Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c90d69d4-2a2b-4d9b-8336-b177ea21ffdf","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Tönkreteszik-e a vámok az amerikai gazdaságot? Kilépteti-e Trump országát a NATO-ból? Mi marad egyáltalán a NATO-ból, ha nem lesz benne Amerika? Mit jelent mindez Európának? Csizmazia Gábor Amerika-kutatót Kacskovics Mihály Béla kérdezte.","shortLead":"Tönkreteszik-e a vámok az amerikai gazdaságot? Kilépteti-e Trump országát a NATO-ból? Mi marad egyáltalán a NATO-ból...","id":"20250307_Fulke-podcast-Csizmazia-Gabor-USA-Donald-Trump-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c90d69d4-2a2b-4d9b-8336-b177ea21ffdf.jpg","index":0,"item":"5bb051f4-434e-44c3-be7a-167a6394d9f8","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_Fulke-podcast-Csizmazia-Gabor-USA-Donald-Trump-ebx","timestamp":"2025. március. 07. 18:30","title":"Mégis mi a logika Trump ámokfutásában? – Csizmazia Gábor a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da5a3479-e639-41d9-b6f0-d7cdd1c7d308","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hivatalosan egyelőre nincsen gyanúsított. ","shortLead":"Hivatalosan egyelőre nincsen gyanúsított. ","id":"20250308_Nemi-eroszak-gyanuja-miatt-nyomoznak-a-fogyatekosokat-ellato-intezetben-Gacsalyon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da5a3479-e639-41d9-b6f0-d7cdd1c7d308.jpg","index":0,"item":"e9836d26-33da-4330-aa00-0c911843966a","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Nemi-eroszak-gyanuja-miatt-nyomoznak-a-fogyatekosokat-ellato-intezetben-Gacsalyon","timestamp":"2025. március. 08. 20:32","title":"RTL: Nemi erőszak gyanúja miatt nyomoznak egy gacsályi bentlakásos intézetében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049a8f26-cf7f-4937-865b-116e581c049b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kínai elektrolitgyártó települ a Tisza-parti városban. ","shortLead":"Kínai elektrolitgyártó települ a Tisza-parti városban. ","id":"20250307_akkuipar-elektrolitgyarto-kunlunchem-szolnokon-kkv-vallalkozas-kinai-gyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049a8f26-cf7f-4937-865b-116e581c049b.jpg","index":0,"item":"725a4a8a-aa90-469d-a545-ccd98e06029b","keywords":null,"link":"/kkv/20250307_akkuipar-elektrolitgyarto-kunlunchem-szolnokon-kkv-vallalkozas-kinai-gyar","timestamp":"2025. március. 07. 15:57","title":"Szolnokra jelentett be újabb nagy akkuipari beruházást Szijjártó Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a5c737d-cd8c-44c3-8dc4-78b94536ca3e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elvesztette a kapcsolatot az AstroForge az Odin nevű űreszközével, mely egy aszteroida felé tartott volna. Úgy tűnik, a küldetés véget ért.","shortLead":"Elvesztette a kapcsolatot az AstroForge az Odin nevű űreszközével, mely egy aszteroida felé tartott volna. Úgy tűnik...","id":"20250307_astroforge-odin-szonda-elvesztes-aszteroida-banyaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a5c737d-cd8c-44c3-8dc4-78b94536ca3e.jpg","index":0,"item":"dd61502c-b2f7-4105-ab8a-0c77b1ac56d0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_astroforge-odin-szonda-elvesztes-aszteroida-banyaszat","timestamp":"2025. március. 07. 18:03","title":"Kudarcba fulladhatott az első aszteroidabányász űrmisszió","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"653084c0-c34b-4bb5-9b46-1005713d2516","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Gyertek velünk, foglalkozzunk közösen nőügyekkel! – mondja. ","shortLead":"Gyertek velünk, foglalkozzunk közösen nőügyekkel! – mondja. ","id":"20250308_Magyar-Peter-nonap-uzenet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/653084c0-c34b-4bb5-9b46-1005713d2516.jpg","index":0,"item":"720a7271-9f7a-4be9-a07c-d116f7d45c82","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Magyar-Peter-nonap-uzenet-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 09:53","title":"„Segítsetek, hogy segíthessünk” - Magyar Péter nőnap alkalmából üzent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Donald Trump felmondja az eddigi világrendet, magára hagyja a szövetségeseket, így az európaiaknak maguknak kell gondoskodniuk arról, hogy kellőképpen erősek legyenek, mert különben végük.","shortLead":"Donald Trump felmondja az eddigi világrendet, magára hagyja a szövetségeseket, így az európaiaknak maguknak kell...","id":"20250307_Spiegel-vezercikk-Amerika-immar-Europa-ellenfele","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"d2a10ab1-047e-400f-8091-8e360797b01f","keywords":null,"link":"/360/20250307_Spiegel-vezercikk-Amerika-immar-Europa-ellenfele","timestamp":"2025. március. 07. 15:00","title":"Der Spiegel-vezércikk: Amerika immár Európa ellenfele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed4f4efe-8a72-4369-a15b-10d82843fc7e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Van, amit könnyebb szerelni, és van, amit nehezebb – több változást is hozott az Apple új belépőszintű mobilja.","shortLead":"Van, amit könnyebb szerelni, és van, amit nehezebb – több változást is hozott az Apple új belépőszintű mobilja.","id":"20250308_apple-iphone-16e-szetszereles-teardown-video-akkumulator-javithatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed4f4efe-8a72-4369-a15b-10d82843fc7e.jpg","index":0,"item":"e90147bd-888a-4914-bd5a-cf88aa6b5ab6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_apple-iphone-16e-szetszereles-teardown-video-akkumulator-javithatosag","timestamp":"2025. március. 08. 16:03","title":"Szétkapták az iPhone 16e-t, több meglepetés is van a hátlap alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos felárért hétszemélyes kivitelben is elérhető. A hátsó két ülés gyerekek számára ideális, de felnőttek is elférnek, ha muszáj. A két ülés önálló, teljes értékű, minimálisan vékonyabb üléspárnájú, de a második sori utasülésekkel egyébként mindenben megegyezik. A Berlingo sajátossága, hogy a hétszemélyes kivitelhez nem jár csomagtartó, a 100 literes gyári adatot akkor sem hisszük, ha igaz. Ugyanakkor heten simán utazhatunk vele. Kipróbáltuk: négy felnőtt és három gyerek kínozta 100 kilométeres túrán a Berlingót. A megpakolt autó menetteljesítményei nem romlottak, fogyasztása sem emelkedett, ráadásul jó hangulatban telt az utazás, egészen addig, amíg a sok gyerek össze nem kapott.
Sportolni voltunk, a gördeszkák, rollerek, védőfelszerelések és labdák nem fértek be az ülések mögé, ám a Citroen Berlingo van akkora kocsi, hogy semmi sem maradt otthon. Bőven jutott hely a láb alatt, az ülések alatti fiókokban, az ülések között és még nem is vettük igénybe a titkos rekeszeket a második sor padlójában vagy a műszerfal tetején.
Az ülések könnyedén kiemelhetőek, az ötszemélyes kialakítás óriási, 680 literes csomagteret rejt, a padlóból kivehető kalaptartó ilyenkor lehet hasznos. Ha szállítani akarunk, a második üléssort ki is emelhetjük, így 3 köbméteres raktér állhat a rendelkezésünkre. Akinek még ez sem elég, asztalkaként lehajthatja az anyósülést és arra is pakolhat. De lehajtott leghátsó ülésekkel is jó nagy a csomagtartó, a hűtőszekrény persze nem fér be. A fiókok, pohártartók és tárolók számát megbecsülni sem tudom, lusta voltam megszámolni.
Az 1,6 literes HDi dízelmotor végtelenül takarékos, messzemenőkig rugalmas. Nyolcvanas tempóról csak a tempomatot nyomogatva visszalassíthatunk negyvenre, mindezt ötös fokozatban, miközben a motor meg sem nyikkan. A váltó karja imbolyog, a kapcsolás pontatlan, és nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Néhányszor be is tettem volna (ott volt a rükverc), de szerencsére a kuplungot kinyomva tartottam, míg rájöttem, hogy a Berlingo csak ötsebességes. Ennek ellenére a több mint 500 kilométeres tesztút során vegyes üzemben száz kilométerenként 5,74 liter gázolajat fogyasztott.
Jó az ár/érték aránya (Oldaltörés)
A futómű kényelmes, a kormányzás, az úttartás és a menetdinamika azonban eszünkbe juttatja a teherautós gyökereket. Nagy szélben erősen kell szorítani a kormányt, 130 kilométer/órás sebesség fölött óriási a szélzaj, efölött nem is érdemes hajtani autópályán.
A pedálelrendezés rossz, hosszabb lábfejű sofőröknek könnyen beakad a cipőjük orra fékezés közben. A fék amúgy sem a kedvencünk, nagyon hirtelen fog, nehéz szépen adagolni, szidott is miatta a feleségem, aki szerint irtó rosszul vezetek.
A beltér elfogadható, az ülések könnyen tisztíthatóak, ám a vezetőülés hosszú távon nem tartja jól a hátat. Sok a kemény műanyag a műszerfalon, de ezek nem zörögnek rossz úton sem. A kapcsolók, a klíma, a rádió a PSA-konszern különböző modelljeiből ismerősek, a beltér, akárcsak az autó maga, azonos a Peugeot Partnerével.
Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a hétszemélyes változatnak egyébként is jó az ár/érték aránya. 110 lovas dízelmotorral, tolóajtóval, négy légzsákkal, ESP-vel és visszagurulásgátlóval 4,8 milliót kérnek érte. A kétzónás klíma felára 70 ezer forint, a tempomat és a tolatóradar, valamint az elektromosan behajtható, Dumbó-szerű visszapillantó tükrökért 145 ezer forintot kell fizetni, a kormányról is vezérelhető mp3-as rádió 65 ezer forint plusz, 40 ezer forint a tetősín, 120 ezer forintba kerülnek a 16 hüvelykes könnyűfém felnik. A Berlingo ára így sem veszélyes, tesztautónkat 5,3 millióért adnák a kereskedésben.
Amilyen nagy segítség a kétoldali tolóajtó, annyira hátrány az egyben, felfelé nyíló óriási csomagtérajtó. Gyerekek, nők és alacsony növésűek alig, vagy egyáltalán nem tudják kezelni, viszont esőben be lehet alá állni. Legalább heten.
B. Cs.
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Citroen Berlingo Multispace 110 HDi, 7 személyes
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 (260) Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2728
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4380/1810/1801
Csomagtér (liter)
100 (7 üléssel) 470 (összehajtott harmadik üléssorral) 650 (harmadik üléssor nélkül) 2650 (összehajtott második üléssorral) 3000 (hátsó ülések nélkül)
Saját tömeg (kg)
1539
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
173
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
13,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
7
Országúti
5,1
Vegyes
5,8
Tesztfogyasztás
5,74
CO2 kibocsátás (g/Km)
151
ÁRA
4,8 millió forint alapára 3,6 milliótól indul, a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.