Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az érintett részvények forgalmának harmada, a BÉT összforgalmának 40-90 százaléka is hozzá volt köthető egyes napokon. ","shortLead":"Az érintett részvények forgalmának harmada, a BÉT összforgalmának 40-90 százaléka is hozzá volt köthető egyes napokon. ","id":"20250117_mnb-birsag-tozsdei-manipulacio-maganszemely-bet-budapesti-ertektozsde","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0.jpg","index":0,"item":"8c4550a4-c92b-416f-b33a-cd04fa4974c5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_mnb-birsag-tozsdei-manipulacio-maganszemely-bet-budapesti-ertektozsde","timestamp":"2025. január. 17. 12:58","title":"Tízmilliós bírságot kapott egy tőzsdei öreg róka, mert mókolni próbált az árfolyamokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91149066-8dcf-49e1-a33e-28eb0b8953cd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pár évvel ezelőtt jelent meg és azonnal óriási népszerűségre tett szert mind iPhone-okon, mind androidos mobilokon a FaceApp alkalmazás, amellyel a szelfiket lehetett alakítgatni. Már korábban is sok figyelmeztetés megjelent az app biztonságával kapcsolatban, Brazíliában pedig nemrégiben a tettek mezejére léptek, és az ítélet akár precedensértékű lehet.","shortLead":"Pár évvel ezelőtt jelent meg és azonnal óriási népszerűségre tett szert mind iPhone-okon, mind androidos mobilokon...","id":"20250117_faceapp-alkalmazas-per-brazilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91149066-8dcf-49e1-a33e-28eb0b8953cd.jpg","index":0,"item":"6cddcbfa-2b63-4def-abdb-f6f8a95a230e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_faceapp-alkalmazas-per-brazilia","timestamp":"2025. január. 17. 10:03","title":"Rengeteg ember alakította át ezzel a fotóit, most per indul a FaceApp miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A felborult autó egyik utasa életét vesztette, a sofőr és egy másik utas pedig megsérült.","shortLead":"A felborult autó egyik utasa életét vesztette, a sofőr és egy másik utas pedig megsérült.","id":"20250117_vacszentlaszlo-halalos-autobaleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc.jpg","index":0,"item":"f8e6aec7-c6ad-4d8a-8781-d42eed60bd97","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_vacszentlaszlo-halalos-autobaleset","timestamp":"2025. január. 17. 20:58","title":"Halálos baleset történt Vácszentlászlónál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd57bb29-7999-4cf6-877e-e2101b827a31","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"A hatvanas években még a rádiók voltak a Las Vegas-i CES techkiállítások sztárjai, a nyolcvanas években a kvarcórákat nézték nagy izgalommal, az évezred elején az autós navigáció ment nagyot. Összeállításunkban a múlt héten rendezett technológiai show idei érdekességei között válogatunk.","shortLead":"A hatvanas években még a rádiók voltak a Las Vegas-i CES techkiállítások sztárjai, a nyolcvanas években a kvarcórákat...","id":"20250117_hvg-ces-2025-ujdonsagok-projektor-fuszeradagolo-allatrontgen-mesterseges-intelligencia-elektromos-korcsolya-okostoll","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd57bb29-7999-4cf6-877e-e2101b827a31.jpg","index":0,"item":"5b8a6256-2c37-4b83-962c-289ba11c5823","keywords":null,"link":"/360/20250117_hvg-ces-2025-ujdonsagok-projektor-fuszeradagolo-allatrontgen-mesterseges-intelligencia-elektromos-korcsolya-okostoll","timestamp":"2025. január. 17. 18:25","title":"Kevesen látták, de sokak hasznára válhat: öt új készülék, ami önnek is jól jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"100e1697-3a30-49f1-aa88-73b7ae95b551","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Korábban testvére vitte a No Tolerance Zrt.-t.","shortLead":"Korábban testvére vitte a No Tolerance Zrt.-t.","id":"20250117_simonka-gyorgy-orzo-vedo-vallakozas-no-tolerance-zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/100e1697-3a30-49f1-aa88-73b7ae95b551.jpg","index":0,"item":"c6864298-168f-4343-868b-367f44fa77f6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_simonka-gyorgy-orzo-vedo-vallakozas-no-tolerance-zrt","timestamp":"2025. január. 17. 11:56","title":"Őrző-védő vállalkozása lett Simonka Györgynek, sokatmondó a neve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d77079a7-4fbb-4d03-a838-25483b64fadf","c_author":"Mátrai Anna","category":"elet","description":"Szombaton írják a magyar diákok a középiskolai felvételit, Japánban pedig ez az időszak azzal is együtt jár, hogy valósággal kilő az egyik csokoládémárka forgalma. A szigetország híres arról, hogy a Nyugatról érkező hatásokat úgy alakítja, hogy azokra később alig lehet ráismerni. Így tettek a Kit Kattel is, ami mára a diákoknak nem csupán egyszerű csokoládé, sokkal több annál.","shortLead":"Szombaton írják a magyar diákok a középiskolai felvételit, Japánban pedig ez az időszak azzal is együtt jár...","id":"20250117_kit-kat-japan-szerencsehozo-csokolade-vizsga-felveteli","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d77079a7-4fbb-4d03-a838-25483b64fadf.jpg","index":0,"item":"68dad74d-20c8-43a4-947e-2d0a918482b8","keywords":null,"link":"/elet/20250117_kit-kat-japan-szerencsehozo-csokolade-vizsga-felveteli","timestamp":"2025. január. 17. 15:35","title":"Miért őrülnek meg a japánok a Kit Katért iskolai vizsgák idején?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c73c0b3-bd80-4240-a096-8e7c897479ef","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pillanatok alatt elterjedt a TikTokon, majd a közösségi média egyéb platformjain is egy videó: egy mérnök egy olyan robotpuskát tervezett, amelyik a hangutasításoknak megfelelően céloz és lő. Közben jóval nagyobb léptékekben már folyik a MI bevonása a fegyverek készítésébe.","shortLead":"Pillanatok alatt elterjedt a TikTokon, majd a közösségi média egyéb platformjain is egy videó: egy mérnök egy olyan...","id":"20250117_sts-3d-chatgpt-vezerles-robotpuska-mesterseges-intelligencia-tiktok-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c73c0b3-bd80-4240-a096-8e7c897479ef.jpg","index":0,"item":"5f10ceaa-f9d8-495a-99ad-c3502914de81","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_sts-3d-chatgpt-vezerles-robotpuska-mesterseges-intelligencia-tiktok-video","timestamp":"2025. január. 17. 12:03","title":"Kiszabadult a szellem a palackból: mesterséges intelligenciával vezérelt robotpuskát készített egy mérnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d12ce971-89d4-4f22-b8a3-c0839d8348d2","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"David Lynch volt a rendszerváltó kelet-közép-európai filmfogyasztók, tévésorozat-nézők vizuális védőoltása a nyugati kultúra befogadásához elnyújtott, hosszú hatással. Ezért nehéz még ma is megérteni: micsoda klasszikus alkotásai voltak, milyen univerzális példabeszédei. Nekrológ.","shortLead":"David Lynch volt a rendszerváltó kelet-közép-európai filmfogyasztók, tévésorozat-nézők vizuális védőoltása a nyugati...","id":"20250117_Paraszka-Boroka-Videk-meetoo-Hollywood-Lynch","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d12ce971-89d4-4f22-b8a3-c0839d8348d2.jpg","index":0,"item":"ea7b9bdd-5edd-41ea-b9a8-5e0bd8546c42","keywords":null,"link":"/360/20250117_Paraszka-Boroka-Videk-meetoo-Hollywood-Lynch","timestamp":"2025. január. 17. 14:00","title":"Parászka Boróka: Vidék, metoo, Hollywood. Lynch","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.
Az Audi A6 a prémium C-szegmens éllovasa Európában és világszerte egyaránt, bár az utóbbi időben Kínában hódít leginkább. 2007-ben az egész világon mintegy 234 ezer autót értékesítettek, a modell 2004-es bevezetése óta több mint 1,6 milliót adtak el. A ráncfelvarrás markánsabbá tette az autó orrát, a szériafelszereltség részét képező xenon fényszórókat látványos nappali LED-világítás egészíti ki, 6-6 világító dióda személyében. A LED-technikájú kétrészes hátsó lámpatestek új grafikával jelentkeztek, laposak, szélesek, s a négyajtós esetében befelé ékszerűen szűkülnek (ázsiai szemformára emlékeztetnek, vajon miért?).
A színek palettáján 13-féle, közöttük öt új árnyalat szerepel. Néhány dolog a beltérben is megújult, a középkonzolon kapott például helyet az Audi holttérfigyelő rendszerének (Audi side assist) kapcsolója, a navigáció tökéletesedett, a főbb világnyelveken (angol, német, francia, spanyol, portugál) hanggal is beállítható az úti cél, a nevezetességeket 3D-grafikán is láthatjuk, illetve Bluetooth-kapcsolaton keresztül akár 2000 telefonszámot is beszippanthatunk a 20 gigás merevlemezbe. A tesztautók többségében volt iPod-csatlakozó, jukebox, SD-kártya olvasó, digitális rádió és TV-tuner, többlemezes CD-, illetve DVD-tár. Jobb tartásúak, sportosabbak az ülések, kívánságra a hátsó ülés komfortváltozatban, két kiformált egyes ülésként is rendelkezésre áll.
A kifejezetten dinamikus karakterű vásárlók számára az Audi az „S line” sportcsomagot kínálja, amely olyan felszerelésekkel fokozza tovább az A6 képességeit, mint a 18 hüvelykes keréktárcsák és a karosszériát 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutómű.
Négy-, hat- és nyolc hengerrel öt benzines és négy dízel erőforrás áll rendelkezésre, s mindegyikben közvetlen befecskendezésű konstrukcióként az FSI, TFSI (kompresszoros) illetve TDI (közös nyomócsöves) technikákat alkalmazzák. A motorok teljesítményét manuális, kényelmes tiptronic vagy hétfokozatú multitronic sebességváltók közvetítik az első vagy akár mind a négy kerék felé.
A teljes modellsorozatban mintegy 12 százalékos csökkenés tapasztalható, ami a fogyasztást illeti. Kipróbáltuk a legtakarékosabb A6-ost is, a kétliteres 136 lovas e-modell teljesen elfogadhatóan mozgatja a nem túl könnyű karosszériát. A teljesen felextrázott tesztautó két személlyel mindaddig könnyedén haladt a forgalommal, amíg meredekebb emelkedőhöz nem értünk, itt bizony kettest kellett váltani, hogy felmenjen a dombon, igaz, fogyasztása városi-reptéri használatban 7,7 literre alakult száz kilométerenként. Ez persze még messze van a gyártó által hirdetetett 5,3 literes átlagfogyasztástól (139 grammos szén-dioxid-kibocsátással), de természetesen egy 25 kilométeres próbán nem lehet valós adatokat kapni a tesztelt példány étvágyáról.
Nagyon tetszett a két új benzines modell, a 255 lovas 3,2 V6 FSI-t leváltó, a régi modellnél azonos felszereltséggel 1,9 millió forinttal olcsóbb háromliteres hathengeres kompresszoros benzinmotor immár 290 lovas, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel százra és meglehetősen dinamikusan mozgatja mind a limuzint, mind a kombit. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres „fennsíkon” halad.
Az új 190 (kézi váltóval) és 220 lovas (multitronic-kal) változatban is kapható 2,8 literes V6-os FSI motor kifejezetten illik az A6-os karakteréhez, a 2,7 literes és 3 literes TDI mellett várhatóan ez lesz a típus húzómotorja. A benzines konstrukciók belépőmodellje a turbófeltöltésű, négyhengeres, 125 kW (170 LE) teljesítményű 2.0 TFSI. A kínálat csúcsán egy V8-as, a 257 kW-os (350 LE) 4.2 FSI áll. Az igazi csúcsragadozó azonban az ötliteres, 580 lovas, 650 Nm nyomatékcsúccsal rendelkező RS6.
Minden eltörpül a fenevad mellett, amelyért a külföldi újságírók igazi közelharcot vívtak. A rengeteg A6-os modell mellett az ingolstadtiak csak két RS6-ot hoztak a Düsseldorf környéki menetpróbára. A dohogó V10 hangjától remegtek a Dyck kastély évszázados macskakövei. Amikor a látványtól felspannolva végre eldöntöttem, kivezetem ezt a sárkányt a világból, majd kettétörtem a hátamat, olyan kemény és könyörtelen sportülések fogadták elszánt székfoglalómat. Az alcantara borítású vaskos sportkormány, a 300-ig skálázott kilométeróra, az alumínium pillangóváltók az arcomba üvöltötték: kalandra fel.
Az első pár száz méteren csak ízlelgettem a motor és a gyors automata rezzenéseit. Ez az autó minden földi járművön túl tesz, talán még egy Porsche 911 Turbón is. A 4,5 másodperces százas sprintnél nem is tudtam rápillantani a számlálóra, hisz alig 14,5 másodperc alatt már 200-zal süvölt a vörös állat. 140 alatt alig lehet vele közlekedni, olyan mértéktelenül vág hátba minden gázfröccsre vagy kézzel visszaváltásra a gép, hogy lumbágó, illetve csuklás ellen is ajánlott.
Nehéz volt megválni tőle, de egy fotózás erejéig még behatoltam a Niklaus kolostor egyik elrejtett zugába, ahol a falak démonian berezonáltak a dupla kipufogó morajlásától. A számomra felettébb gyönyörű zajra néhány apáca is kinézett, ám nem hajtottak el, sőt velem együtt hallgatták és csodálták e világi hívságot.
A megújult Audi A6 október végén jelenik meg a hazai kereskedőknél. A széles körű fejlesztések ellenére az Audi közel változatlan árszinten kínálja A6 sorozatát, az A6 Limousine 2.0 TFSI 9,72 millió forintos alapártól szerepel a palettán, a takarékos kétliteres dízel 9,7 millió forint, az új 2,8-as 12,278 millióért, a háromliteres feltöltős quattro összkerékhajtással 15,298 millióért kapható. A szintén megújult Allroad quattro alapára háromliteres dízelmotorral 14,546 millió forint, háromliteres benzinessel 16,643 millió forint. Az RS6 alig drágább a 435 lovas S6-osnál, limuzin változatban 24,22 millió forint, a kombi 24,831 millióért tolható haza.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Costa Smeralda, Porto Cervo – olyan nagykutyák kedvenc nyaralóhelye, mint Bill Gates, Paul Allen, Vlagyimir Putyin, Enrique Iglesias stb. De még ők is kicsik ahhoz, hogy kipróbálhassák a megújult Audi A4-est. Nekünk sikerült.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.