Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814","c_author":"Ki Mit Tube ","category":"brandcontent","description":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere szerint. 10 év után, a One Magyarország támogatásával tér vissza a harmadik évadával az online videós tehetségkutató, egy még inkább digitalizált világba. Rubin Kristóf elmondta, a műsor nem csak a versenyzőknek, a készítőinek is kihívás: hogyan lehet a napi 20-50 videóból kiválasztani azokat, amelyekből a fiatal generáció számára érdekes történetet lehet elmesélni.","shortLead":"„Mondj valamit a világról, a saját korosztályodról!” Ez lehet a siker kulcsa a Ki Mit Tube-on a műsor producere...","id":"20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550e821f-4032-42e1-a3a7-96db2ad11814.jpg","index":0,"item":"9c7fbad4-e9b8-4d90-8450-a82136e4f8eb","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250508_4iG_Ki_Mit_Tube_tehetsegkutato_Rubin_Kristof","timestamp":"2025. május. 12. 15:30","title":"Ez egy digitális népművészeti verseny – 10 év után újraindul a Ki Mit Tube","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8267bd29-b5da-4de3-b3fc-cb92d2134e01","c_author":"Gergely Zsófia","category":"360","description":"Bizonyíthatóan a tököli Fiatalkorúak Büntetés-végrehajtási Intézetében lett rühes egy fogvatartott, ami nem csak betegséggel járó kellemetlenség miatt baj, hanem azért is, mert ezért csúszik sokat a tárgyalása – állította lapunknak az érintett fiatal férfi ügyvédje. A büntetés-végrehajtásnál annyit elismertek, előfordul, hogy fogvatartottaknál bizonyos bőrbetegséget, például rühességet diagnosztizálnak, de állítják, nem jellemzőek az ilyen esetek. A jogvédő szerint azonban nagyon is gyakoriak, mert katasztrofális a higiénia és a betegségek kezelése a túlzsúfolt cellákban.","shortLead":"Bizonyíthatóan a tököli Fiatalkorúak Büntetés-végrehajtási Intézetében lett rühes egy fogvatartott, ami nem csak...","id":"20250513_tokoli-fiatalkoruak-bortone-ruhos-rab-honapok-buntetoperer-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8267bd29-b5da-4de3-b3fc-cb92d2134e01.jpg","index":0,"item":"ee8082e6-6030-4406-bfc0-16a98b04449e","keywords":null,"link":"/360/20250513_tokoli-fiatalkoruak-bortone-ruhos-rab-honapok-buntetoperer-ebx","timestamp":"2025. május. 13. 06:30","title":"Rühös lett egy rab a tököli börtönben, hónapokat várhat a büntetőperére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71d28429-c044-4325-bb24-c9d660709c7f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Szerdán jár le a vállalat nyolcvanmilliárd forintnyi kötvénye.","shortLead":"Szerdán jár le a vállalat nyolcvanmilliárd forintnyi kötvénye.","id":"20250513_nitrogenmuvek-kotveny-lejar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71d28429-c044-4325-bb24-c9d660709c7f.jpg","index":0,"item":"1985ac4d-ed6c-4a31-b3f7-38d8ec31c72c","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_nitrogenmuvek-kotveny-lejar","timestamp":"2025. május. 13. 18:48","title":"Napjai vannak hátra Bige László cégének, hogy megállapodjon a hitelezőkkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"George Simion erdélyi szavazatokat szerezne Orbán Viktor segítségével, de emellett európai szövetségest és a Donald Trumphoz vezető utat is látja a magyar miniszterelnökben.","shortLead":"George Simion erdélyi szavazatokat szerezne Orbán Viktor segítségével, de emellett európai szövetségest és a Donald...","id":"20250512_george-simion-romania-orban-viktor-aur-rmdsz-erdely-szovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff.jpg","index":0,"item":"a199e2e7-df13-462d-9f26-085efdd003ab","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_george-simion-romania-orban-viktor-aur-rmdsz-erdely-szovetseg","timestamp":"2025. május. 12. 09:13","title":"Euronews: Simion kampánystábja kapcsolatban áll a magyar kormánnyal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a808deca-3924-4405-85df-231631b9baf6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kedden ismét többen gyűltek össze a Ferenciek terén, hogy a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő rendszerek alkalmazása ellen tiltakozzanak. A hivatalos rész után a Bem József térre vonultak, Hadházy Ákos itt is tartott egy rövid beszédet, majd többen átmentek egy újabb helyszínre. ","shortLead":"Kedden ismét többen gyűltek össze a Ferenciek terén, hogy a gyülekezési jog korlátozása és az arcfelismerő rendszerek...","id":"20250513_hadhazy-akos-tuntetes-gyulekezesi-jog-ferenciek-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a808deca-3924-4405-85df-231631b9baf6.jpg","index":0,"item":"25883d6b-d03b-4145-9ee9-0567abd84eb0","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_hadhazy-akos-tuntetes-gyulekezesi-jog-ferenciek-tere","timestamp":"2025. május. 13. 17:27","title":"Ismét tüntetett a Ferenciek terén Hadházy Ákos, majd a tömeggel a Külügyminisztériumhoz vonult, és volt, akivel még a Honvédelmi Minisztériumhoz is átgyalogolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"573aac3c-9565-42b1-bd26-d39fcd862513","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Mindig van feljebb.","shortLead":"Mindig van feljebb.","id":"20250512_fekete-zoltan-mnb-alapitvany-mav-palyaudvar-ingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/573aac3c-9565-42b1-bd26-d39fcd862513.jpg","index":0,"item":"e3729a0a-7017-4f50-91b3-67af6b2964f1","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250512_fekete-zoltan-mnb-alapitvany-mav-palyaudvar-ingatlan","timestamp":"2025. május. 12. 08:53","title":"Most a MÁV ingatlanüzleteiért felel az a vezető, aki egykor az MNB-alapítványok befektetéseit irányította","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c3d472c-8622-4a9c-b0c8-d6b0d9ef98f6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Még tart a vizsgálat, de a biztosítók speciális eljárást alkalmaztak, hogy a vétlen károsultak megkapják a pénzüket.","shortLead":"Még tart a vizsgálat, de a biztosítók speciális eljárást alkalmaztak, hogy a vétlen károsultak megkapják a pénzüket.","id":"20250512_m1-tomegbaleset-gyanusitottak-karterites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c3d472c-8622-4a9c-b0c8-d6b0d9ef98f6.jpg","index":0,"item":"0154e0f6-38cb-4d2c-bf4a-711097d8a8ac","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_m1-tomegbaleset-gyanusitottak-karterites","timestamp":"2025. május. 12. 13:52","title":"Három gyanúsítottja van a két éve történt halálos tömegbalesetnek az M1-esen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25","c_author":"Demény Péter","category":"360","description":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is, körülbelül 2000-ig a babakocsikban sokkal kisebb gyerekek ültek, mint most. Ezért a jelenség nyomába eredt, Alina Necșulescu bukaresti pszichológussal is beszélgetett erről. Szeretettel külföldről sorozatunk cikke.","shortLead":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is...","id":"20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25.jpg","index":0,"item":"a42641b2-5c86-431d-8d60-43ddac974264","keywords":null,"link":"/360/20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","timestamp":"2025. május. 13. 18:30","title":"Bukarestben egyre idősebb gyerekek ülnek a babakocsikban – egy leendő nagyapa oknyomoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Falk és a TomTom mobil navigációs készülékei a naptól, napszaktól és időponttól függően különböző utakon juttatják az autóst célba. Valóban ennyire intelligensek?
Az új navigációs készülékeket több kiegészítő funkcióval, valósághű térkép-megjelenítéssel és gyorsabb útvonaltervezéssel szerelték fel. A csökkenő árak ellenére az elmúlt években jobbak lettek a navigációs rendszerek. Egy betegségtől azonban még mindig szenved az összes rendszer, függetlenül attól, hogy drága beépített rendszerről, vagy olcsóbb utólag beszerelhető rendszerről van szó: az ajánlott útvonalak fix matematikai számolásokon alapulnak, a forgalmi helyzetet nem veszik figyelembe. A valóságban azonban sokat számít, hogy az útvonalon a hétfő reggeli csúcsforgalomban vagy egy vasárnap délutánon autózunk.
A forgalmi dugót jelző TMC rendszer, amivel a legtöbb készülék már rendelkezik, sem jelent különösebb segítséget, mivel a városokban egyáltalán nem, városon kívül pedig tökéletesen működik. A TomTom és a Falk az ún. IQRoutes segítségével olyan funkciót vezetett be, amivel a hét napjától vagy a napszaktól függően különböző útvonalakon juthatunk el a célig. A készülék tudása bővíthető. Ugyanúgy működik, mintha egy helybéli lakos ülne mellettünk, és a helyismeretével próbáljuk meg elkerülni a nagyobb dugókat. A TomTom tovább optimalizálta az útvonalvezetést: Vodafone-nal együttműködve folyamatos anonimizált mozgásprofilokat analizál az autóban lévő mobilon keresztül és ezt használja forgalom-előrejelzésre.
A GO 940 Live-ba beépített drótnélküli modul fogadja az ún. HD-Traffic adatokat és hárompercenként aktualizálja az útvonaltervezést. A teszt során a HD-Traffic valóban jóval több közlekedési információt szállított, mint a párhuzamosan használt Falk féle TMC-Pro adóvevő, ráadásul a városban lévő korlátozásokat is jelezte az auto-motor-und-sport német szaklap tesztje szerint. Plusz pont, hogy a 940-es az autópályán előforduló rövid torlódások miatt nem ajánlott fel hosszas autópályát elkerülő útvonalat, hanem ügyesen kiszámolta az időveszteséget is. A torlódás-előrejezlés HD-Traffic szolgáltatáson keresztül a TMC-vel ellentétben pénzbe kerül.
A havi majdnem tízeurós díj inkább a sokat autózóknak éri meg. Három év használattal számolva az összköltség a TomTom GO 940-nél ugyanis 860 euróra rúg. Aki nem utazik annyit, annak a 400 eurós Falk F10 a TMC-Pro-adóvevővel együtt kitűnő optimális választás lehet az autós lap szerint. Teljesen mindegy, hogy a TomTom-ot vagy a Falk-ot választjuk, az intelligens funkciójukkal mindkét készülék hasonlít egy jó borhoz: az évek múlásával egyre jobb lesz.
Értékelés, tesztgyőztes (Oldaltörés)
Nyelvzseni 399 euróért
Az F10-es meggyőző tulajdonságai közé tartoznak a precíz és egyértelmű nyelvi vezérlés, a széleskörű felszereltség, a két éves ingyenes kártyafrissítés továbbá a lapos kivitelezés ás a mágneses rögzítés. A túl kicsi betűmező miatt azonban a célmegadás koncentrációs gyakorlattá válhat. Az intelligens útvonalválasztás ellenére feltűnt, hogy a TomTom-mal ellentétben ritkábban választotta a kevésbé forgalmas útvonalat olyan időszakokban, amikor az adott szakaszon nagy forgalomra lehetett számítani. Nem csoda, hiszen a Falk intelligens funkciója a teszteléskor még a startfázis elején járt. A tulajdonságok értékelésében épphogy veszített, viszont a havidíj nélküli kedvezőbb árral a Falk 10 a tesztgyőztes lett.
Forgalomszakértő 499 euróért A TomTomba integrált modul azon kívül, hogy a saját HD-Traffic szolgálatás közlekedési információnak fogadására alkalmas, képes még időjárási előrejelzések és különleges Google célok lehívására. A TomTom ugyan nagyon precíz, de drága a fenntartása. A széleskörű térképadatoknak köszönhetően a GO 940 Nyugat és Kelet-Európában továbbá Észak-Amerikában is használható. A könnyen kezelhető menün kívül a gyors szatellit kapcsolat, a kitűnő felszereltség és az okos, napszakfüggő útvonalválasztás jellemzik. Ám a TomTom még mindig nem tudta kiküszöbölni a nem elég pontos továbbá részben félrevezető nyelvi utasításokat.
Vezetés közben kizárólag kihangosító készülékkel lehet telefonálni. Ez egyben azt is jelenti, hogy a modern telefonokba épített navigációt sem szabad használni – mondják német közlekedésbiztonsági szakemberek és jogászok.
Az ADAC német autóklub tizenkét mobil navigációs rendszert vizsgált meg. Az eredmény igen biztató: a berendezések egyre jobbak, mind a 12 megfelelően navigál.
Ma minden negyedik autós elektronikus segítséget vesz igénybe ahhoz, hogy eljusson a célig. Az ADAC német autóklub 13 mobil navigációs készüléket tesztelt. Kiderült, a berendezések egyre jobbak, ám van még min javítani. Mindegyik termék jó, vagy kielégítő minősítést kapott, nagyon jónak egyik sem bizonyult.