Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ahelyett, hogy Mark Ruttével tárgyalna a védelmi kiadásokról, inkább elmegy a CPAC-re előadni.","shortLead":"Ahelyett, hogy Mark Ruttével tárgyalna a védelmi kiadásokról, inkább elmegy a CPAC-re előadni.","id":"20250220_fico-nato-rutte-cpac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6.jpg","index":0,"item":"83555d30-e425-46fd-a2cf-b45711a77f26","keywords":null,"link":"/vilag/20250220_fico-nato-rutte-cpac","timestamp":"2025. február. 20. 14:16","title":"Fico kikosarazta a NATO főtitkárát, nem találkozik vele, inkább elmegy az USA-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc84d6cf-e54d-4b1d-b2db-db08794949ab","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A dugók sem magyarázzák ezt, mert hétvégén sem emelkedik az átlagsebesség.","shortLead":"A dugók sem magyarázzák ezt, mert hétvégén sem emelkedik az átlagsebesség.","id":"20250220_nemet-autopalya-sebessegkorlatozas-nelkul-atlag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc84d6cf-e54d-4b1d-b2db-db08794949ab.jpg","index":0,"item":"9c4820f7-fca2-4f69-bd8d-74372aac222f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_nemet-autopalya-sebessegkorlatozas-nelkul-atlag","timestamp":"2025. február. 20. 16:48","title":"A németek sem száguldoznak a sebességkorlátozás nélküli autópályákon: valójában ennyivel hajt az átlag","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ff9ce8d-8209-4b03-b0fa-4c1bfb8074fa","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A magyar miniszterelnök rossz ütemérzékkel fordult az AfD felé. Annyira, hogy ezt az ország megérezheti akár Friedrich Merz kancellársága alatt komolyabban is. Gergely Mártont és Bábel Vilmost Kacskovics Mihály Béla kérdezte.","shortLead":"A magyar miniszterelnök rossz ütemérzékkel fordult az AfD felé. Annyira, hogy ezt az ország megérezheti akár Friedrich...","id":"20250219_Fulke-podcast-Orban-Viktor-AfD-nemet-valasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ff9ce8d-8209-4b03-b0fa-4c1bfb8074fa.jpg","index":0,"item":"aef1de95-1fc0-41a6-8de5-b8c0e7007030","keywords":null,"link":"/vilag/20250219_Fulke-podcast-Orban-Viktor-AfD-nemet-valasztas-ebx","timestamp":"2025. február. 19. 11:00","title":"Orbán rossz lóra tett a német szélsőjobbal – a német választásról a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"488969d2-5d68-4274-a6dd-efa8ccd286b4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint ezer sírkőre, fejfára ragasztották fel a matricákat. ","shortLead":"Több mint ezer sírkőre, fejfára ragasztották fel a matricákat. ","id":"20250220_Munchen-temeto-QR-kodok-rendorseg-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/488969d2-5d68-4274-a6dd-efa8ccd286b4.jpg","index":0,"item":"4e1bd8aa-2ee1-4a6e-a9e1-9039e00e4b72","keywords":null,"link":"/elet/20250220_Munchen-temeto-QR-kodok-rendorseg-nyomozas","timestamp":"2025. február. 20. 12:05","title":"Rejtélyes QR-kódok kerültek a sírokra müncheni temetőkben, nyomoz a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67174869-f6f5-48d4-8d14-c54037b1df81","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Vagy jól titkolják, vagy tényleg nem jutottak semmire egy év alatt a rendőrség és a NAV nyomozói, akik az után vizsgálódnak, hogy a Covid-tesztek milliárdos állami megrendelésén magukat degeszre kereső fideszes kötődésű cégek később hogyan fantomizálódtak.","shortLead":"Vagy jól titkolják, vagy tényleg nem jutottak semmire egy év alatt a rendőrség és a NAV nyomozói, akik az után...","id":"20250219_Egy-eve-nyomoznak-de-egy-helyben-topognak-a-hatosagok-a-covid-tesztek-milliardos-biznisze-utan-felszivodott-cegek-ugyeben-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67174869-f6f5-48d4-8d14-c54037b1df81.jpg","index":0,"item":"bb4f2e94-970c-4e4f-a04f-019fcd94d0bb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250219_Egy-eve-nyomoznak-de-egy-helyben-topognak-a-hatosagok-a-covid-tesztek-milliardos-biznisze-utan-felszivodott-cegek-ugyeben-ebx","timestamp":"2025. február. 19. 05:31","title":"Egy éve nyomoznak látható eredmény nélkül a hatóságok a Covid-tesztek milliárdos biznisze után felszívódott cégek ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2a79f5d-72b2-4264-a6e3-5199f48706f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legfrissebb eladási mutatók alapján a Xiaomi SU7 Kínában már népszerűbb a Tesla Model 3-nál.","shortLead":"A legfrissebb eladási mutatók alapján a Xiaomi SU7 Kínában már népszerűbb a Tesla Model 3-nál.","id":"20250220_jobban-fogy-a-xiaomi-su7-elso-autoja-mint-a-tesla-model-3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2a79f5d-72b2-4264-a6e3-5199f48706f9.jpg","index":0,"item":"14631ce8-8902-4d49-91e9-be6ff9adb3cb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_jobban-fogy-a-xiaomi-su7-elso-autoja-mint-a-tesla-model-3","timestamp":"2025. február. 20. 08:41","title":"Jobban fogy a Xiaomi első autója, mint a Tesla Model 3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A HVG cikke nyomán tettek feljelentést, de a rendőrség közölte, hogy nincs itt semmi látnivaló.","shortLead":"A HVG cikke nyomán tettek feljelentést, de a rendőrség közölte, hogy nincs itt semmi látnivaló.","id":"20250219_rendorseg-kartell-Meszaros-Garancsi-gyanu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"c5680acd-5bdd-4755-8367-16802d87bea7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250219_rendorseg-kartell-Meszaros-Garancsi-gyanu","timestamp":"2025. február. 19. 14:09","title":"Megnézte a rendőrség, kartellezett-e Mészáros és Garancsi, és arra jutott, még a gyanú is hiányzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy sor új funkcióval bővül az Instagram privát üzenetküldője, és úgy tűnik, hogy a Meta számára egyre fontosabb az alapvetően fotós-videós platform ezen felülete is.","shortLead":"Egy sor új funkcióval bővül az Instagram privát üzenetküldője, és úgy tűnik, hogy a Meta számára egyre fontosabb...","id":"20250220_meta-instagram-privat-uzenetkuldes-forditas-zenek-rogzites-uj-funkciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97.jpg","index":0,"item":"94e480e0-b129-4898-85ce-db82179135ea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250220_meta-instagram-privat-uzenetkuldes-forditas-zenek-rogzites-uj-funkciok","timestamp":"2025. február. 20. 13:03","title":"Fordítás 99 nyelven, zenemegosztás és még sok más: nézze, milyen újításokat kapott az Instagram üzenetküldője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Beadta a derekát az unió, később jönnek a zöldautók
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az Európai Unió még a válság első napjaiban megegyezett néhány környezetvédelmi kérdésben a nagy autógyárakkal. Eszerint az új autók kétharmadának kell csak különösen takarékosnak lenniük. Kezdetben. 2015-től mindnek.
Az Európai Parlament tagjai az EU-országok képviselőivel és a bizottsággal megállapodtak abban, milyen szempontokat vesznek figyelembe a szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatos szabályozásban. Az EU-bizottság a szén-dioxid-kibocsátást a jelenlegi 160 gramm helyett 120 grammban szeretné maximálni. A kompromisszumos javaslat szerint 2012-ig az új autók 65 százalékának kell ehhez a határhoz tartaniuk magukat. Egy évvel később a gyártmányok 75 százalékának, majd a 80 százaléknak, végül 2015-től minden új autónak meg kell felelnie ennek.
Minden gyártónak, amely ezt nem tudja teljesíteni, autónként az első plusz grammért 5 euró bírságot kell fizetnie. A második grammért már 15 euró a bírság, a harmadik pedig 25 euró, a negyedik gramm pedig 95 euró. 2019-től ez a fajta büntetés kiesik, helyette minden fölösleges gramm miatt 95 eurót kell fizetni eladott járművenként. 2020-tól 95 grammra csökken a kibocsátási érték kilométerenként.
Ahhoz, hogy ez a szabályozás életbe lépjen, mind a 27 tagállamnak el kell fogadnia. A 120 grammos célérték (130 gramm mínusz 10 gramm alacsony gördülési ellenállású abroncsok és korszerű klímaberendezések alkalmazásával) átlag, vagyis a gyáraknak flottában kell elérniük.
Az egyedi cégekre más szabályok vonatkoznak. A Ferrarira például nem vonatkozna egyelőre. Az autóipar természetesen kritizálta a bizottság döntését. Ezek a feltételek ugyanis megemelik a költségeket, ráadásul az iparnak nem adtak a változásokhoz elég időt.
Bioetanol, napelem, tíz perc alatt újratölthető akksik, gravitációs meghajtás – számos megoldás jelentkezik az alternatív üzemanyagok világában. Válogatásunkban a különcök közül emeltünk ki tízet, figyelve a treehugger.com és a wired.com összeállításaira is. Szempontunk nemcsak az eredményesség és a különlegesség volt, hanem az is, hogy figyelemre és irigylésre méltó külsejű csodákat mutathassunk be.
A trend egyértelmű: az alternatív járművek köre jócskán bővül. De mielőtt megnyugodva hátradőlnénk, a genfi autószalonon kiállított autók 95 százalékát még mindig hagyományos üzemanyagok hajtják. Beszámoló Genfből. Első rész.
Néhány éven belül környezetkímélő autókra cseréli le flottáját a budapesti repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója, a Zóna Taxi. Szeptembertől pánikgombbal jelezheti nemtetszését az utas.