Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték be. Helyette a bejáratnál várt rá a szociális és gyermekvédelmi főigazgató, illetve a szociális ügyekért felelős helyettes államtitkár, majd kemény, egymás szavába vágós veszekedés vette kezdetét.","shortLead":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték...","id":"20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a.jpg","index":0,"item":"f22252aa-82ce-4a53-bbbd-f8d4065e8c60","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","timestamp":"2024. november. 29. 12:31","title":"Magyar Péter az államtitkárnak: Miért kap annyi pénzt Orbán Balázs egyetlen kastély felújítására, mint amennyi az összes gyermekotthon karbantartására jut?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","shortLead":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","id":"20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95.jpg","index":0,"item":"6e1d5f55-637f-4b85-a9e5-3ed37faced3e","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","timestamp":"2024. november. 29. 13:03","title":"Starbucks nyílt az észak-koreai határ mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"537e2463-9595-4676-9610-b1b61db7a4da","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A megnyitó ünnepségre hírességeket és politikusokat várnak. A nagyközönség ezt követően látogathatja majd újra az épületet.","shortLead":"A megnyitó ünnepségre hírességeket és politikusokat várnak. A nagyközönség ezt követően látogathatja majd újra...","id":"20241129_notre-dame-megnyito-vendegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/537e2463-9595-4676-9610-b1b61db7a4da.jpg","index":0,"item":"e3d662d5-eb71-42ef-bdac-ce9838f45055","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241129_notre-dame-megnyito-vendegek","timestamp":"2024. november. 29. 13:05","title":"Sztárparádé várható a Notre-Dame ünnepélyes megnyitóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc4c79ee-a72c-4d51-9d6d-3e0af1eb9313","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A következő héten az öttalálatos szelvény 1,43 milliárd forintot érhet.","shortLead":"A következő héten az öttalálatos szelvény 1,43 milliárd forintot érhet.","id":"20241130_Halmozodnak-a-milliardok-nem-volt-otos-a-lotton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc4c79ee-a72c-4d51-9d6d-3e0af1eb9313.jpg","index":0,"item":"ca32efa9-69e7-42c8-8d80-41ad50c92396","keywords":null,"link":"/elet/20241130_Halmozodnak-a-milliardok-nem-volt-otos-a-lotton","timestamp":"2024. november. 30. 20:41","title":"Halmozódnak a milliárdok, nem volt ötös a lottón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c351277d-c630-4f1b-ad8d-fc07a952668c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy kettős gyilkosság nyilvánosságra kerülése után kezdték el lehallgatni a Blikk újságíróját.","shortLead":"Egy kettős gyilkosság nyilvánosságra kerülése után kezdték el lehallgatni a Blikk újságíróját.","id":"20241129_ujsagiro-lehallgatas-blikk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c351277d-c630-4f1b-ad8d-fc07a952668c.jpg","index":0,"item":"1e026445-a101-4e0c-9a1f-fb4f054ea154","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_ujsagiro-lehallgatas-blikk","timestamp":"2024. november. 29. 16:53","title":"Elmarasztalták a magyar államot egy újságíró lehallgatása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"004bfd89-0f69-4193-9d61-430c89836d37","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Megháromszorozták az eddigi éves klímatámogatást a gazdag államok, ami reményre adhatna okot. Kár, hogy sokkal többre lenne szükség és sokkal gyorsabban, miközben a korábbi hasonló támogatás is gyötrelmesen sokat csúszott, a klímaváltozás pedig nem vár.","shortLead":"Megháromszorozták az eddigi éves klímatámogatást a gazdag államok, ami reményre adhatna okot. Kár, hogy sokkal többre...","id":"20241201_cop29-baku-klimacsucs-klimavaltozas-globalis-felmelegedes-kibocsatascsokkentes-szegenyebb-orszagok-tamogatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/004bfd89-0f69-4193-9d61-430c89836d37.jpg","index":0,"item":"96bf0909-f8a4-4282-b6e5-17ec00c6b15d","keywords":null,"link":"/zhvg/20241201_cop29-baku-klimacsucs-klimavaltozas-globalis-felmelegedes-kibocsatascsokkentes-szegenyebb-orszagok-tamogatasa","timestamp":"2024. december. 01. 10:00","title":"Remények és gyötrelmek között őrlődnek a klímáért aggódók a bakui klímacsúcs után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94c3c2ad-e1f3-4798-bb2d-1086585cd578","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Justin Sun azt mondta, hogy sokkal jobb volt, mint a többi banán, amit korábban evett.","shortLead":"Justin Sun azt mondta, hogy sokkal jobb volt, mint a többi banán, amit korábban evett.","id":"20241129_hatmillio-dollaros-szigszalagozott-banan-kinai-kriptovallalkozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94c3c2ad-e1f3-4798-bb2d-1086585cd578.jpg","index":0,"item":"c0124791-b6bc-49f3-a85d-b3b1d2c61c4f","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_hatmillio-dollaros-szigszalagozott-banan-kinai-kriptovallalkozo","timestamp":"2024. november. 29. 21:50","title":"Ha már megvette, meg is ette a hatmillió dolláros szigszalagozott banánt a kínai kriptovállalkozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.","shortLead":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen...","id":"20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328.jpg","index":0,"item":"7360c359-1ec0-4ba8-8f5c-d9c6b5c5c1ef","keywords":null,"link":"/360/20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","timestamp":"2024. november. 30. 15:00","title":"Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos felárért hétszemélyes kivitelben is elérhető. A hátsó két ülés gyerekek számára ideális, de felnőttek is elférnek, ha muszáj. A két ülés önálló, teljes értékű, minimálisan vékonyabb üléspárnájú, de a második sori utasülésekkel egyébként mindenben megegyezik. A Berlingo sajátossága, hogy a hétszemélyes kivitelhez nem jár csomagtartó, a 100 literes gyári adatot akkor sem hisszük, ha igaz. Ugyanakkor heten simán utazhatunk vele. Kipróbáltuk: négy felnőtt és három gyerek kínozta 100 kilométeres túrán a Berlingót. A megpakolt autó menetteljesítményei nem romlottak, fogyasztása sem emelkedett, ráadásul jó hangulatban telt az utazás, egészen addig, amíg a sok gyerek össze nem kapott.
Sportolni voltunk, a gördeszkák, rollerek, védőfelszerelések és labdák nem fértek be az ülések mögé, ám a Citroen Berlingo van akkora kocsi, hogy semmi sem maradt otthon. Bőven jutott hely a láb alatt, az ülések alatti fiókokban, az ülések között és még nem is vettük igénybe a titkos rekeszeket a második sor padlójában vagy a műszerfal tetején.
Az ülések könnyedén kiemelhetőek, az ötszemélyes kialakítás óriási, 680 literes csomagteret rejt, a padlóból kivehető kalaptartó ilyenkor lehet hasznos. Ha szállítani akarunk, a második üléssort ki is emelhetjük, így 3 köbméteres raktér állhat a rendelkezésünkre. Akinek még ez sem elég, asztalkaként lehajthatja az anyósülést és arra is pakolhat. De lehajtott leghátsó ülésekkel is jó nagy a csomagtartó, a hűtőszekrény persze nem fér be. A fiókok, pohártartók és tárolók számát megbecsülni sem tudom, lusta voltam megszámolni.
Az 1,6 literes HDi dízelmotor végtelenül takarékos, messzemenőkig rugalmas. Nyolcvanas tempóról csak a tempomatot nyomogatva visszalassíthatunk negyvenre, mindezt ötös fokozatban, miközben a motor meg sem nyikkan. A váltó karja imbolyog, a kapcsolás pontatlan, és nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Néhányszor be is tettem volna (ott volt a rükverc), de szerencsére a kuplungot kinyomva tartottam, míg rájöttem, hogy a Berlingo csak ötsebességes. Ennek ellenére a több mint 500 kilométeres tesztút során vegyes üzemben száz kilométerenként 5,74 liter gázolajat fogyasztott.
Jó az ár/érték aránya (Oldaltörés)
A futómű kényelmes, a kormányzás, az úttartás és a menetdinamika azonban eszünkbe juttatja a teherautós gyökereket. Nagy szélben erősen kell szorítani a kormányt, 130 kilométer/órás sebesség fölött óriási a szélzaj, efölött nem is érdemes hajtani autópályán.
A pedálelrendezés rossz, hosszabb lábfejű sofőröknek könnyen beakad a cipőjük orra fékezés közben. A fék amúgy sem a kedvencünk, nagyon hirtelen fog, nehéz szépen adagolni, szidott is miatta a feleségem, aki szerint irtó rosszul vezetek.
A beltér elfogadható, az ülések könnyen tisztíthatóak, ám a vezetőülés hosszú távon nem tartja jól a hátat. Sok a kemény műanyag a műszerfalon, de ezek nem zörögnek rossz úton sem. A kapcsolók, a klíma, a rádió a PSA-konszern különböző modelljeiből ismerősek, a beltér, akárcsak az autó maga, azonos a Peugeot Partnerével.
Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a hétszemélyes változatnak egyébként is jó az ár/érték aránya. 110 lovas dízelmotorral, tolóajtóval, négy légzsákkal, ESP-vel és visszagurulásgátlóval 4,8 milliót kérnek érte. A kétzónás klíma felára 70 ezer forint, a tempomat és a tolatóradar, valamint az elektromosan behajtható, Dumbó-szerű visszapillantó tükrökért 145 ezer forintot kell fizetni, a kormányról is vezérelhető mp3-as rádió 65 ezer forint plusz, 40 ezer forint a tetősín, 120 ezer forintba kerülnek a 16 hüvelykes könnyűfém felnik. A Berlingo ára így sem veszélyes, tesztautónkat 5,3 millióért adnák a kereskedésben.
Amilyen nagy segítség a kétoldali tolóajtó, annyira hátrány az egyben, felfelé nyíló óriási csomagtérajtó. Gyerekek, nők és alacsony növésűek alig, vagy egyáltalán nem tudják kezelni, viszont esőben be lehet alá állni. Legalább heten.
B. Cs.
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Citroen Berlingo Multispace 110 HDi, 7 személyes
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 (260) Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2728
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4380/1810/1801
Csomagtér (liter)
100 (7 üléssel) 470 (összehajtott harmadik üléssorral) 650 (harmadik üléssor nélkül) 2650 (összehajtott második üléssorral) 3000 (hátsó ülések nélkül)
Saját tömeg (kg)
1539
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
173
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
13,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
7
Országúti
5,1
Vegyes
5,8
Tesztfogyasztás
5,74
CO2 kibocsátás (g/Km)
151
ÁRA
4,8 millió forint alapára 3,6 milliótól indul, a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.