Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5dfcbba5-d840-44b9-a319-e9f222e6e138","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Szerinte a traffipax, amelyik rendszeresen lefotózta, csak a pénzbeszedést szolgálja. Reméli, hogy a hatóságok mérsékelni fogják a büntetését.","shortLead":"Szerinte a traffipax, amelyik rendszeresen lefotózta, csak a pénzbeszedést szolgálja. Reméli, hogy a hatóságok...","id":"20250605_traffipax-olaszorszag-gyorshajto-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dfcbba5-d840-44b9-a319-e9f222e6e138.jpg","index":0,"item":"ff746030-e3ed-4ee4-b932-f77ffcdbc7bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_traffipax-olaszorszag-gyorshajto-birsag","timestamp":"2025. június. 05. 07:08","title":"Ugyanannál a radarnál szedett össze 28 ezer eurónyi bírságot egy olasz gyorshajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst. A cég szerint az eszköz a szoftverfejlesztők és üzleti felhasználók hatékonyságát növeli, és új szintre emeli az adatvezérelt döntéshozatalt.","shortLead":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst...","id":"20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451.jpg","index":0,"item":"8650bc6f-d04d-42ce-ae53-69827efcc188","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 22:03","title":"Megjelent a Q","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd0bd1c9-19e2-4430-ab92-56c47b510bc0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A honvédelmi miniszter szerint a volt vezérkari főnök meghamisította a NATO ülésein elhangzottakat.","shortLead":"A honvédelmi miniszter szerint a volt vezérkari főnök meghamisította a NATO ülésein elhangzottakat.","id":"20250605_szalay-bobrovniczky-nato-ruszin-szendi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd0bd1c9-19e2-4430-ab92-56c47b510bc0.jpg","index":0,"item":"727936f3-e939-4673-b370-d54ab434e4d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_szalay-bobrovniczky-nato-ruszin-szendi","timestamp":"2025. június. 05. 20:52","title":"Szalay-Bobrovniczky tájékoztatta a NATO helyettes főtitkárát a Ruszin-Szendi ellen zajló vizsgálatról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c494e1ee-586a-43e6-a66f-91369cd19e28","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bajor gyártó talált még néhány eddig szunnyadó kilométert villanyos szedánjai hajtásláncában.","shortLead":"A bajor gyártó talált még néhány eddig szunnyadó kilométert villanyos szedánjai hajtásláncában.","id":"20250605_tovabb-gurul-egy-toltessel-a-legujabb-elektromos-bmw-i4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c494e1ee-586a-43e6-a66f-91369cd19e28.jpg","index":0,"item":"ecbce81b-8f7a-4961-ad79-63b1bd58b006","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_tovabb-gurul-egy-toltessel-a-legujabb-elektromos-bmw-i4","timestamp":"2025. június. 05. 07:21","title":"Tovább gurulnak egy töltéssel a legújabb elektromos BMW-k","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93d70e5e-2d70-4008-89ac-02df1fe59152","c_author":"hvg360","category":"360","description":"John Shattuck, a Harvard korábbi alelnöke szerint Donald Trump az egyetemek vegzálásakor is Orbán Viktor kottájából játszik.","shortLead":"John Shattuck, a Harvard korábbi alelnöke szerint Donald Trump az egyetemek vegzálásakor is Orbán Viktor kottájából...","id":"20250605_Volt-CEU-elnok-Bennunket-modszeresen-kiszoritottak-Magyarorszagrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93d70e5e-2d70-4008-89ac-02df1fe59152.jpg","index":0,"item":"ddc1cd16-d08a-4dbd-b287-acbf2602c21d","keywords":null,"link":"/360/20250605_Volt-CEU-elnok-Bennunket-modszeresen-kiszoritottak-Magyarorszagrol","timestamp":"2025. június. 05. 07:30","title":"Volt CEU-elnök: Bennünket módszeresen kiszorítottak Magyarországról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnököt ugyanakkor aggasztja, hogy az orosz repterek elleni rajtaütés még jobban megnehezíti a tűzszünet érdekében végzett munkáját.","shortLead":"Az elnököt ugyanakkor aggasztja, hogy az orosz repterek elleni rajtaütés még jobban megnehezíti a tűzszünet érdekében...","id":"20250605_trump-ukranok-drontamadas-putyin-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172.jpg","index":0,"item":"f9930f62-7b3f-4e36-808e-291188310db6","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_trump-ukranok-drontamadas-putyin-haboru","timestamp":"2025. június. 05. 15:52","title":"Trump szerint „menő” volt az ukránok drónos támadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b64d20a-8313-443b-adf4-bcea1badff76","c_author":"Marabu","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250605_Marabu-Feknyuz-Milliardos-szinvonal-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b64d20a-8313-443b-adf4-bcea1badff76.jpg","index":0,"item":"52f4572f-bf1a-4679-9feb-78af79310032","keywords":null,"link":"/kkv/20250605_Marabu-Feknyuz-Milliardos-szinvonal-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. június. 05. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Milliárdos színvonal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"260a1515-de17-45b3-850e-319a5989417b","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az erről szóló kormányrendelet szerdán jelent meg a Magyar Közlönyben.","shortLead":"Az erről szóló kormányrendelet szerdán jelent meg a Magyar Közlönyben.","id":"20250604_rakosrendezo-kiemelt-beruhazas-magyar-kozlony-kormanyrendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/260a1515-de17-45b3-850e-319a5989417b.jpg","index":0,"item":"03f1db2b-0b08-4514-93a5-6c488d260fc1","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250604_rakosrendezo-kiemelt-beruhazas-magyar-kozlony-kormanyrendelet","timestamp":"2025. június. 04. 22:02","title":"Kiemelt beruházássá nyilvánították Rákosrendezőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Kevesen vágynak egy Passatra, mert szép, szexis, vagy vagány. A szedán és a kombi inkább az üzleti életben kedvelt, de családi autónak is sokan választják. A Passat CC a fiatalokat és a sportos üzletembereket célozza meg, azokat, akik eddig messze elkerülték a VW-kereskedéseket. Persze azokra is számít a márka, akik eddig is VW-fanok voltak, és az unalmas autók miatt elégedetlenkedtek. Eddig az Eos volt a legfeltűnőbb, őt lökte le a trónról a CC.
Nincs mit tagadni: a wolfsburgiak egy jól bevált stuttgarti receptet követtek. Fogtak egy tömegmodellt (Passat), megnyújtották kábé öt centivel, lelapították, Murat Günak tervező segítségével új lámpákat rajzoltak, szélesítették a nyomtávot, keretnélküli ablakokat építettek be és minimum 17 hüvelykes alukerekekre tették az autót. Pontosan ezt csinálta 4 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz az E-osztállyal. Az autó tengelytávja 14 centivel csökkent a szedánhoz képest, ezért érezzük úgy vezetés közben, hogy nem is nagy autó ez a Passat CC. Teljesen kupés az érzés, igaz, a menettulajdonságok ezt kevésbé támasztják alá. Hiányzik a spiritusz, a véletlenszerűség, minden programozott, tökéletes – emiatt az autónak nem érezzük a sajátos bukéját. Bármennyire erőlködtek is a Volkswagennél, a Passat CC-nek nincs karaktere.
Szép autó, szó se róla, meg is csodálja mindenki, a VW-tulajdonosoknak majd kiesik a szemük, de vezetése nem nyújt különleges élményt. Lehet, hogy a kipróbált 160 lovas 1,8-as teszi, de talán inkább az elsőkerékhajtás és az elektronikailag uralt menetdinamika az oka. A nemzetközi próbán alkalmam volt a 3,6 literes 300 lovas összkerekes változatot is meghajtani. Abban éreztem a spirituszt. Egy csöppet, csak egy csöppet kellett volna átemelni ebből a kevesebb lóerővel szerelt példányokba is. Az egynyolcas moci nagyon halk, erőteljes gázadásra sem engedi el a hangját, fogyasztása nem visszafogott, sőt. A hatszáz kilométeres tesztút során, vegyes üzemben 9,7 liter benzint fogyasztott átlagosan száz kilométerenként.
Mint az a megújult Passatnál is kiderült, a VW prémiummodelljei kezdenek elaudisodni és nem csupán a beltér finomságában. A CC-nél is megfigyelhető ez a pozitív tendencia. Elsőként a népautó modelljei közül a CC kapta meg a márkatársnál már jól bevált aktív futóművet. A három különböző beállítás – normál, sportos, komfortos – között kapcsolva az elektronika az éppen aktuális menettulajdonságokhoz párosítja a felfüggesztés karakterisztikáját. Nagy különbséget nem érezni, a csillapítás normál helyzetben is tökéletes, a sportosság illúzióját kielégítve többnyire sport fokozatban használtam az autót. Ilyenkor a kormány is felkeményedik. A kanyarkövető bixenon fényszórókat kanyarlámpa és LED-es nappali világítás egészíti ki. Hasznos funkció a visszagurulásgátló automatika.
Kártyáról és telefonról is szólhat a zene (Oldaltörés)
A középkonzol és a beltér rendkívül tetszetős a CC-ben, az új multimédiás rendszer SD-foglalatot, AUX-kimenetet és Bluetooth audió csatolást is tartalmaz, az érintőképernyős, hatlemezes hifi rádióegysége 42 adót képes tárolni. Hagyományos VEF-rádiókra emlékeztető sávkeresős módban is lehet tekergetni. A hangszórók szépen szólnak, a parkolássegítő radarja élethű képet ad a nagy kijelzőn. Tesztautómban párhuzamos parkolásban segítő asszisztens is helyet kapott. Apró gázfröccsök segítségével érintés nélkül bekormányoz az automatika. Meglehetősen gyorsan és pontosan, így a való életben is bátran rábízhatjuk magunkat. A feleségemnek kifejezetten tetszett.
Teljesen új a multifunkciós kormány - a rásegítés eltúlzott -, amelyen 12 gombot tudunk nyomogatni, vezérelve a központi kijelzőt, illetve a zenelejátszót, és új a légkondícionáló műszeregysége is. A Passat vásárlóknak rossz hír, a hatos Golf leendő tulajdonosainak annál jobb, hogy az idén érkező új Golf is megkapja ezt a kormányt, multimédiás egységet és klímapanelt. Az ajtók érintésre nyílnak, nyitáskor és csukódáskor az ablakok előre le, illetve fel mozdulnak, ahogy egy keretnélküli kupéhoz illik.
A kéttónusú fabetéttel elválasztott műszerfal hibátlan, a rejtett és látható tárolók hasznosak, a telefonos Bluetooth-kapcsolat azonban sikertelen volt, az én svéd-japán telefonomat nem ismerte fel, ugyanakkor a finn óriás minden kipróbált modelljét igen. Mi ez, ha nem hátrányos megkülönböztetés? Nos, ettől a Passatban ülők nem szenvednek, a hátsó sor két ülése pont olyan bordázott és sportos, mint a vezetőé (széltében szűk, nagyobb testűeket egyenesen nyom), a középső, ötödik ülés helyére nagyméretű tárolórekesz és palacktartók kerültek.
A csomagtartó méretes 532 literes, ám annyira lapos, hogy csak sporttáskák, bőröndök szállíthatók vele. A hátralátás és a kilátás korlátozott.
A Passat CC-t a Continental új, Contiseal nevű önjavító abroncsaival szerelik fel, amelyek a gumiköpeny belső falára felhordott speciális gumikeveréknek köszönhetően 5 milliméter átmérőig képes megakadályozni a szegek, csavarok és egyéb éles, hegyes tárgyak okozta levegőveszteséget.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.