Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9c5621f3-75cd-40b8-a026-a4baf23d7190","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Soha nem nyert még csapat 5–0-ra a fináléban.","shortLead":"Soha nem nyert még csapat 5–0-ra a fináléban.","id":"20250531_bajnokok-ligaja-donto-inter-paris-saint-germain-psg-munchen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c5621f3-75cd-40b8-a026-a4baf23d7190.jpg","index":0,"item":"5c0dd7ac-86b5-4eee-a120-a8c223b6a8c0","keywords":null,"link":"/sport/20250531_bajnokok-ligaja-donto-inter-paris-saint-germain-psg-munchen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 20:49","title":"Kiütés a BL-döntőben: története során először győzött a PSG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c7421ab-c403-4b8d-bb96-027e49e5cd89","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Egyelőre inkább a kihívások látszanak a körforgásos gazdaságban.","shortLead":"Egyelőre inkább a kihívások látszanak a körforgásos gazdaságban.","id":"20250602_50-milliard-veszteseg-Mohu-hulladekkezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c7421ab-c403-4b8d-bb96-027e49e5cd89.jpg","index":0,"item":"d76ed6a7-7566-4520-a79d-286fcbcbacb9","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_50-milliard-veszteseg-Mohu-hulladekkezeles","timestamp":"2025. június. 02. 08:50","title":"50 milliárdot bukott a Mohu","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8fc6443-1621-4e96-983b-4b201bb6c7f6","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Számonkéréssel, nemzeti mítoszépítéssel és jóléti intézkedésekkel próbálta Charles de Gaulle összefogni a francia társadalmat 80 éve. A megbékélést és újjáépítést lekopaszított nők, tébláboló hadifoglyok és családjuktól elszakított gyerekek is nehezítették.","shortLead":"Számonkéréssel, nemzeti mítoszépítéssel és jóléti intézkedésekkel próbálta Charles de Gaulle összefogni a francia...","id":"20250601_hvg-ii-vilaghaboru-de-gaulle-franciaorszag-kollaboracio-ellenallas-1945-szamonkeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8fc6443-1621-4e96-983b-4b201bb6c7f6.jpg","index":0,"item":"21fb69b3-f357-4035-9547-9bcffb1e7a17","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-ii-vilaghaboru-de-gaulle-franciaorszag-kollaboracio-ellenallas-1945-szamonkeres","timestamp":"2025. június. 01. 19:30","title":"A „vad” tisztogatástól az ellenálló nemzet mítoszának építéséig: így békült meg a francia társadalom a világháború után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cc7c249-723c-4927-b507-93299f662a12","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szerkesztőségünk által is erősített szakmai zsűri tagjain kívül ezúttal is bárki szavazhat majd kedvenc autójára.","shortLead":"A szerkesztőségünk által is erősített szakmai zsűri tagjain kívül ezúttal is bárki szavazhat majd kedvenc autójára.","id":"20250602_ev-magyar-autoja-2026-eldordult-a-startpisztoly-indul-a-legjobb-autok-uj-versenye","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cc7c249-723c-4927-b507-93299f662a12.jpg","index":0,"item":"bea417b9-e64b-4df2-b9d6-4e912256599b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_ev-magyar-autoja-2026-eldordult-a-startpisztoly-indul-a-legjobb-autok-uj-versenye","timestamp":"2025. június. 02. 07:21","title":"Év Magyar Autója 2026: eldördült a startpisztoly, indul a legjobb autók új versenye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72a8f100-9bce-4a6a-872d-c83ac9e599c0","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Szerinte „az ilyesfajta bírálat eddig a globalisták részéről volt szokásban”. ","shortLead":"Szerinte „az ilyesfajta bírálat eddig a globalisták részéről volt szokásban”. ","id":"20250602_Pogany-Indulo-Gorgenyi-Erno-fideszes-polgarmester-Gyula-droghaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72a8f100-9bce-4a6a-872d-c83ac9e599c0.jpg","index":0,"item":"ac32bec3-44e3-492d-873e-b4a2be8e4fdf","keywords":null,"link":"/kultura/20250602_Pogany-Indulo-Gorgenyi-Erno-fideszes-polgarmester-Gyula-droghaboru","timestamp":"2025. június. 02. 11:54","title":"Gyula fideszes polgármestere kiállt a városban tartott Pogány Induló-koncert mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c3f7294-5631-4392-a78f-202c2f0c8a2f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Először tudtak lefényképezni önálló atomokat amerikai fizikusok, felfedve, ahogy a szemmelláthatatlan részecskék kölcsönhatásba lépnek egymással a térben. Eredményeik segíthetnek korábban sosem látott kvantumjelenségek vizualizálásában.","shortLead":"Először tudtak lefényképezni önálló atomokat amerikai fizikusok, felfedve, ahogy a szemmelláthatatlan részecskék...","id":"20250602_atomi-es-szubatomi-reszecskek-fenykep-mit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c3f7294-5631-4392-a78f-202c2f0c8a2f.jpg","index":0,"item":"51cffabd-b1e7-4422-a028-c5e826a96bc0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_atomi-es-szubatomi-reszecskek-fenykep-mit","timestamp":"2025. június. 02. 08:03","title":"Ilyen fénykép még sosem készült: lefotózták, ahogy éppen kapcsolatba lépnek egymással az atomok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c82da7d-529d-48a2-8c2f-a5a04c79692f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A celeb férje állítja, hogy a felesége soha nem kapott egy forintot sem politikai pártoktól, és szerinte a színész ország-világ előtt megalázott egy hatgyerekes családanyát csak azért, mert el merte mondani a véleményét.","shortLead":"A celeb férje állítja, hogy a felesége soha nem kapott egy forintot sem politikai pártoktól, és szerinte a színész...","id":"20250602_Molnar-Aron-Vasvari-Vivien-parodia-video-Ukrajna-EU-csatlakozas-Bodnar-Zsigmond-karteritesi-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c82da7d-529d-48a2-8c2f-a5a04c79692f.jpg","index":0,"item":"33f9938a-9ee6-4651-b831-68533b57f0f6","keywords":null,"link":"/elet/20250602_Molnar-Aron-Vasvari-Vivien-parodia-video-Ukrajna-EU-csatlakozas-Bodnar-Zsigmond-karteritesi-per","timestamp":"2025. június. 02. 09:41","title":"Molnár Áront perrel fenyegetik, mert kiparodizálta az ukrán EU-csatlakozás ellen ágáló Vasvári Vivient","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"367a20a2-d3cb-44ed-a7ae-3cf5d8373a53","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több mint százra teszik a sebesültek számát.","shortLead":"Több mint százra teszik a sebesültek számát.","id":"20250601_Tobb-tucat-halott-egy-gazai-segelykozpont-elleni-tamadasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/367a20a2-d3cb-44ed-a7ae-3cf5d8373a53.jpg","index":0,"item":"ae1de74b-d954-4b02-a70f-b290e86070f5","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Tobb-tucat-halott-egy-gazai-segelykozpont-elleni-tamadasban","timestamp":"2025. június. 01. 09:31","title":"Több tucat halott egy gázai segélyközpont elleni támadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.
Az Audi A6 a prémium C-szegmens éllovasa Európában és világszerte egyaránt, bár az utóbbi időben Kínában hódít leginkább. 2007-ben az egész világon mintegy 234 ezer autót értékesítettek, a modell 2004-es bevezetése óta több mint 1,6 milliót adtak el. A ráncfelvarrás markánsabbá tette az autó orrát, a szériafelszereltség részét képező xenon fényszórókat látványos nappali LED-világítás egészíti ki, 6-6 világító dióda személyében. A LED-technikájú kétrészes hátsó lámpatestek új grafikával jelentkeztek, laposak, szélesek, s a négyajtós esetében befelé ékszerűen szűkülnek (ázsiai szemformára emlékeztetnek, vajon miért?).
A színek palettáján 13-féle, közöttük öt új árnyalat szerepel. Néhány dolog a beltérben is megújult, a középkonzolon kapott például helyet az Audi holttérfigyelő rendszerének (Audi side assist) kapcsolója, a navigáció tökéletesedett, a főbb világnyelveken (angol, német, francia, spanyol, portugál) hanggal is beállítható az úti cél, a nevezetességeket 3D-grafikán is láthatjuk, illetve Bluetooth-kapcsolaton keresztül akár 2000 telefonszámot is beszippanthatunk a 20 gigás merevlemezbe. A tesztautók többségében volt iPod-csatlakozó, jukebox, SD-kártya olvasó, digitális rádió és TV-tuner, többlemezes CD-, illetve DVD-tár. Jobb tartásúak, sportosabbak az ülések, kívánságra a hátsó ülés komfortváltozatban, két kiformált egyes ülésként is rendelkezésre áll.
A kifejezetten dinamikus karakterű vásárlók számára az Audi az „S line” sportcsomagot kínálja, amely olyan felszerelésekkel fokozza tovább az A6 képességeit, mint a 18 hüvelykes keréktárcsák és a karosszériát 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutómű.
Négy-, hat- és nyolc hengerrel öt benzines és négy dízel erőforrás áll rendelkezésre, s mindegyikben közvetlen befecskendezésű konstrukcióként az FSI, TFSI (kompresszoros) illetve TDI (közös nyomócsöves) technikákat alkalmazzák. A motorok teljesítményét manuális, kényelmes tiptronic vagy hétfokozatú multitronic sebességváltók közvetítik az első vagy akár mind a négy kerék felé.
A teljes modellsorozatban mintegy 12 százalékos csökkenés tapasztalható, ami a fogyasztást illeti. Kipróbáltuk a legtakarékosabb A6-ost is, a kétliteres 136 lovas e-modell teljesen elfogadhatóan mozgatja a nem túl könnyű karosszériát. A teljesen felextrázott tesztautó két személlyel mindaddig könnyedén haladt a forgalommal, amíg meredekebb emelkedőhöz nem értünk, itt bizony kettest kellett váltani, hogy felmenjen a dombon, igaz, fogyasztása városi-reptéri használatban 7,7 literre alakult száz kilométerenként. Ez persze még messze van a gyártó által hirdetetett 5,3 literes átlagfogyasztástól (139 grammos szén-dioxid-kibocsátással), de természetesen egy 25 kilométeres próbán nem lehet valós adatokat kapni a tesztelt példány étvágyáról.
Nagyon tetszett a két új benzines modell, a 255 lovas 3,2 V6 FSI-t leváltó, a régi modellnél azonos felszereltséggel 1,9 millió forinttal olcsóbb háromliteres hathengeres kompresszoros benzinmotor immár 290 lovas, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel százra és meglehetősen dinamikusan mozgatja mind a limuzint, mind a kombit. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres „fennsíkon” halad.
Az új 190 (kézi váltóval) és 220 lovas (multitronic-kal) változatban is kapható 2,8 literes V6-os FSI motor kifejezetten illik az A6-os karakteréhez, a 2,7 literes és 3 literes TDI mellett várhatóan ez lesz a típus húzómotorja. A benzines konstrukciók belépőmodellje a turbófeltöltésű, négyhengeres, 125 kW (170 LE) teljesítményű 2.0 TFSI. A kínálat csúcsán egy V8-as, a 257 kW-os (350 LE) 4.2 FSI áll. Az igazi csúcsragadozó azonban az ötliteres, 580 lovas, 650 Nm nyomatékcsúccsal rendelkező RS6.
Minden eltörpül a fenevad mellett, amelyért a külföldi újságírók igazi közelharcot vívtak. A rengeteg A6-os modell mellett az ingolstadtiak csak két RS6-ot hoztak a Düsseldorf környéki menetpróbára. A dohogó V10 hangjától remegtek a Dyck kastély évszázados macskakövei. Amikor a látványtól felspannolva végre eldöntöttem, kivezetem ezt a sárkányt a világból, majd kettétörtem a hátamat, olyan kemény és könyörtelen sportülések fogadták elszánt székfoglalómat. Az alcantara borítású vaskos sportkormány, a 300-ig skálázott kilométeróra, az alumínium pillangóváltók az arcomba üvöltötték: kalandra fel.
Az első pár száz méteren csak ízlelgettem a motor és a gyors automata rezzenéseit. Ez az autó minden földi járművön túl tesz, talán még egy Porsche 911 Turbón is. A 4,5 másodperces százas sprintnél nem is tudtam rápillantani a számlálóra, hisz alig 14,5 másodperc alatt már 200-zal süvölt a vörös állat. 140 alatt alig lehet vele közlekedni, olyan mértéktelenül vág hátba minden gázfröccsre vagy kézzel visszaváltásra a gép, hogy lumbágó, illetve csuklás ellen is ajánlott.
Nehéz volt megválni tőle, de egy fotózás erejéig még behatoltam a Niklaus kolostor egyik elrejtett zugába, ahol a falak démonian berezonáltak a dupla kipufogó morajlásától. A számomra felettébb gyönyörű zajra néhány apáca is kinézett, ám nem hajtottak el, sőt velem együtt hallgatták és csodálták e világi hívságot.
A megújult Audi A6 október végén jelenik meg a hazai kereskedőknél. A széles körű fejlesztések ellenére az Audi közel változatlan árszinten kínálja A6 sorozatát, az A6 Limousine 2.0 TFSI 9,72 millió forintos alapártól szerepel a palettán, a takarékos kétliteres dízel 9,7 millió forint, az új 2,8-as 12,278 millióért, a háromliteres feltöltős quattro összkerékhajtással 15,298 millióért kapható. A szintén megújult Allroad quattro alapára háromliteres dízelmotorral 14,546 millió forint, háromliteres benzinessel 16,643 millió forint. Az RS6 alig drágább a 435 lovas S6-osnál, limuzin változatban 24,22 millió forint, a kombi 24,831 millióért tolható haza.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Costa Smeralda, Porto Cervo – olyan nagykutyák kedvenc nyaralóhelye, mint Bill Gates, Paul Allen, Vlagyimir Putyin, Enrique Iglesias stb. De még ők is kicsik ahhoz, hogy kipróbálhassák a megújult Audi A4-est. Nekünk sikerült.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
Donald Trump csapkodó gazdaságpolitikája elbizonytalanította a piacokat, ezért veszélyben van az amerikai állampapírok horgonyszerepe a befektetéseknél. A növekvő hozamokat a lakosság is gyorsan megérzi.