a gumiköpeny belső falára felhordott speciális gumikeveréknek köszönhetően 5 milliméter átmérőig képes megakadályozni a szegek, csavarok és egyéb éles, hegyes tárgyak okozta levegőveszteséget.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.