Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bc93c2b6-5061-4a75-9414-4193767a8f0d","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A Pakisztán által létrehozott afgán Talibán komoly biztonsági fenyegetéssé vált Iszlámábád számára. A határon átívelő erőszak háborús feszültséget szít, az összecsapások mindennaposak.","shortLead":"A Pakisztán által létrehozott afgán Talibán komoly biztonsági fenyegetéssé vált Iszlámábád számára. A határon átívelő...","id":"20250117_hvg-afganisztan-pakisztan-taliban-fegyveres-osszecsapasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc93c2b6-5061-4a75-9414-4193767a8f0d.jpg","index":0,"item":"7b11252a-e11e-43dd-87de-02c7c8c4b189","keywords":null,"link":"/360/20250117_hvg-afganisztan-pakisztan-taliban-fegyveres-osszecsapasok","timestamp":"2025. január. 17. 14:55","title":"Halálzóna lett a pakisztáni–afgán határvidék a tálibok megerősödése nyomán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is kóstolhattak a szerencsések.","shortLead":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is...","id":"20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771.jpg","index":0,"item":"5eb3b95e-09ef-4539-bb41-718035e0a4dc","keywords":null,"link":"/elet/20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","timestamp":"2025. január. 18. 05:43","title":"Utasokat ebédeltet meg a budapesti metrón az ázsiai séf","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58bf619b-8588-41da-ab06-06051e56b21f","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Lemondott Josip Dabro horvát mezőgazdasági, erdészeti és halászati miniszter, miután a sajtóban videófelvétel jelent meg arról, hogy pisztollyal több lövést ad le egy mozgó autóból.","shortLead":"Lemondott Josip Dabro horvát mezőgazdasági, erdészeti és halászati miniszter, miután a sajtóban videófelvétel jelent...","id":"20250118_Autobol-lovoldozott-a-horvat-miniszter-miutan-ez-kiderult-lemondott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58bf619b-8588-41da-ab06-06051e56b21f.jpg","index":0,"item":"61eea78c-c62d-45c5-8249-d8a276c93f65","keywords":null,"link":"/vilag/20250118_Autobol-lovoldozott-a-horvat-miniszter-miutan-ez-kiderult-lemondott","timestamp":"2025. január. 18. 10:06","title":"Autóból lövöldözött a horvát miniszter, miután ez kiderült, lemondott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c27bc2a-0f63-4dff-809a-a8cf1df88200","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Klemens Haselsteiner vezérigazgató haláláról saját oldalán tett közzé közleményt a cég.","shortLead":"Klemens Haselsteiner vezérigazgató haláláról saját oldalán tett közzé közleményt a cég.","id":"20250118_Aneurizmaverzes-okozta-a-44-eves-Strabag-vezerigazgato-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c27bc2a-0f63-4dff-809a-a8cf1df88200.jpg","index":0,"item":"9c9d63e9-aecc-4ff8-bd0b-5fea586a3b82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250118_Aneurizmaverzes-okozta-a-44-eves-Strabag-vezerigazgato-halalat","timestamp":"2025. január. 18. 21:42","title":"44 évesen meghalt a Strabag vezérigazgatója, aneurizmavérzés okozta a halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dec62-9007-4247-b362-37067e591c92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Aktuális nevű oldal októberben tért vissza, de november vége óta ismét hallgat.","shortLead":"Az Aktuális nevű oldal októberben tért vissza, de november vége óta ismét hallgat.","id":"20250117_aktualis-facebook-koltes-magyar-peter-tisza-part-lejaratas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dec62-9007-4247-b362-37067e591c92.jpg","index":0,"item":"57d8c91c-7cc5-4ea4-b6e0-be0abdb495f8","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_aktualis-facebook-koltes-magyar-peter-tisza-part-lejaratas","timestamp":"2025. január. 17. 08:15","title":"Húszmillió forintot költött Magyar Pétert lejárató videókra a Filep „A Kopasz” Dávidhoz köthető Facebook-oldal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"304c0d34-bdd0-4f8e-8a2d-c631c342d5d0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Azt az országot, ahol helyi specialitás, hogy a pizzára banánt raknak.","shortLead":"Azt az országot, ahol helyi specialitás, hogy a pizzára banánt raknak.","id":"20250117_sved-banan-fobias-miniszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/304c0d34-bdd0-4f8e-8a2d-c631c342d5d0.jpg","index":0,"item":"5975f5c5-85d8-4bf8-83cc-6a8c9339da0d","keywords":null,"link":"/elet/20250117_sved-banan-fobias-miniszter","timestamp":"2025. január. 17. 05:31","title":"Így bolygatta fel Svédországot a nemek közötti egyenlőségért felelős miniszter banánfóbiája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d96c1a04-b4d2-4bee-8045-ef23c1d2bb19","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Napokon belül megtörténik a hatalomváltás a Fehér Házban, és megkezdi munkáját a Trump-adminisztráció. Ennek kapcsán vádolja képmutatással több technológiai óriáscég vezetőjét is az Epic Games vezérigazgatója.","shortLead":"Napokon belül megtörténik a hatalomváltás a Fehér Házban, és megkezdi munkáját a Trump-adminisztráció. Ennek kapcsán...","id":"20250117_epic-games-tim-sweeney-techcegek-trump-adminisztracio-dorgolozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d96c1a04-b4d2-4bee-8045-ef23c1d2bb19.jpg","index":0,"item":"25be2816-a283-4960-995b-076a5ddea394","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_epic-games-tim-sweeney-techcegek-trump-adminisztracio-dorgolozes","timestamp":"2025. január. 17. 13:03","title":"Dörgölőznek Trumphoz – több techvezetőt is megvádolt az Epic Games vezére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Érvénytelenítette a vonatkozó a közbeszerzési eljárásokat a közlekedésért felelős miniszter. A pénzt inkább a MÁV szolgáltatásainak javítására költené, Rákosrendezőt pedig így, szemetesen adnák el az araboknak.","shortLead":"Érvénytelenítette a vonatkozó a közbeszerzési eljárásokat a közlekedésért felelős miniszter. A pénzt inkább a MÁV...","id":"20250117_rakosrendezo-teruletrendezes-mini-dubaj-mav-lazar-janos-hulladekelszallitas-karmentesites-kozbeszerzes-lefujasa-ingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0.jpg","index":0,"item":"ba12d920-d840-4dd0-b724-c1e8f7dcc0a5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_rakosrendezo-teruletrendezes-mini-dubaj-mav-lazar-janos-hulladekelszallitas-karmentesites-kozbeszerzes-lefujasa-ingatlan","timestamp":"2025. január. 17. 09:29","title":"Lefújta mini-Dubaj kitakarítását Lázár János, mert kell a pénz vécépucolásra a MÁV-nál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.
Az Audi A6 a prémium C-szegmens éllovasa Európában és világszerte egyaránt, bár az utóbbi időben Kínában hódít leginkább. 2007-ben az egész világon mintegy 234 ezer autót értékesítettek, a modell 2004-es bevezetése óta több mint 1,6 milliót adtak el. A ráncfelvarrás markánsabbá tette az autó orrát, a szériafelszereltség részét képező xenon fényszórókat látványos nappali LED-világítás egészíti ki, 6-6 világító dióda személyében. A LED-technikájú kétrészes hátsó lámpatestek új grafikával jelentkeztek, laposak, szélesek, s a négyajtós esetében befelé ékszerűen szűkülnek (ázsiai szemformára emlékeztetnek, vajon miért?).
A színek palettáján 13-féle, közöttük öt új árnyalat szerepel. Néhány dolog a beltérben is megújult, a középkonzolon kapott például helyet az Audi holttérfigyelő rendszerének (Audi side assist) kapcsolója, a navigáció tökéletesedett, a főbb világnyelveken (angol, német, francia, spanyol, portugál) hanggal is beállítható az úti cél, a nevezetességeket 3D-grafikán is láthatjuk, illetve Bluetooth-kapcsolaton keresztül akár 2000 telefonszámot is beszippanthatunk a 20 gigás merevlemezbe. A tesztautók többségében volt iPod-csatlakozó, jukebox, SD-kártya olvasó, digitális rádió és TV-tuner, többlemezes CD-, illetve DVD-tár. Jobb tartásúak, sportosabbak az ülések, kívánságra a hátsó ülés komfortváltozatban, két kiformált egyes ülésként is rendelkezésre áll.
A kifejezetten dinamikus karakterű vásárlók számára az Audi az „S line” sportcsomagot kínálja, amely olyan felszerelésekkel fokozza tovább az A6 képességeit, mint a 18 hüvelykes keréktárcsák és a karosszériát 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutómű.
Négy-, hat- és nyolc hengerrel öt benzines és négy dízel erőforrás áll rendelkezésre, s mindegyikben közvetlen befecskendezésű konstrukcióként az FSI, TFSI (kompresszoros) illetve TDI (közös nyomócsöves) technikákat alkalmazzák. A motorok teljesítményét manuális, kényelmes tiptronic vagy hétfokozatú multitronic sebességváltók közvetítik az első vagy akár mind a négy kerék felé.
A teljes modellsorozatban mintegy 12 százalékos csökkenés tapasztalható, ami a fogyasztást illeti. Kipróbáltuk a legtakarékosabb A6-ost is, a kétliteres 136 lovas e-modell teljesen elfogadhatóan mozgatja a nem túl könnyű karosszériát. A teljesen felextrázott tesztautó két személlyel mindaddig könnyedén haladt a forgalommal, amíg meredekebb emelkedőhöz nem értünk, itt bizony kettest kellett váltani, hogy felmenjen a dombon, igaz, fogyasztása városi-reptéri használatban 7,7 literre alakult száz kilométerenként. Ez persze még messze van a gyártó által hirdetetett 5,3 literes átlagfogyasztástól (139 grammos szén-dioxid-kibocsátással), de természetesen egy 25 kilométeres próbán nem lehet valós adatokat kapni a tesztelt példány étvágyáról.
Nagyon tetszett a két új benzines modell, a 255 lovas 3,2 V6 FSI-t leváltó, a régi modellnél azonos felszereltséggel 1,9 millió forinttal olcsóbb háromliteres hathengeres kompresszoros benzinmotor immár 290 lovas, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel százra és meglehetősen dinamikusan mozgatja mind a limuzint, mind a kombit. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres „fennsíkon” halad.
Az új 190 (kézi váltóval) és 220 lovas (multitronic-kal) változatban is kapható 2,8 literes V6-os FSI motor kifejezetten illik az A6-os karakteréhez, a 2,7 literes és 3 literes TDI mellett várhatóan ez lesz a típus húzómotorja. A benzines konstrukciók belépőmodellje a turbófeltöltésű, négyhengeres, 125 kW (170 LE) teljesítményű 2.0 TFSI. A kínálat csúcsán egy V8-as, a 257 kW-os (350 LE) 4.2 FSI áll. Az igazi csúcsragadozó azonban az ötliteres, 580 lovas, 650 Nm nyomatékcsúccsal rendelkező RS6.
Minden eltörpül a fenevad mellett, amelyért a külföldi újságírók igazi közelharcot vívtak. A rengeteg A6-os modell mellett az ingolstadtiak csak két RS6-ot hoztak a Düsseldorf környéki menetpróbára. A dohogó V10 hangjától remegtek a Dyck kastély évszázados macskakövei. Amikor a látványtól felspannolva végre eldöntöttem, kivezetem ezt a sárkányt a világból, majd kettétörtem a hátamat, olyan kemény és könyörtelen sportülések fogadták elszánt székfoglalómat. Az alcantara borítású vaskos sportkormány, a 300-ig skálázott kilométeróra, az alumínium pillangóváltók az arcomba üvöltötték: kalandra fel.
Az első pár száz méteren csak ízlelgettem a motor és a gyors automata rezzenéseit. Ez az autó minden földi járművön túl tesz, talán még egy Porsche 911 Turbón is. A 4,5 másodperces százas sprintnél nem is tudtam rápillantani a számlálóra, hisz alig 14,5 másodperc alatt már 200-zal süvölt a vörös állat. 140 alatt alig lehet vele közlekedni, olyan mértéktelenül vág hátba minden gázfröccsre vagy kézzel visszaváltásra a gép, hogy lumbágó, illetve csuklás ellen is ajánlott.
Nehéz volt megválni tőle, de egy fotózás erejéig még behatoltam a Niklaus kolostor egyik elrejtett zugába, ahol a falak démonian berezonáltak a dupla kipufogó morajlásától. A számomra felettébb gyönyörű zajra néhány apáca is kinézett, ám nem hajtottak el, sőt velem együtt hallgatták és csodálták e világi hívságot.
A megújult Audi A6 október végén jelenik meg a hazai kereskedőknél. A széles körű fejlesztések ellenére az Audi közel változatlan árszinten kínálja A6 sorozatát, az A6 Limousine 2.0 TFSI 9,72 millió forintos alapártól szerepel a palettán, a takarékos kétliteres dízel 9,7 millió forint, az új 2,8-as 12,278 millióért, a háromliteres feltöltős quattro összkerékhajtással 15,298 millióért kapható. A szintén megújult Allroad quattro alapára háromliteres dízelmotorral 14,546 millió forint, háromliteres benzinessel 16,643 millió forint. Az RS6 alig drágább a 435 lovas S6-osnál, limuzin változatban 24,22 millió forint, a kombi 24,831 millióért tolható haza.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Costa Smeralda, Porto Cervo – olyan nagykutyák kedvenc nyaralóhelye, mint Bill Gates, Paul Allen, Vlagyimir Putyin, Enrique Iglesias stb. De még ők is kicsik ahhoz, hogy kipróbálhassák a megújult Audi A4-est. Nekünk sikerült.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.