Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3eba0a46-a4e4-4fd7-9b62-7d5f27184ccd","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A Harcosok Klubja már a sokadik eszköz, amitől győzelmet remél a Fidesz. Némelyik megoldás elérte célját, más eszközök nem váltották be Orbán és stábja reményét, ezért ezek idővel a süllyesztőbe kerültek. Vajon más jövő előtt állnak a digitális szabadságharcosok, mint a polgári körök, a szellemi honvédő CÖF-ösök, a megafonos influenszerek vagy éppen a wokebusterek?","shortLead":"A Harcosok Klubja már a sokadik eszköz, amitől győzelmet remél a Fidesz. Némelyik megoldás elérte célját, más eszközök...","id":"20250520_Harcosok-Klubja-Orban-hatalom-polgari-korok-szellemi-honvedok-megafonosok-remeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3eba0a46-a4e4-4fd7-9b62-7d5f27184ccd.jpg","index":0,"item":"dd364177-e14b-4f87-af0c-90582fc7e96f","keywords":null,"link":"/360/20250520_Harcosok-Klubja-Orban-hatalom-polgari-korok-szellemi-honvedok-megafonosok-remeny","timestamp":"2025. május. 20. 06:30","title":"A Harcosok Klubjában látja most Orbán a hatalom őrzőit – látványos a körítés, de mintha láttunk volna már hasonló csodafegyvert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a68f75a-8541-4ea6-b642-49b10cf695b5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Autógumiként próbálták meg elvámolni az uniós szankciók hatálya alá eső rakományt.","shortLead":"Autógumiként próbálták meg elvámolni az uniós szankciók hatálya alá eső rakományt.","id":"20250519_boeing-abroncs-lengyelorszag-oroszorszag-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a68f75a-8541-4ea6-b642-49b10cf695b5.jpg","index":0,"item":"46a37459-7ed2-4b0d-a5e8-f9d05c276914","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_boeing-abroncs-lengyelorszag-oroszorszag-szankciok","timestamp":"2025. május. 19. 13:15","title":"Repülőgépekre való, Oroszországba szánt abroncsokat koboztak el a lengyel vámosok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48b43ccb-0620-4600-a87f-d154cc31bec9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pavel Durov, a Telegram orosz alapítója egy hangulatjellel utalt arra, melyik nyugati ország akarhatta befolyásolni a román elnökválasztást, még a vasárnapi voksolás előtt.","shortLead":"Pavel Durov, a Telegram orosz alapítója egy hangulatjellel utalt arra, melyik nyugati ország akarhatta befolyásolni...","id":"20250519_roman-elnokvalasztas-nicusor-dan-george-simion-telegram-pavel-durov","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48b43ccb-0620-4600-a87f-d154cc31bec9.jpg","index":0,"item":"9cdba6a1-bfd6-4690-8e11-727297aef0c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_roman-elnokvalasztas-nicusor-dan-george-simion-telegram-pavel-durov","timestamp":"2025. május. 19. 09:03","title":"„Befolyásolni akarta egy nyugati ország a román elnökválasztást” – állítja a Telegram orosz alapítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"134757a4-a1ee-4401-80b4-6f5d8bfd3199","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új, molekuláris szintű megoldás hozhat forradalmat a jelszavak tárolásában. Ugyan egyelőre még nem tökéletes, de ígéretes, és ha beválik, annak a környezet is örülhet.","shortLead":"Új, molekuláris szintű megoldás hozhat forradalmat a jelszavak tárolásában. Ugyan egyelőre még nem tökéletes, de...","id":"20250519_muanyag-molekulak-jelszavak-tarolasa-energiamegtakaritas-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/134757a4-a1ee-4401-80b4-6f5d8bfd3199.jpg","index":0,"item":"8713709a-c304-4c4a-824c-c15f3d50c9a1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_muanyag-molekulak-jelszavak-tarolasa-energiamegtakaritas-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. május. 19. 20:03","title":"Lehet, hogy hamarosan ön is egy darab műanyagban tárolja a jelszavait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158280eb-b94d-4c34-a368-5473f4f77b91","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyarország több százezer köbméter földgázt és sok százezer hordó kőolajat vett a közép-ázsiai államtól.","shortLead":"Magyarország több százezer köbméter földgázt és sok százezer hordó kőolajat vett a közép-ázsiai államtól.","id":"20250520_Orban-Viktor-Ilham-Alijev-azeri-elnok-Karmelita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158280eb-b94d-4c34-a368-5473f4f77b91.jpg","index":0,"item":"75209441-8c33-40b9-b7d2-88dbebe2c441","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Orban-Viktor-Ilham-Alijev-azeri-elnok-Karmelita","timestamp":"2025. május. 20. 13:38","title":"Orbán Viktor a Karmelitában tárgyalt az azeri elnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c99f67c8-2278-4c24-b15a-79d2deb3b13f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Népszava számítása szerint majdnem 30 forinttal volt drágább az orosz gáz magyarországi átlagára, mint az uniós átlagár.","shortLead":"A Népszava számítása szerint majdnem 30 forinttal volt drágább az orosz gáz magyarországi átlagára, mint az uniós...","id":"20250519_orosz-gaz-marciusi-ara-Nepszava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c99f67c8-2278-4c24-b15a-79d2deb3b13f.jpg","index":0,"item":"4221bcaf-fb61-4555-9320-fa6123b98d14","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_orosz-gaz-marciusi-ara-Nepszava","timestamp":"2025. május. 19. 08:02","title":"Hét uniós országnak is olcsóbban adta Oroszország a gázt márciusban, mint nekünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31b34bb2-2010-46ee-bd7d-1d3aa1f0e822","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A KRÉTA-ra terelnék a befizetéseket, amelyekből 5 százalékot kapna a rendszer üzemeltetője, Palkovics László volt üzlettársának cége.","shortLead":"A KRÉTA-ra terelnék a befizetéseket, amelyekből 5 százalékot kapna a rendszer üzemeltetője, Palkovics László volt...","id":"20250519_hadhazy-ebedpenz-gyermeketkeztetes-kreta-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31b34bb2-2010-46ee-bd7d-1d3aa1f0e822.jpg","index":0,"item":"801df945-65c3-4eea-8d9f-82de632706f4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_hadhazy-ebedpenz-gyermeketkeztetes-kreta-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. május. 19. 09:32","title":"Hadházy: Az iskolai menzapénzek egy részét is lenyúlnák egy törvényjavaslattal, amit Palkovics volt üzlettársa kapna meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7079c0b-878a-45f9-bf51-27b752ae64d1","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"A vártnál korábban tették közzé a hivatalos adatokat: a kormánypárti jelölt csekély különbséggel győzött, és könnyen lehet, hogy június 1-jén nem ő végez elsőként.","shortLead":"A vártnál korábban tették közzé a hivatalos adatokat: a kormánypárti jelölt csekély különbséggel győzött, és könnyen...","id":"20250519_lengyel-elnokvalasztas-elso-fordulo-hivatalos-eredmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7079c0b-878a-45f9-bf51-27b752ae64d1.jpg","index":0,"item":"1e9c0de6-288f-45a7-ad12-287d43b2fb32","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_lengyel-elnokvalasztas-elso-fordulo-hivatalos-eredmeny","timestamp":"2025. május. 19. 11:34","title":"Megvan a lengyel elnökválasztás hivatalos végeredménye, éles csata várható a második forduló előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos felárért hétszemélyes kivitelben is elérhető. A hátsó két ülés gyerekek számára ideális, de felnőttek is elférnek, ha muszáj. A két ülés önálló, teljes értékű, minimálisan vékonyabb üléspárnájú, de a második sori utasülésekkel egyébként mindenben megegyezik. A Berlingo sajátossága, hogy a hétszemélyes kivitelhez nem jár csomagtartó, a 100 literes gyári adatot akkor sem hisszük, ha igaz. Ugyanakkor heten simán utazhatunk vele. Kipróbáltuk: négy felnőtt és három gyerek kínozta 100 kilométeres túrán a Berlingót. A megpakolt autó menetteljesítményei nem romlottak, fogyasztása sem emelkedett, ráadásul jó hangulatban telt az utazás, egészen addig, amíg a sok gyerek össze nem kapott.
Sportolni voltunk, a gördeszkák, rollerek, védőfelszerelések és labdák nem fértek be az ülések mögé, ám a Citroen Berlingo van akkora kocsi, hogy semmi sem maradt otthon. Bőven jutott hely a láb alatt, az ülések alatti fiókokban, az ülések között és még nem is vettük igénybe a titkos rekeszeket a második sor padlójában vagy a műszerfal tetején.
Az ülések könnyedén kiemelhetőek, az ötszemélyes kialakítás óriási, 680 literes csomagteret rejt, a padlóból kivehető kalaptartó ilyenkor lehet hasznos. Ha szállítani akarunk, a második üléssort ki is emelhetjük, így 3 köbméteres raktér állhat a rendelkezésünkre. Akinek még ez sem elég, asztalkaként lehajthatja az anyósülést és arra is pakolhat. De lehajtott leghátsó ülésekkel is jó nagy a csomagtartó, a hűtőszekrény persze nem fér be. A fiókok, pohártartók és tárolók számát megbecsülni sem tudom, lusta voltam megszámolni.
Az 1,6 literes HDi dízelmotor végtelenül takarékos, messzemenőkig rugalmas. Nyolcvanas tempóról csak a tempomatot nyomogatva visszalassíthatunk negyvenre, mindezt ötös fokozatban, miközben a motor meg sem nyikkan. A váltó karja imbolyog, a kapcsolás pontatlan, és nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Néhányszor be is tettem volna (ott volt a rükverc), de szerencsére a kuplungot kinyomva tartottam, míg rájöttem, hogy a Berlingo csak ötsebességes. Ennek ellenére a több mint 500 kilométeres tesztút során vegyes üzemben száz kilométerenként 5,74 liter gázolajat fogyasztott.
Jó az ár/érték aránya (Oldaltörés)
A futómű kényelmes, a kormányzás, az úttartás és a menetdinamika azonban eszünkbe juttatja a teherautós gyökereket. Nagy szélben erősen kell szorítani a kormányt, 130 kilométer/órás sebesség fölött óriási a szélzaj, efölött nem is érdemes hajtani autópályán.
A pedálelrendezés rossz, hosszabb lábfejű sofőröknek könnyen beakad a cipőjük orra fékezés közben. A fék amúgy sem a kedvencünk, nagyon hirtelen fog, nehéz szépen adagolni, szidott is miatta a feleségem, aki szerint irtó rosszul vezetek.
A beltér elfogadható, az ülések könnyen tisztíthatóak, ám a vezetőülés hosszú távon nem tartja jól a hátat. Sok a kemény műanyag a műszerfalon, de ezek nem zörögnek rossz úton sem. A kapcsolók, a klíma, a rádió a PSA-konszern különböző modelljeiből ismerősek, a beltér, akárcsak az autó maga, azonos a Peugeot Partnerével.
Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a hétszemélyes változatnak egyébként is jó az ár/érték aránya. 110 lovas dízelmotorral, tolóajtóval, négy légzsákkal, ESP-vel és visszagurulásgátlóval 4,8 milliót kérnek érte. A kétzónás klíma felára 70 ezer forint, a tempomat és a tolatóradar, valamint az elektromosan behajtható, Dumbó-szerű visszapillantó tükrökért 145 ezer forintot kell fizetni, a kormányról is vezérelhető mp3-as rádió 65 ezer forint plusz, 40 ezer forint a tetősín, 120 ezer forintba kerülnek a 16 hüvelykes könnyűfém felnik. A Berlingo ára így sem veszélyes, tesztautónkat 5,3 millióért adnák a kereskedésben.
Amilyen nagy segítség a kétoldali tolóajtó, annyira hátrány az egyben, felfelé nyíló óriási csomagtérajtó. Gyerekek, nők és alacsony növésűek alig, vagy egyáltalán nem tudják kezelni, viszont esőben be lehet alá állni. Legalább heten.
B. Cs.
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Citroen Berlingo Multispace 110 HDi, 7 személyes
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 (260) Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2728
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4380/1810/1801
Csomagtér (liter)
100 (7 üléssel) 470 (összehajtott harmadik üléssorral) 650 (harmadik üléssor nélkül) 2650 (összehajtott második üléssorral) 3000 (hátsó ülések nélkül)
Saját tömeg (kg)
1539
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
173
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
13,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
7
Országúti
5,1
Vegyes
5,8
Tesztfogyasztás
5,74
CO2 kibocsátás (g/Km)
151
ÁRA
4,8 millió forint alapára 3,6 milliótól indul, a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.